Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

ستاد جشنواره چهلم فجر با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد به تازگی ویدیویی در حال بازنشر و وایرال شدن در شبکه‌های مختلف اجتماعی و رسانه‌های مجازی است که نشان می‌دهد عده‌ای در صدد تخریب چهره چهلمین جشنواره فیلم فجر است.

براساس گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حالی که به گواه مستندات و به اذعان بسیاری از کارشناسان و اصحاب فرهنگ و سینما، جشنواره امسال با ایجاد تغییرات گسترده و ریل گذاری در راستای گفتمان انقلاب کوشیده است مانع از هنجارشکنی ها و رفتارهای متجاهرانه شود و فضایی مطلوب از یک جشنواره انقلابی را فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره فجر در گام چهلم قدم‌های محکم و جهش‌های ملموسی را در حوزه گفتمان سازی، ایجاد هویت بصری انقلابی و طراحی تشریفات مبتنی بر شعائر، هنجارهای اجتماعی و نگاه عدالت محور فرهنگی برداشته است اگرچه همچنان، بر این باوریم که دستیابی به جایگاه مطلوب تر و ایده‌آل در کوتاه مدت ممکن نیست و ایجاد تحولات عمیق‌تر و بنیان گذاری گزاره های جدید مستلزم زمانی بیش تری است.

ویدیوی منتشر شده به ظاهر، می‌خواهد مجموعه‌ای از تصاویر به هم پیوسته عکس هنرپیشه‌ها را در فضای جشنواره فجر امسال نشان دهد در حالی که بسیاری از این تصاویر هیچگونه ارتباطی به جشنواره فیلم فجر امسال ندارند و از جاهای دیگر به تصاویر و لوگوی فجر الصاق شده‌اند و راوی و گوینده می‌کوشد از طریق گفتار روی متن تصاویر بین تصاویر پیوستگی ایجاد کند.

در بخش دیگری از این فایل تصویری برش از ویدیوی سخنان نویسنده یکی از فیلم‌های سینمایی حاضر در نشست خبری جشنواره است که به طور قطع، نوعی اظهارنظر شخصی است و ارتباطی به سازمان جشنواره ندارد.

اظهارات این نویسنده و سخنان هنجارشکنانه وی که البته با تکذیب و عذرخواهی وی نیز همراه شده است ربطی به رویکرد و نگاه سازمان جشنواره فجر ندارد و این‌گونه اظهارات مغایر با شرع مقدس از سوی ستاد جشنواره به شدت تقبیح و محکوم می‌گردد.

ستاد چهلمین جشنواره فیلم فجر از اساس این‌گونه اظهارنظرهای مبتنی بر اباحه‌گری را محکوم می داند و معتقد است سینمای ایران باید پاک و مطهر از هر حرکت، سخن و رفتار غیر شرعی باشد.

در این اطلاعیه آمده است: آنچه در سال‌های اخیر به سینمای ایران خسران وارد کرده همین نگاه هنجارشکنانه و ضد اخلاقی است که متأسفانه خانواده‌ها را از سالن‌های سینِما دور کرده است و این نگاه هنجارشکن با کمال تأسف، در روح و درونمایه برخی از آثار سینمایی هم رخنه کرده است.

جشنواره فجر ضمن محکوم کردن چنین نگرش‌های ساده‌لوحانه و مغایر با فرهنگ، اخلاق و هنجارهای اجتماعی و اسلامی بر این باور است که سینمای ایران در سایه سار اخلاق و در پرتو رفتارهای دینی و هنجارهای اجتماعی به رشد و اعتلا خواهد رسید.

همچنین، ستاد جشنواره فجر، هر گونه پیگیری و تعقیب حقوقی و قضایی سازندگان و تهیه کنندگان این فیلم را که به قصد تخطئه جشنواره و جریحه دار ساختن اذهان خانواده‌های مذهبی تولید شده است، برای صیانت از جایگاه و شان واقعی این رویداد سینمایی و در راستای دفاع از شرافت و نجابت قاطبه هنرمندان و سینماگران کشور حق مسلم خود می‌داند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جشنواره چهلم فجر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره فیلم فجر ستاد جشنواره جشنواره فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قربانعلی‌پور: قلعه‌نویی نگاه ریزبینانه به لیگ دارد

به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه‌نویی از کادر فنی خود خواسته تا بازی‌های لیگ برتر را مورد بررسی دقیق‌تر انجام بدهند و در این بین، برخی از مسابقات نیز با حضور مربیان تیم ملی در ورزشگاه‌ها، از نزدیک مورد بررسی قرار می‌گیرد و علی‌اصغر قربانعلی‌پور هم به همین منظور هر هفته در یک استادیوم دیده شده که در هفته بیست و پنجم نیز دیدار جذاب و سرنوشت‌ساز هوادار و صنعت نفت را از نزدیک نظاره کرد.

قربانعلی‌پور در خصوص حضورش در ورزشگاه دستگردی در دیدار هوادار و صنعت نفت به خبرنگار ما گفت: طبق برنامه‌ای که بین مربیان تیم ملی تقسیم‌بندی می‌شود، بازی هوادار و صنعت نفت آبادان را از نزدیک مشاهده کردم تا ان‌شاالله همچنان لیگ برتر را رصد کنیم.

او در خصوص حساسیت در مسابقات لیگ برتر عنوان کرد: وقتی به هفته‌های بیست و پنجم به بعد می‌رسیم، نزدیکی امتیازات و حساسیت بازی‌ها بیشتر می‌شود که این موضوع کیفیت لیگ ما را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که مسابقاتی با سطح بالا داریم.

مربی تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: نمی‌شود بگویید هیچ‌کدام از بازی‌ها حساسیت ندارد و مطمئن باشید همه مسابقات اهمیت زیادی دارند و این مسئله پویایی لیگ و کیفیت بالای فوتبال ایران را نشان می‌دهد.

قربانعلی‌پور تاکید کرد: بازی‌ها را تا جایی که امکان دارد از نزدیک رصد می‌کنیم و بلافاصله از فردای همان مسابقات، گروه کادر فنی تیم ملی در ساختمان پک دور هم جمع می‌شوند و از طریق ویدئو هم بازیکنان را آنالیز می‌کنند و ان‌شاالله بهترین نفرات با نگاه ریزبینانه آقای قلعه‌نویی انتخاب خواهند شد و امیدوارم بتوانیم برای جامعه فوتبال ایران مثمر ثمر باشیم.

این عضو کادر فنی امیر قلعه‌نویی در باره پروسه جوانگرایی در تیم ملی اظهار کرد: 100 درصد این کار ادامه پیدا می‌کند و در اردوی قبلی هم جوانگرایی انجام شد. فوتبال به سن و سال نیست و به آمادگی بازیکنان بستگی دارد؛ اما پروسه‌ای تعریف کردیم و اسامی بازیکنان 25 سال به بالا، 23 تا 25 سال، 21 تا 23 سال و زیر 21 سال مشخص شده‌اند و کادر فنی تیم ملی آنها را لیست کردند تا آنالیز آنها از نظر آمادگی جسمانی، تاکتیکی و تکنیکی مورد ارزیابی قرار بگیرد و در پرونده مدنظر می‌آید و هر بازیکن نمرات خاص خود را برای حضور در اردو می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • خط‌و‌نشان ستاره رئال برای بایرن با ویدئوی کوبی برایانت
  • اولین موزیک‌ ویدئوی رسمی با هوش مصنوعی ساخته شد
  • انتشار اولین ویدئوی کامل و دیده نشده از لحظه پیدا شدن یسنا
  • ماجرای ویدئوی وایرال شده عروس ۱۴ ساله! + واکنش فوری پلیس فتا
  • روایت سردار رادان از ویدئوی جنجالی زن بی‌حجاب قـاریِ قرآن: کار دشمنه | فیلم
  • (ویدئو) روایت سردار رادان از ویدئوی جنجالی خانم بی‌حجاب قاریِ قرآن
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • قربانعلی‌پور: قلعه‌نویی نگاه ریزبینانه به لیگ دارد
  • پیغام جدید از پیرمرد حاشیه‌ساز سپاهانی در یک ویدئو
  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان