Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-طی مراسمی 2 دستگاه سمپاش 2000 لیتری برای انجام طرح جهش تولید در دیمزار‌ها از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به کشاورزان شهرستان مرند تحویل شد.

به گزارش خبرنگار ما دزر تبریز؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران گفت: مبلغ 300 میلیارد ریال اعتبار با کارمزد 4 درصد به صورت قرض الحسنه از طریق ستاد اجرایی فرمان امام  خمینی (ره) توسط بانک ملی برای تهیه ادوات دنباله بند مورد نیاز کشت مکانیزه از محل طرح جهش تولید در دیمزارهای استان آذربایجان شرقی تخصیص یافته است که امروز 2 دستگاه تحویل کشاورزان شهرستان مرند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس علی رخ افروز با بیان اینکه در کل استان 747 دستگاه سهمیه داریم که از این تعداد برای 414 دستگاه تکمیل پرونده شده است ادامه داد: امیدواریم در زمان باقی مانده این دستگاهها تحویل و در اختیار کشاورزان قرار دهیم و کشاورزان می توانند 20 درصد قیمت ادوات را با آورده شخصی  و 80 درصد آن را از طریق تسهیلات بانکی تامین نمایند.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات برای خرید ادوات کشاورزی برای انجام کشاورزی حفاظتی به افراد ادامه دارد گفت: مزیت ادوات حفاظتی این است که کشاورزان می‌توانند بدون شخم و یا با حداقل شخم با حفظ رطوبت خاک در دیمزار‌ها کشت انجام دهند.

مهندس رخ افروز با بیان اینکه کشت مستقیم سبب صرفه جویی در مصرف سوخت، آب و زمان می‌شود اافزود: امسال با توجه به شرایط خشکسالی در دیمزارها، کشاورزانی که با ادوات کارنده کشت مستقیم انجام دادند از سطح سبز مطلوبی برخوردارند.

وی افزود: در کشاورزی حفاظتی،کشت بی خاک ورزی یا با حداقل خاک ورزی انجام می‌شود و تا سی درصد از بقایای محصول قبلی حفظ می‌شود و با انجام تناوب زراعی در هر هکتار دست کم یک تن می‌توان بیشتر محصول برداشت کرد.

معاون رئیس سازمان ومدیرجهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند نیز به تشریح طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان مرند پرداخت وگفت: سطح زیرکشت ابلاغی برای طرح جهش تولید 4هزارو 280هکتار شامل گندم 2200 هکتار، جو یکهزار هکتار، نخود 750 هکتار، عدس 30هکتار، علوفه 250هکتار، کاملینا 10هکتار و گلرنگ 40 هکتار  می باشد که تا این تاریخ 3342هکتار کشت گردیده، مقدار 3046هکتار در سامانه ثبت و2450هکتار از اراضی بیمه گردیده است .

مهندس علی صیادی افزود: از محل اعتبارات طرح جهش تولید مبلغ6452 میلیون ریال تسهیلات به شهرستان تخصیص یافته و 2طرح به مبلغ یکصد میلیون تومان جذب شده و مانده تسهیلات نا آخر بهمن ماه جذب خواهد شد و لازم است در این خصوص از همکاری خوب بانک ملی شهرستان مرند نهایت تشکر بعمل آید.

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی طرح جهش تولید شهرستان مرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۲۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی توضیح داد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

او افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خود مالکی قراردادها درحال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

شهردار تهران تصریح کرد: درحال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودروی برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

کد خبر 849097 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها خودروی برقی علیرضا زاکانی شهردارى تهران تهران حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تخصیص ارز تاکسی‌ های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • تحویل ۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی به بهره برداران شهرستان آوج
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه
  • فوت‌وفن تهیه دلمه برگ مو / ترکیب سبزی دلمه برگ مو؛ برای نرم و ترد شدن برگ‌های مو چه کنیم؟