Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماموستا ملااحمد فخری در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب؛ ضمن تسلیت درگذشت ماموستا حسامی؛ امام جمعه پیشین سنندج اظهار داشت: خدمات و کارهای این عالم بزرگ اهل سنت برای اعتلای این نظام و انقلاب برکسی پوشیده نیست و این عالم فقید را می توان نماد بارز دیانت و وطن پرستی مردم اهل سنت کشور دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه شهرستان جوانرود در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه روزهای بسیار سرنوشت سازی در جهان، منطقه و کشور را پیشت سر می گذاریم، عنوان داشت: از یک سو شاهد مذاکرت وین در بحث هسته ای هستیم، مذاکراتی که برای طرفین بسیار مهم است، حضور ایران در این مذاکرات باید از موضع قدرت باشد نه دادن امتیاز به طرف مقابل، لذا ایفاد حقوق هسته ای جمهوری اسلامی براساس آنچه که رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان فرموده اند باید از سوی هیات مذاکره کننده ایرانی نصب العین قرار بگیرد.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه ایران در بحث هسته ای هرگز به دنبال استفاده نظامی از این تکنولوژی نبوده است، تاکید کرد: ایران هم در عمل و هم در اجرای تعهدنامه های خود، غیرنظامی بودن برنامه های فعالیت های هسته ای خویش را ثابت کرده است، در حالی که برخی از کشورهای متخاصم مانند اسرائیل غاصب که به شدت با فناوری هسته ای ایران در تضاد و دشمنی هستند خود دارای دهها و شاید صدها کلاهک هسته ای هستند.

ماموستا فخری با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم که مذاکرت هسته ای به حاشیه های سیاسی گرایش پیدا کند، بیان داشت: باید این حقیقت را همه بدانیم که علت این همه پافشاری طرفین مذاکرات وین در بحث هسته ای، تنها یک بهانه برای گرفتن امتیازاتی از ایران است و از سوی دیگر غربی ها و آمریکایی ها می خواهند که در لابه لای این مذاکرات به نوعی ایران را منزوی و حتی رو به ضعف ببرند که این امر برای هیچ کسی قابل قبول نیست.

امام جمعه شهرستان جوانرود در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اینکه مساله فرهنگ در جامعه مورد بی توجهی است، بیان داشت: فرهنگ زیرساخت تمام حوزه های یک جامعه است، تمام بناها و ساختارها بر روی بستر فرهنگ ساخته و ایجاد می شوند، بنابراین هرگونه کوتاهی در اعتلای فرهنگ متعالی ایرانی ـ اسلامی به نوعی یک خیانت بزرگ علیه این ملت محسوب می شود.

این عالم اهل سنت تشریح کرد: زمانی که در بحث فرهنگ منفعل عمل کنیم نباید انتظار داشته باشیم که خرده فرهنگ ها و فرهنگ های غربی بیکار بنشینند، بی شک زمانی که ما در حوزه فرهنگ کاری به معنای واقعی کلمه انجام ندهیم، تهاجم فرهنگی امری عادی خواهد بود که در این میان این جوانان هستند که بیشترین ضربه را از کم کاری مسئولان و متولیان فرهنگی کشور خواهند خورد.

ماموستا فخری در ادامه با انتقاد از اینکه بسترهای ازدواج در جامعه مهیا نیست، گفت: متاسفانه آمارهایی که درباره ازدواج و پدیده نکوهیده و مذموم طلاق به گوش می رسید به هیچ وجه قابل قبول نیست، از یک سو آمار طلاق روند صعودی دارد و از سوی دیگر شاهد کاهش یا بالا رفتن سن ازدواج هستیم که این معضلات در آینده ای نه چندان دور می تواند به ستون فرهنگی و اجتماعی کشور ضربات مهلکی وارد کند.

امام جمعه شهرستان جوانرود در ادامه به فعالیت جریان های دین ستیز و اسلام ستیز در منطقه اشاره کرد و بیان داشت: فعالیت گروه های عقیدتی که هدفشان استحاله و تخریب مبانی اسلامی است، می تواند در آینده ای نه چندان دور برای جامعه ما ایجاد خطر کند که این امر عاملی برای ایجاد خلاءهای دینی در بین نسل ها خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برخی از سخنان افراد به ظاهر متعصب دینی از روی بی تدبیری، ساده لوحی و حتی شیطنت است، خاطرنشان کرد: کسی منکر اختلاف نظر بین برادران اهل تشیع و اهل سنت نیست و بی شک همین اختلافات خود موتور محرکه ای برای اعتلا و گسترش اسلام است، ولی در این بین برخی از این اختلاف نظرات و سلیقه ها، استفاده های دیگری می برند که خروجی آن یا داعش  و یا جریان های تکفیری و سلفی می شود.


انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: امام جمعه جوانرود داعش وحدت امام جمعه هسته ای اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۰۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام برادران انصاری در پی درگذشت عروس امام خمینی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد علی انصاری، مجید انصاری و حمید انصاری در پی درگذشت همسر آیت الله شهید حاج سید مصطفی خمینی، معصومه حائری یزدی پیامی صادر کردند.

آنگونه که جماران روایت کرده، متن پیام بدین شرح است:

انّا لله و انّا الیه راجعون

بیت شریف و مکرّم حضرت امام خمینی (رضوان الله علیه)

و بیت معزز و محترم آیت الله شهید حاج آقا مصطفی خمینی (اعلی الله مقامه)

ضایعه رحلت همسر مکرّمه آیت الله شهید حاج سید مصطفی خمینی، سرکار حاجیه خانم معصومه حائری یزدی موجب نهایت تأثر و اندوه عموم علاقمندان این خاندان شریف و پیروان حضرت امام خمینی (س) گردید.

بانوی فاضله و پرهیزکار و فرزند آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری و نوه حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی، موسس حوزه علمیه قم، علاوه بر مراتب فضل و کمالات مکتسبه شخصیه و افزون بر شرافت نسبی و سببی وابستگی به بیوت شریف آیات عظام: حائری یزدی، حجت کوه کمره ای و خمینی، شخصا نیز در مسیر مبارزات آزادیبخش ملت ایران و نهضت امام خمینی بهره مند از فیوضات معنوی فراوانی در همراهی با کاروانسالاران انقلاب اسلامی بوده است.

تحمل رنجهای دوران مبارزه در خاندان امام خمینی و تحمل توأم با نهایت شکیبائی در دشواریهای فراوان زندگی در غربت و هجرتهای مکرر؛ گذر صبورانه از دوران همراهی در تبعید ۱۴ ساله همسر و فرزندان؛ تحمل داغ التیام ناپذیر شهادت همسر در عنفوان جوانی؛ آنهم عزیزی چونان آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی که حقیقتا امید آینده امام و انقلاب و حوزه های علمیه بود ؛ و پس از آن نیز، تحمل قریب پنجاه سال رنج تنهایی و صبوری بی آنکه حتی یک بار در تمام این دوران لب به شکوه گشوده باشد و یا آنکه به واسطه جایگاه ممتازی که در مسیر افتخار آمیز زندگی دشوار خویش داشته است اندک امتیازی از نام و نشان طلب کرده باشد، اینها و روشن بینی در مسائل اجتماعی و بزرگ منشی و مناعت طبع از دیگر خصلتهای ارزنده اخلاقی حیات طیبه این بانوی فداکار است.

به سهم خویش، فقدان این بانوی محنت کشیده انقلاب از خاندان حائری بزرگ و خمینی کبیر را به عموم بستگان محترم آن مرحومه، به ویژه به اعضای بیت شریف ایشان و بیوت وابسته به حضرت امام خمینی و خاصتا به فرزندان داغدیده ایشان جناب حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی دامت افاضاته و دختر گرامیشان تسلیت می گوئیم.

محمد علی انصاری؛ مجید انصاری؛ حمید انصاری

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899576

دیگر خبرها

  • در سال جهش تولید با مشارکت مردم، نواقص گذشته جامعه کارگری برطرف شود/ نیروی کار و کارگر موتور محرکه اقتصاد کشور است
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • سکوت برادران گرایی بعد از اعلام شرایط جدید ملی‌پوش شدن‌شان؛ قهرمان المپیک به مبارزه با سعید اسماعیلی تن می‌دهد؟
  • پیام برادران انصاری در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت» رونمایی شد
  • نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت رونمایی شد
  • رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • موتور شش سیلندر بنزینی ایران‌ساخت رونمایی شد
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • برادران زورگیر در کمتر ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند