Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@01:57:19 GMT

چرا اکثر بازنشستگان نمی توانند وام بدون ضامن بگیرند؟

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۲۵۴۳

‍‍‍‍‍‍

پیش شرطهای وام بدون ضامن ۱- از کدام بانک حقوق می‌گیرید؟ ۲- شرط سنی ۳- عدم دریافت وام کارت اعتباری و وام مرابحه شرط اصلی؛ چقدر حقوق می گیرید؟ برای دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی نیز جدول زیر حداقل حقوق لازم را نشان می دهد: به گزارش اقتصادآنلاین؛ شما شرایط دریافت وام را ندارید؛ حقوق شما برای دریافت وام کافی نیست؛ با توجه به سن، شما امکان دریافت تسهیلات را ندارید؛ شما قبلا از تسهیلات استفاده کردید؛ این بانک، تسهیلات بدون ضامن نمی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌ها جملاتی است که احتمالا افراد زیادی هنگامی که به بانک برای دریافت تسهیلات بدون ضامن مراجعه کردند با آن‌ روبرو شده‌اند.  به نظر می رسد که هر چند هدف این طرح، آسان کردن شرایط دریافت تسهیلات خرد بوده اما شاید عملاً تغییر محسوسی برای برخی گروها همچون بازنشسته ها ایجاد نکرده باشد. دریافت وام بدون ضامن چند پیش شرط  و یک شرط اصلی دارد. پیش شرطهای وام بدون ضامن ۱- از کدام بانک حقوق می‌گیرید؟ نخست اینکه باید حقوق خود را از یکی از بانک های مسکن، سپه، رفاه، کشاورزی، ملی، پست بانک، توسعه صادرات، صنعت و معدن، قرض الحسنه مهر ایران، صادرات، ملت و تجارت دریافت کنید. در غیر اینصورت سایر بانک ها الزامی به پرداخت تسهیلات بدون ضامن ندارند. ۲- شرط سنی دومین مسئله به شرایط سنی باز می گردد که البته بسیاری از بازنشسته ها را درگیر کرده است. افراد برای آنکه بتوانند وام بدون ضامن دریافت کنند باید متولد سال ۱۳۳۵ به قبل باشند؛ به بیان دیگر سن شما برای دریافت وام بدون ضامن نباید بیش از ۶۵ سال باشد. این موضوع به این دلیل است که هنگام دریافت وام، شما مشمول بیمه عمر می شوید؛ یعنی درصورت فوت، بیمه بدهی شما را پرداخت خواهد کرد که این موضوع برای افراد بالای ۶۵ سال ممکن نیست. ۳- عدم دریافت وام کارت اعتباری و وام مرابحه تسهیلات وام بدون ضامن همان وام اعتباری است و برای آنکه بتوانید این وام را دریافت کنید نباید وام جاری از نوع اعتباری و یا مرابحه داشته باشید. ۴- چقدر خوش حساب هستید! رتبه اعتباری ملاک مهمی دیگری است؛ از آنجا که این وام بدون ضامن است، شما باید رتبه اعتباری خوبی داشته باشید؛ به بیان دیگر اگر چک برگشتی دارید یا اقساط وام های قبلی خود را نامنظم پرداخت کرده‌اید، احتمالا باید قید این وام را بزنید. شرط اصلی؛ چقدر حقوق می گیرید؟ مسئله بعدی به میزان حقوق دریافتی شما بستگی دارد؛ برای دریافت وام بدون ضامن شما تنها به نامه کسر از حقوق برای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی و برای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی علاوه بر نامه کسر از حقوق به سفته یا چک نیاز دارید. اما فرآیند دریافت نامه کسر از حقوق به گونه ای است که همه بازنشستگان نمی توانند سقف وام را دریافت کنند. بر اساس قوانین موجود، مجموع اقساط ماهیانه افراد و همچنین وام‌هایی که فرد ضامن آن است در نظام بانکی حداکثر باید معادل ۶۰ درصد حقوق بر اساس آخرین حکم بازنشستگی باشد. این موضوع را با مثالی توضیح می دهیم. فرض کنید حقوق یک بازنشسته ۶ میلیون تومان باشد؛ بر این اساس مجموع اقساط ماهیانه او نباید از ۶۰ درصد این میزان یعنی سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بیش تر باشد؛ به بیان دیگر حداکثر برای این فرد کسر از حقوق ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی صادر می شود. در صورتی که این فرد وام در جریان داشته باشد و یا ضامن وام فرد دیگری شده باشد، اقساط ماهیانه از این میزان کسر می شود.   مثلاً اگر این فرد وامی با اقساط ماهیانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داشته باشد و ضامن وامی با اقساط ماهیانه یک میلیون تومانی شده باشد، در مجموع دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از میزان حداکثری (یعنی سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان) کسر می شود و او تنها می تواند برای وامی با اقساط ماهیانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی تقاضای کسر از حقوق کند. با این توضیح برای دریافت وام ۱۰۰ و ۵۰ میلیون تومانی حداقل حقوق بازنشستگان باید چقدر باشد؟ اول فرض می کنیم که فرد هیچ وامی نداشته باشند و ضامن وام دیگری هم نشده باشند. با درنظر گرفتن نرخ بهره ۱۸ درصد و باز پرداخت سه سال حداقل حقوق لازم به صورت زیر است:

 

بنابراین برای آنکه یک بازنشسته بتواند وام ۱۰۰ میلیون تومانی را دریافت کند باید حداقل حقوق شش میلیون و ۲۵ هزار تومانی داشته باشد و برای وام ۵۰ میلیون تومانی نیز، حداقل حقوق او باید سه میلیون و ۱۲ هزار تومان باشد. بنابراین افرادی که حداقل حقوق را دریافت می کنند عملاً نمی توانند وام ۱۰۰ میلیون تومانی را دریافت کنند.

اما موضوع مهم این است که فرض نداشتن اقساط و یا ضامن نبود افراد، خیلی بعید به نظر می رسد. بنابراین در ادامه با فرض اقساط مختلف ( مجموع اقساط ماهیانه وام‌هایی که فرد دریافت کرده و یا ضامن است) حداقل حقوق دریافتی لازم را بررسی می کنیم. جدول زیر حداقل حقوق لازم برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی را نشان می دهد:

برای دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی نیز جدول زیر حداقل حقوق لازم را نشان می دهد:

البته باید توجه داشت که شما می توانید اعدادی به غیر از ۵۰ میلیون و ۱۰۰ میلیون تومان وام بدون ضامن بگیرد و تنها آنچه که باید بدانید میزان حقوق و اقساط ماهیانه شماست که تعیین کننده میزان نامه کسر از حقوقی است که می توانید بگیرد. 
این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد تسهیلات بازنشستگان دریافت وام وام بدون ضامن اخبار مرتبط بازنشستگان چگونه وام بدون ضامن بگیرند؟ وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به چه کسانی تعلق می گیرد؟ مراحل گام به گام دریافت وام بدون ضامن بازنشستگان برای دریافت وام بدون ضامن اقدام کنند شرایط دریافت وام بدون ضامن اعلام شد + جزییات شروط عجیب و غریب وام بدون ضامن برای بازنشستگان ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها چرا اکثر بازنشستگان نمی توانند وام بدون ضامن بگیرند؟ جزییات برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش + لینک ثبت نام خبر خوب برای خانم ها ​حذف مِتا از فهرست ۱۰ شرکت برتر جهان دروغ بزرگ عزیزی خادم به هیات رییسه فدراسیون زمستان بورس، سبز می شود؟؛ هفته آینده بازار به کدام سو می رود؟ با کمتر از ۴ میلیون هم می توان لباسشویی خرید + جدول قیمت باز کردن قفل آیفون بدون برداشتن ماسک ممکن شد خودروهای چینی سایپا چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۹ بهمن ۱۴۰۰) وزش باد شدید و خیزش گرد و غبار در غرب کشور خط لوله ۲ کیلومتری انتقال سوخت قاچاق در سواحل بندرعباس منهدم شد جزییات برگزاری آزمون دکتری اعلام شد معاون وزارت بهداشت: پیک ششم کرونا در هفته دوم اسفند به اوج خود می رسد شرایط دریافت مسکن کارگری ارزان قیمت / قیمت ها برای کارگران مناسب نیست هفت خوان صدور پروانه ساختمانی تلویزیون ال جی را چند بخریم؟ (جدول) دلیل نیمکت نشینی طارمی در پورتو چه بود؟ آخرین وضعیت راه های پرتردد در ۲۹ بهمن افزایش مزاحمت های اورژانس تهران برنامه ژاپن برای خرید نفت از ایران امیرعبداللهیان عازم مونیخ شد شاهین یک هفته ثابت ماند + جدول قیمت کامل (۲۹ بهمن ۱۴۰۰) خودروسازان: از دولتی بودن صنعت خودرو راضی نیستیم! قیمت آپارتمان در آخرین روزهای بهمن ماه مبلغ وام ودیعه مسکن بیشتر شد؟ صدا وسیما ناظر آثار حرفه‌ای در فضای مجازی شد پیشرفت پزشکی در پیوند عضو؛ ایجاد گروه خونی خنثی ریزش دوباره قیمت نفت حضور مامور در اعطای مجوز کسب و کار حذف شد چگونه پس زمینه چت را تغییر دهیم؟ سفر به سرعین و اردبیل چقدر هزینه دارد؟ + جدول واکسن نورا آنتی بادی خنثی‌کننده بسیار قوی در بدن ایجاد می کند قاچاق ٥٧٠ قلم سکه و عتیقه متوقف شد مترو، اتوبوس و تاکسی تهران در سال آینده چقدر گران می شود؟ پیش بینی اثر برجام بر قیمت مسکن اظهارنظر عضو کمیسیون تلفیق درباره افزایش حقوق سربازان خبر مهم برای جاماندگان سهام عدالت قیمت شاسی بلندهای اقتصادی ام وی ام + جدول قیمت کامل (۲۹ بهمن ۱۴۰۰) زمستان بورس، سبز تمام می شود؟ / پیش بینی هفته آینده بازار + فایل صوتی ورود سامانه بارشی از بعدازظهر شنبه قیمت یخچال سامسونگ چند؟ (جدول) چرا اوپک گازی موفق عمل نکرد؟ ارزان ترین مدل تیبا چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۹ بهمن ۱۴۰۰) بهترین روش درمانی برای سوزش معده کدام است؟ دلایل بی حالی و خواب آلودگی مداوم چیست؟ با داروهای تاریخ گذشته چه کنیم؟ ​هر توافق آمریکا با ایران فاجعه بار است ​آخرین وضعیت مذاکرات وین به روایت مقام کاخ سفید سومین موج شیوع طاعون نشخوار کنندگان کوچک در البرز عرضه محدود شکر با قیمت مصوب بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تسهیلات بازنشستگان دریافت وام وام بدون ضامن وام ۱۰۰ میلیون تومانی دریافت وام بدون ضامن ۵۰ میلیون تومانی نامه کسر از حقوق برای دریافت وام حداقل حقوق لازم جدول قیمت کامل اقساط ماهیانه حقوق می گیرید شرایط دریافت توانند وام هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۲۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟

نمایندگان در جلسه علنی (یکشنبه ۲۸ آبان سال گذشته) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه قانون برنامه هفتم توسعه، با بند الحاقی ماده ۲۹ این لایحه با ۱۲۷ رأی موافق، ۷۸ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

به گزارش «زی‌سان»، براساس بند الحاقی ماده ۲۹ لایحه یادشده؛ به منظور کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و تقویت توان صندوق‌ها در انجام تکالیف محوله:

۱- بیمه پردازانی که ۲۸ تا ۳۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنها برای بازنشستگی اضافه نمی‌گردد.

۲- بیمه پردازانی که ۲۵ تا ۲۸ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی دو ماه اضافه می‌گردد.

۳- بیمه پردازانی که ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی سه ماه اضافه می‌گردد.

۴- بیمه پردازانی که مطابق قوانین ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی چهارماه اضافه می‌گردد.

۵- بیمه پردازانی که مطابق قوانین تا ۱۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی پنج ماه اضافه می‌گردد.

تبصره ۱ – اجرای تمام یا بخشی از احکام فوق الذکر مشروط بر آن است که سن بیمه شده در زمان بازنشستگی برای مردان از ۶۲ سال و برای زنان از ۵۵ سال بیشتر نباشد.

تبصره ۲ – اصلاحات فوق در قوانین صندوق‌های بازنشستگی به استثنای صندوق‌هایی که حداقل سن بازنشستگی بیمه شدگان آنها از ارقام مذکور در تبصره (۱) بیشتر است به صورت دائمی اعمال می‌گردد.

تبصره ۳ – ایثارگران و مشمولان قوانین سخت و زیان آور مشمول قوانین خاص خود هستند.

تبصره ۴ – اشخاص موضوع این حکم با رضایت خود و موافقت دستگاه‌های ذی ربط میتوانند بدون نیاز زمان‌های مذکور در بند‌های (۲) الی (۵) تا سقف سن موضوع تبصره (۱) حسب مورد به خدمت ادامه دهند. خدمت مازاد بر اساس قوانین و مقررات مربوطه امکان پذیر است.

تبصره ۵ – چنانچه دستگاه‌ها به خدمات برخی از کارکنان نیاز نداشته باشند حسب مورد میتوانند بدون لحاظ زمان‌های مذکور با پیشنهاد بالاترین مقام دستگاه و موافقت معاون اول رئیس جمهور بر اساس قوانین مربوط نسبت به صدور احکام بازنشستگی آنان اقدام کنند.

تبصره ۶ – افرادی که تقاضای خود مایل به بازنشستگی زودتر از موعد فوق الذکر باشند، بازنشستگی آنها مطابق قوانین مربوطه و بدون رعایت بند‌های (۱) تا (۵) بلامانع است و حقوق بازنشستگی آنان مطابق احکام این سند برقرار خواهد شد.

همچنین با نظر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، بند (خ) ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه مغایر با اصل ۸۵ قانون اساسی تشخیص داده شد و حذف گردید.

براساس بند (خ) حذف شده ماده ۲۹ لایحه مذکور؛ به منظور ایجاد نظام تأمین اجتماعی پایدار و تضمین حقوق بیمه شدگان جدید از ابتدای اجرای برنامه، نظام تأمین اجتماعی بیمه شدگان جدیدالورود بر اساس اصول ذیل توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان و دستگاه‌های ذیربط تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

تعیین شرط سن ۶۵ سال برای مرد و ۶۰ سال برای زن و سابقه بازنشستگی ۳۵ سال برای مرد و ۳۰ سال برای زن؛ مستخدمین موجود با رضایت کتبی خود نیز می‌توانند مشمول حکم این جزء قرار گیرند.

صدور احکام سال ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری با اعمال ضریب ۲۰ درصد افزایش

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری از صدور احکام افزایش ۲۰ درصدی سال ۱۴۰۳ بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق پس از تصویب‌نامه هیات وزیران خبر داد.

رضا فیضی نژاد افزود: در اجرای تصویب نامه شماره ۳۰۳۴ در تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ هیات وزیران، برای یک میلیون و ۷۳۵ هزار نفر بازنشسته و موظفان تحت پوشش این صندوق، احکام حقوق با ضریب ۲۰ درصد صادر شده است.

مطابق بند الحاقی ۱ ماده (۲۹) قانون برنامه هفتم توسعه: «به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب سازی حقوق بازنشستگان با ۰درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه و همطراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به عمل آورد.

از اجرای ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم توسعه چه خبر؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم اجرای بند «یک» الحاقی ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم توسعه توسط صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: لازمه اجرای متناسب سازی، به‌خصوص ماده ۲۹ قانون برنامه، «تهیه آیین نامه و تعیین ساز و کار اجرایی آن توسط سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه» و ابلاغ آن به صندوق بازنشستگی کشوری است.

معاون صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: تهیه و تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه مربوط به اجرای متناسب‌سازی در برنامه هفتم توسعه، با محوریت سازمان اداری استخدامی و مشارکت سایر دستگاه‌های مرتبط در مرحله ویرایش نهایی است.

منبع: ایرنا

tags # بازنشستگان ، تامین اجتماعی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟