Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا مستوفی گفت: حضرت زینب (س) نقش ویژه‌ای در شناخت حماسه کربلا و شناخت هرچه بیشتر شخصیت‌های کربلا دارد و اگر ایشان نبود واقعه عاشورا در کربلا دفن می‌شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا مستوفی کارشناس مذهبی ضمن تسلیت به مناسبت وفات حضرت زینب (س) در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: نهضت عاشورای حسینی توانست تحول عظیمی را در تاریخ انسانیت پدید آورد و از این طریق افراد بسیاری را از تاریکی و گمراهی به سمت روشنی و سعادتمندی هدایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نقش آفرینی حضرت زینب (س) در زنده نگه داشتن واقعه کربلا اشاره کرد و ادامه داد: بعد از شهادت مظلومانه سید الشهدا (ع)، حضرت زینب (س) در کنار امام سجاد (ع)، هدایت کاروان اسرای اهل بیت (ع) را بر عهده گرفتند.   مستوفی افزود: فرهنگ شیعی از حضرت زینب (س) به دلیل مصیبت ها و سختی های فراوانی که برای حفظ اسلام از کودکی تا پایان عمر دیدند، به عنوان "ام المصائب یا بانوی صبر" یاد می کند.   این کارشناس با اشاره به اینکه سرپرستی کودکان و زنان رنج دیده و مصیبت زده، پیام رسانی واقعه کربلا مهمترین خدمات حضرت زینب (س) بود، تصریح کرد: اگر این بانوی بزرگوار اسلام نبودند که واقعه خونین امام حسین (ع) و یارانش را روایت کنند، داستان عاشورا در صحرای کربلا باقی می ماند.   مستوفی گفت: زینب کبری (س) پس از شهادت امام حسین (ع) با وجود آنکه در اسارت دشمنان اهل بیت (ع) بود اما با شجاعت در خطبه هایی که در کوفه و شام قرائت کرد، پرده از چهره ریاکارانه و دروغین یزید و هوادارانش برداشت و مردم را با حقایق زمان خود آشنا کرد.   وی ادامه داد: مدرسه زینبی سرشار از عشق به آرمان های امام حسین (ع) با رویکرد فراتاریخی و فراملی و برگرفته از مکتب اسلام است.   این کارشناس افزود: مدرسه زینبی انسان را به تعالی می رساند به گونه ای که در برابر ظلم، سکوت نمی کند و از محبوب ترین تعلقات دنیایی، راه حق را بر می گزیند.   مستوفی بیان کرد: هر کس می خواهد به  مدرسه زینب وارد شود باید بر هوای نفسانی خود غلبه کند و در راه خداوند گام بردارد.   وی گفت: در مدرسه زینبی می آموزیم هر آنچه از سر جهل است سرنوشتی جز نابودی و گمراهی ندارد و تنها در مسیر الهی، سعادتمندی انسان رقم می خورد.   این کارشناس با بیان اینکه پایداری در برابر مسائل و مشکلات مهمترین اصل مدرسه زینبی است، تاکید کرد: وعده خداوند حق است و در پس هر مصیبت، درسی می باشد که انسان را به سعادت می رساند.   مستوفی در خاتمه خاطرنشان کرد: امروزه دشمنان اسلام درصد کمرنگ کردن درس های اهل بیت (ع) هستند، باید با زنده نگه داشتن و بیان مکتب، ضمن حفظ بر ترویج آنها بیفزاییم.  

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدرسه زینب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، هافبک پرتغالی تیم تراکتور که این فصل 9 پاس گل داده و همراه با ابوالفضل جلالی صدرنشین گلسازان لیگ برتر ایران محسوب می‌شود، در حالی پای به بازی استقلال می‌گذارد که برای حفظ جایگاه صدرنشینی خود باید در این بازی هم پاس گل بدهد.

نکته جالب در مورد آلوز این است که او فصل گذشته توانست در بازی با پرسپولیس و استقلال برای تیمش گلسازی کند و حالا تجربه جالبی از نمایش درخشان برابر دو تیم سرخابی دارد.

با این حال ریکاردو این فصل در برابر تیم‌های مدعی عملکرد چندان خوبی نداشته و با وجود اینکه 9 گل ساخته، برابر مدعیان چندان موفق ظاهر نشده و حالا این آخرین فرصت اوست تا بتواند هدف خود را تحقق بخشد و در برابر استقلال دو رقمی شود.

این در حالی است که ریکاردو آلوز در دوران قربان بردیف و پاکو خمس به عنوان عنصر اصلی بازی‌سازی تراکتور شناخته می‌شد و با تکنیک بالا و تسلط بالا در انتقال توپ، بازیکنی مهم در ترکیب این تیم به حساب می‌آمد، اما به هر حال دوندگی کم این بازیکن باعث شده تا انتقاداتی را هم متوجه خود ببیند.

اما دیدار با استقلال جایی است که ریکاردو می‌تواند یک بار دیگر ارزش ذاتی خود به عنوان یک فوق‌ستاره در سطح فوتبال ایران را به نمایش بگذارد، خصوصا اینکه او فصل گذشته به شدت مورد توجه استقلال قرار داشت و تراکتور سراسیمه موفق شد قرارداد او را تمدید کند و حالا این تقابل جایی که الماس تراکتور نشان دهد که ارزش این هزینه بیشتر از سوی باشگاه را داشته است.

دیگر خبرها

  • عکس| مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز
  • مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز (عکس)
  • وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • قیام علیه جنایات اسرائیل برگرفته از وجدان بیدار جهانیان
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست