Web Analytics Made Easy - Statcounter

چالش های خرید فرش ماشینی :

آیا تا به حال از اصول دقیق خرید فرش ماشینی اطلاع دارید؟ آیا برایتان اتفاق افتاده که در یک نمایشگاه فرش سردرگم شوید که کدام فرش را خریداری نمایید؟ در بین فرش ها، فرش کاشان از لحاظ طرح و نقش و زیبایی در بین فرش های ماشینی دارای امتیازات بالایی است به گونه ای که فرش های کاشان دارای شهرت جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله لازم دیدم شما را با چالش های خرید فرش ماشینی آشنا کنم. خالی از لطف نیست تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

چالش های خرید فرش ماشینی :

در زمان خرید فرش باید چند نکته را مد نظر داشته باشید.که عبارتند از ؛

توجه داشتن به سبک زندگی ،بررسی فرش از لحاظ ابعاد رنگ و نقشه، کسب اطلاعات مورد نظر در مورد برند فرش ،تراکم و شانه ،دقت در رنگ فرش ،دقت کنید فرش اصل را از تقلبی نشان دهید.دقت در خرید فرش آکریلیک ،شک به فرش هایی که دارای قیمت ارزان و  فرش تخفیفی هستند،جنس الیاف را از فروشنده بپرسید،دقت در رنگ فرش  و خرید از فروشگاه های معتبر فرش. در ادامه به بررسی این چالش ها به صورت جداگانه می پردازیم با ما همراه باشید.

توجه به سبک زندگی در زمان خرید فرش ماشینی :

در زمان خرید فرش باید به سبک زندگی خود اهمیت زیادی بدهید و به این نکات دقت داشته باشید،که خانواده شما جزء خانواده های پر جمعیت است یا کم جمعیت؟کودک خردسال دارید؟ یا حیوانات خانگی دارید؟ و فرش را برای کدام نقطه منزلتان را در نظر دارید؟ و قسمتی که می خواهید فرش را در آنجا پهن کنید، پرنور است یا کم نور و آیا آفتاب در آن منطقه زیاد به فرش می تابد یا خیر؟ این سوالات مهمترین نکاتی هستند که در زمان خرید فرش حتما باید به آن دقت داشته باشید.

بررسی فرش از لحاظ ابعاد رنگ و نقشه :

فرش های ماشینی از لحاظ شکل ظاهری و رنگ به دو دسته فرش های ماشینی با زمینه رنگ تیره و زمینه روشن تقسیم می شوند. و نقشه ها به دو دسته کلی شلوغ  و خلوت تقسیم می شوند، حالا می خواهیم با توجه به چالش فرش ماشینی ببینیم فرش ماشینی زیر پایمان را چه رنگی انتخاب کنیم؟

اگر در خانه ای سکونت دارید که بسیار شلوغ و پر جمعیت هستید و در منزلتان تردد زیاد است، توصیه می کنم فرش های شلوغ و پر طرح و زمینه تیره انتخاب کنید.حسن این انتخاب این است که کثیفی و لک فرش کمتر به چشم می آید و نیازی نیست که هر دفعه فرشتان را به قالی شویی بفرستید.در غیر این صورت شما مجاز به استفاده از فرش های ماشینی با زمینه کرم و هر طرحی و نقشه ای هستید. برای فضای آشپزخانه از فرش هایی که در آن از الیاف پلی استر استفاده شده مناسب ترین گزینه می باشد.

رنگ فرش ماشینی :

 در زمان انتخاب فرش اندازه و نقشه و رنگ فرش بسیار مهم است.در زمان انتخاب فرش در صورتی که خودتان سررشته دارید دقت کنید که تمام طرح و خطوط به هم متصل باشند.و در نقشه نظم و تقارن وجود داشته باشد،برای این کار کافیست فرش را از پشت مورد بررسی دقیق قرار دهید. و بررسی کنید که در پشت فرش جای رفو، پارگی و برجستگی وجود نداشته باشد، چون گاهی اوقات در زمان حمل و نقل و تخلیه فرش ممکن است فرش آسیب ببیند.

کسب اطلاعات مورد نظر در مورد برند فرش فرش ماشینی :

 در ایران و مخصوصا کاشان انواع شرکت های فرش وجود دارد که هرکدام برای خود نام و نشان مخصوصی دارند و فرش های تولیدی در این شرکت ها دارای کیفیت و مرغوبیت خاصی هستند،برند شرکت ایرانیان یکی از شرکت های بزرگ با سابقه طولانی در کاشان است.این برند در ایران و دیگر کشورهای جهان بسیار معروف است.ولی مهم است قبل از خرید فرش ماشینی مورد نظرتان ابتدا اصالت آن را بشناسید ، چون حدود 70% ا ز فرش های تولیدی در ایران به نام های دیگر شرکت ها به فروش می رسد،اما اصلا نگران نباشید در این مقاله برایتان توضیح می دهم که چگونه پی به برند اصلی فرش ببرید.

دقت در تراکم و شانه فرش :

قبل از هر توضیحی بهتر است با اصطلاح شانه و تراکم آشنا شوید.فرش دارای دو تراکم طولی و عرضی است که به تعداد ریشه ها در یک متر مربع عرض شانه و به تعداد گره ها در یک متر مربع طول تراکم طولی می گویند. انواع شانه فرش شامل؛350 ، 440 ،500 ، 700 ، 900 ، 1000،1100 می باشد و انواع تراکم طولی شامل 1000، 1200، 1400 ، 1700، 2000،2250، 2750 می باشد. شانه فرش بسته به طرح و نقشه و تراکم بسته به فشردگی فرش دارد.در بین فرش های ماشینی فرش های دست بافت گونه وجود دارد، که در حقیقت این فرش ها دست بافت نیستند و لی به علت تعداد زیاد شانه و تراکم بالا این فرش ها به فرش های دستب بافت شبیه هستند.در حوزه فرش ، فرش های بالای 700 شانه به فرش های دستبافت گونه معروف هستند.لازم به ذکر است که هرچه تراکم فرش بالاتر باشد، قطعا فرش سنگین تر است و نسبت به تراکم و شانه بالای فرش طبیعتا قیمت فرش بالاتر می باشد.این فرش ها دقیقا مانند فرش های دستباف هستند و نباید این فرش ها را تا کنید چون امکان شکستگی در فرش وجود دارد.توصیه می کنم این فرش ها را به صورت لوله نگه دارید.

فرش اصل از تقلبی :

یکی از نکات مهمی که باید در اصل و تقلبی بودن فرش به آن دقت زیادی داشته باشید، این است که مشخصات فرش اصل در پشت فرش ذکر میشود.در زمان خرید فرش باید به این مشخصات دقت زیادی داشته باشید، که عبارتند از ؛

وزن فرش ، جنس الیاف فرش ، تراکم و شانه، تعداد گره در هر متر مربع، طول پرز،کد طرح نقشه ، تعداد رنگ فرش ،علامت استاندارد،دستور العمل شستشو بیان شود و حتما باید لوگو شرکت تولید کننده روی مارک فرش باید ثبت شده باشد.از نکات مهمی که باید در زمان خرید فرش باید به آن دقت داشته باشید،پرزهای دائمی فرش است که به صورت دائم وجود دارد که نشانه ای از تقلبی بودن فرش است.لازم به ذکر است فرش های آکریلیک ممکن است تا مدتی پرز داشته باشند و بعد از مدتی پرزها از بین می رود و نمی توان گفت که پرزها دلیلی بر تقلبی بودن فرش است.

 جنس الیاف را حتما از فروشنده سوال کنید :

 فرش های تولیدی در شرکت فرش های کاشان هر کدام از الیاف خاصی تولید می شوند که هر کدام از این الیاف دارای خواص خاص و منحصر به فرد خود می باشد.که پر کاربردترین الیاف فرش ها عبارتند از؛

الیاف آکریلیک، الیاف پشم، پلی پروپلین،الیاف پلی استر (چرم مصنوعی) الیاف پشم و آکریلیک نسبت به دیگر الیاف دارای کیفیت و قیمت بالاتری هستند،اما جنس پشم دارای مرغوبیت بیشتری نسبت به آکریلیک است. نکته مهمی که باید در انتخاب الیاف فرش به آن دقت زیادی داشته باشید این است که اگر شما جزء آن دسته از خانواده هایی هستید که سالی یکبار قصد تعویض فرش دارید، توصیه می کنم از فرش هایی استفاده کنید که دارای الیاف پلی استر( چرم مصنوعی ) هستند.این فرش ها دارای مقاومت کمی هستند و برای یک سال مناسب هستند.از این فرش ها می توانید در مکان های پرتردد و شلوغ و اداره جات استفاده نمایید.اما اگر می خواهید فرش را سالیان سال استفاده کنید، بهتر است از فرش هایی استفاده نمایید که در آن از الیاف پشم 100% و یا آکریلیک بدون درصد استفاده نمایید.چون قیمت فرش های پشم بالاتر از آکریلیک است ، توصیه می کنم از فرش های 100% آکریلیک استفاده نمایید. در صورتی که قصد دارید فرش دارای مقاومت بالایی باشد، به هیچ عنوان از فرش هایی با الیاف پروپیلن و پلی استر استفاده نکنید.و در صورتی که به دنبال فرش های ارزان قیمت و جنس با دوام هستید توصیه من به شما استفاده از فرش هایی با الیاف پلی پرولین و پلی استر است.که دارای مقاومت بالا هستند و به سادگیی تغییر حالت نمی دهند. و از معایب این فرش ها می توان به جذب گرد و غبار اشاره کرد، که برای افرادی که دچار تنگی نفس و آلرژی هستند بسیار مضر است.

 دقت در خرید فرش آکریلیک :

یکی از محبوب ترین فرش ها در بازار ایران که بسیار پرفروش است، فرش های 100% آکریلیک است. بهترین روش برای تشخیص فرش های آکریلیک مقاومت بالای این فرش ها در برابر دما و حرارت غیر مستقیم است. در صورتی که الیاف آکریلیک درصد دار نباشد به هیچ عنوان رنگ پس نمی دهد. و کم رنگ نمی شود.این فرش ها نسبت به پاخوردگی بسیار مقاوم هستند.و در اثر تردد زیاد و شستشو تغییر حالت نمی دهد.این فرش ها دارای چسبندگی نیستند.و به مرور زمان دچار پوسیدگی، خوردگی و ساییدگی و ... نمی شوند. فرش های آکریلیک نسبت به الیاف پلی استر نرم تر هستند.و دارای طول عمر و دوام بالایی هستند.

 از کدام فروشگاه معتبر فرش بخریم ؟

برای خرید بهترین فرش های  ماشینی به سایت شرکت فرش ایرانیان https://iraniancarpet.co مراجعه نمایید. شرکت فرش ایرانیان کلکسیونی از انواع فرش های دستبافتگونه و مدرن , کلاسیک را دارا می باشد و به راحتی پاسخگوی انواع سلیقه ها می باشد.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: خرید فرش ماشینی استفاده نمایید الیاف پلی استر فرش های ماشینی تراکم و شانه توصیه می کنم داشته باشید فرش هایی فرش ها آن دقت شرکت ها رنگ فرش چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۹۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت

توسعه کشت قراردادی در بخش کشاورزی به عنوان یکی از طرح‌های مهم در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت که براین اساس مطابق توافق بین خریدار و کشاورز و تعیین شرایط تولید و بازاریابی محصول کشت قراردادی مبتنی بر تولید انجام می‌شود.

بنابر اعلام وزارت جهاد در سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ در سطح ۳ میلیون و ۲۵۰ هزارهکتار کشت قراردادی محصولاتی نظیری همچون گندم، برنج، جو و دانه های روغنی صورت گرفته که ۲ میلیون هکتار آن مربوط به گندم و مابقی دیگر محصولات است.

کشت قراردادی مهمترین ابزار برای اجرایی کردن الگوی کشت است که امیدواریم اعتبارات و زیرساخت های لازم فراهم شود تا خودکفایی محصولات اساسی تحقق یابد.

بنابر آمار سالانه ۱۴ تا ۱۶ میلیارد دلار به واردات کالاهای اساسی اختصاص می یابد که براین اساس ۲۰ درصد ارز به واردات محصولات اساسی اختصاص می یابد که با توسعه کشت قراردادی و تخصیص ۵۰ درصد این میزان اعتبار، خودکفایی ۵ محصول اساسی تحقق می یابد.

خودکفایی محصولات اساسی با کشت قراردادی تحقق می یابد

قاسم پیشه ور رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: در سطح ملی معاون اول رئیس جمهور و در سطح استان، استانداران به عنوان مدیران اصلی الگوی کشت و کشت قراردادی هستند.

به گفته او، وزارت جهاد اعلام کرد که اجرای مصوبه الگوی کشت و کشت قراردادی فراقوه ای است به طوریکه تمامی نهاده ها باید پای کار بیایند و زیرساخت های لازم را برای اجرای کشت قراردادی فراهم کنند.

پیشه ور لازمه تحقق کشت قراردادی را پرداخت مابه التفاوت کشت محصولات استراتژیک‌ با آب بر اعلام کرد و افزود: کشاورزان در کشت محصولات منافع خود را در نظر می گیرند، لذا برای تحقق خودکفایی محصولات استراتژیک باید مابه التفاوت پرداخت شود.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی ادامه داد: در اجرای کشت قراردادی، نهاده های مورد نیاز کشاورزان از جمله سم، کود، بذر و سایر نهاده های مورد نیاز کشاورزان باید تامین شود و در مقابل کشاورزان پس از برداشت، محصول خود را تحویل دولت یا بنگاه های اقتصادی دهند که متاسفانه محقق نشد.

به گفته او، با توجه به فراهم نبودن زیرساخت های لازم پیش بینی می شود که همانند سنوات قبل الگوی کشت یا کشت قراردادی اجرا نشود تا تولید دچار آسیب نشود.

پیشه ور با بیان اینکه سالانه ارز قابل توجهی به واردات اختصاص می یابد، گفت: اگر ۵۰ درصد رقم واردات به زیرساخت های مکانیزاسیون، نهاده های کشاورزی و خرید توافقی تخصیص یابد، طی یک برنامه ۵ ساله خودکفایی محقق می شود.

 ضرورت کشت قراردادی قبل از آغاز سال زراعی 

عطااللّه هاشمی عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی گفت: بنابر برنامه ۳ تا ۴ سال اخیر باید کل کشت گندم بصورت قراردادی اجرا می شد که متاسفانه این امر محقق نشد.

به گفته او، برای اجرای کشت قراردادی از ۴ تا ۵ ماه قبل از آغاز سال زراعی باید با کشاورزان قرارداد منعقد شود تا کشاورزان نسبت به تامین نهاده و خرید محصول در زمان برداشت اطمینان خاطر داشته باشند.

هاشمی با بیان اینکه تعهدات کشت قراردادی برعهده دولت است، افزود: طی سال های اخیر کشت قراردادی در زمانیکه یک سوم یا یک چهارم کشت انجام شده، تحقق می یابد.

عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی ادامه داد: اگر برنامه ریزی و تعهدات دولت و سازمان و برنامه و بودجه به موقع عملیاتی شود، اجرای کشت قراردادی موفق خواهد بود.

او از افزایش کشت قراردادی محصولات استراتژیک نسبت به سنوات گذشته خبر داد و گفت: برای اجرای کشت قراردادی، حداقل یک ماه قبل از آغاز فصل کشت دولت باید تکلیف خود را بدانند و قرارداد در دستشان باشد.

هاشمی با بیان اینکه اجرای مصوبه الگوی کشت سالانه حداقل ۴۰ تا ۵۰ همت اعتبار نیاز دارد، گفت: مصوبه الگوی کشت و کشت قراردادی سند ملی و راهبردی برای رسیدن به خودکفایی محصولات اساسی و افزایش راندمان تولید است، اما تا زمانیکه برنامه بلندمدت نداشته باشیم، به جایی نمی رسیم.

بنابر سیاست وزارت جهاد و تاکید برنامه هفتم بر خودکفایی ۱۰۰ درصدی ۵ محصول اساسی و خوداتکایی دیگر محصولات، مصوبه الگوی کشت و کشت قراردادی باید اجرا شود تا خروج ارز از کشور کاهش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • چالش عجیب برای عنایتی قبل از سفر به قزوین
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت