Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین _ صبا نوبری؛ بازار طلا و ارز پس از اینکه هفته گذشته نوسانات زیادی را تجربه کرد و افزایشی شد، این هفته در مدار نزولی قرار گرفت. اصلی‌ترین عامل کاهشی شدن طلا و ارز در هفته‌ای که گذشت، اخبار مربوط به مذاکرات بود. اوج این کاهش در بازار ارز دیشب در معاملات پشت خطی و همچنین قیمت دلار هرات رخ داد که بسیاری معتقدند با وجود تکذیب برخی اخبار مربوط به توافق، بازار برای شروع هفته آینده انتظار اتفاقات مثبتی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب دلار آزاد معاملات شنبه را در قیمت ۲۶هزار و ۸۵۰تومان آغاز کرد و در اواسط هفته به محدوده قیمتی ۲۷هزار و ۳۵۰تومان نیز رسید. اما روز چهارشنبه کاهشی شد و در آخرین معاملات پنجشنبه به قیمت ۲۶هزار و ۵۴۰تومان رسید.

همچنین دلار پشت خطی شب گذشته در قیمت ۲۶هزار و ۱۰۰تومان معامله می‌شود و همچنین دلار هرات شنبه‌ای به قیمت ۲۵هزار و ۷۰۰تومان رسید.

کانون صرافان اما تغییرات زیادی در قیمت دلار نداد و در ابتدای هفته، دلار در صرافی‌ها با قیمت ۲۵هزار و ۳۶۹تومان به فروش رسید اما در روز چهارشنبه حدود ۲۵هزار و ۳۲۸تومان برای فروش قیمت خورد.

صرافی ملی اما در هفته‌ای‌که گذشت قیمت دلار را اندکی افزایش داد، به این ترتیب در ابتدای هفته دلار در این صرافی با قیمت ۲۴هزار و ۴۳۶تومان به فروش می‌رسید اما در آخرین معاملات هفته ۲۵هزار و ۲۳۳تومان قیمت خورده بود.

طلا و سکه در دوراهی دلار و اونس جهانی

بازار طلا و سکه نیز این هفته اندکی کاهش قیمت را تجربه کرد. هر چند هنوز به محدوده قیمتی که هفته گذشته در آن معامله می‌شد نرسیده است. دلیل اصلی افزایش قیمت طلا نیز، بالارفتن اونس جهانی بود که ابتدای هفته گذشته ناگهان افزایش ۵۰دلاری را تجربه کرد. در طول هفته نیز با اندکی ثبات این شاخص و کاهش نرخ ارز، طلا و سکه هم پایین آمد اما در معاملات آخر هفته اونس جاانی به مرز ۱۹۰۰دلار نزدیک شد و به همین دلیل کاهش قیمت ارز نتوانست چندان طلا و سکه را پایین بیاورد.

به این ترتیب، سکه تمام هفته را در قیمت ۱۱میلیون و ۹۷۳هزارتومان آغاز کرد و در آخرین معاملات هفته با اندکی کاهش به ۱۱میلیون و ۹۴۸هزارتومان رسید.

همچنین نیم سکه که شنبه در قیمت ۶میلیون و ۷۸۰هزارتومان معامله می‌شد، روز پنجشنبه به قیمت ۶میلیون و ۷۰۰هزارتومان رسید که ۸۰هزارتومان کاهش را نشان می‌دهد.

ربع سکه هم نسبت به ابتدای هفته ۳۰هزارتومان کاهش یافت و تا پایان هفته به ۳میلیون و ۷۵۰هزارتومان رسید. 

اما سکه یک گرمی چندان تغییر قیمت نداشت و در محدوده ۲میلیون و ۲۸۳هزارتومان معامله شد. 

به نظر می‌رسد هفته آینده هفته سرنوشت‌سازی برای بازارهای دارایی باشد. کاهش قیمت ارز در آخر هفته نیز این موضوع را تایید می‌کند که احتمالا اخبار مهمی از مذاکرات به گوش خواهد رسید. اگر این اتفاق بیفتد باید هفته آینده منتظر نوسانات زیادی در بازار طلا و ارز باشیم.

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد سکه قیمت طلا معاملات بازار طلا طلا و ارز ربع سکه اخبار مرتبط تداوم ثبات قیمت‌ در بازار طلا/ سکه همچنان در کانال ۱۱میلیون تومان ثبات قیمت‌ها در بازار طلا/ سکه ۱۱میلیون و ۹۵۰هزار تومان شد افزایش جزئی قیمت طلا/ سکه ۱۱میلیون و ۹۷۰هزار تومان شد قیمت سکه از سد مقاومتی گذشت؟ افزایش قیمت طلا/ سکه دوباره ۱۲میلیونی شد آرامش در بازار طلا/ سکه ۱۱میلیون و ۷۰۰هزار تومان شد ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها پیش بینی بازار طلا و ارز برای اول اسفند/ دلار به ۲۵ هزار تومان می رسید؟ مبلغ عیدی جدید معلمان حق التدریس تصویب شد ​ابراز امیدواری مسئول سیاست خارجی اروپا درباره مذاکرات وین ​آمریکا: امکان دیدار میان وزیران خارجه ایران و آمریکا وجود ندارد هشدار اروپا به روسیه در به رسمیت شناختن دونباس تاکید محمود عباس بر راه حل دو دولت در دیدار با پلوسی حداقل حقوق معلمان ۵.۵ میلیون تومان شد پیشرفت های قابل توجه در هفته گذشته در مذاکرات وین ترامپ به دادگاه نیویورک احضار شد ​مخالفین برجام در آمریکا شروع به سنگ اندازی کردند گرم کردن خانه با شوفاژ برقی چقدر هزینه دارد؟ + جدول اوکراین، بحرانی که قابل اجتناب بود آگهی مسکن باز هم از سایت ها حذف می شود! حملات اوکراین ادامه دارد جلسه شورای امنیت با موضوع اوکراین طالبان به قانون اساسی دوره جمهوریت پایبند خواهد بود اوکراین باید به توافق مینسک پایبند باشد پیش بینی بایدن از حمله روسیه به اوکراین نگرانی نیکی هیلی از توافق با ایران انتقاد رییس دوما از فضاسازی های غرب چرا اکثر بازنشستگان نمی توانند وام بدون ضامن بگیرند؟ جزییات برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش + لینک ثبت نام خبر خوب برای خانم ها ​حذف مِتا از فهرست ۱۰ شرکت برتر جهان دروغ بزرگ عزیزی خادم به هیات رییسه فدراسیون زمستان بورس تمامی ندارد؟ / بازار هفته آینده به کدام سو می رود؟ با کمتر از ۴ میلیون هم می توان لباسشویی خرید + جدول قیمت باز کردن قفل آیفون بدون برداشتن ماسک ممکن شد خودروهای چینی سایپا چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۹ بهمن ۱۴۰۰) وزش باد شدید و خیزش گرد و غبار در غرب کشور خط لوله ۲ کیلومتری انتقال سوخت قاچاق در سواحل بندرعباس منهدم شد جزییات برگزاری آزمون دکتری اعلام شد پیک ششم کرونا در هفته دوم اسفند به اوج خود می رسد شرایط دریافت مسکن کارگری ارزان قیمت / قیمت ها برای کارگران مناسب نیست هفت خوان صدور پروانه ساختمانی تلویزیون ال جی را چند بخریم؟ (جدول) دلیل نیمکت نشینی طارمی در پورتو چه بود؟ آخرین وضعیت راه های پرتردد در ۲۹ بهمن افزایش مزاحمت های اورژانس تهران برنامه ژاپن برای خرید نفت از ایران امیرعبداللهیان عازم مونیخ شد شاهین یک هفته ثابت ماند + جدول قیمت کامل (۲۹ بهمن ۱۴۰۰) خودروسازان: از دولتی بودن صنعت خودرو راضی نیستیم! قیمت آپارتمان در آخرین روزهای بهمن ماه مبلغ وام ودیعه مسکن بیشتر شد؟ صدا وسیما ناظر آثار حرفه‌ای در فضای مجازی شد پیشرفت پزشکی در پیوند عضو؛ ایجاد گروه خونی خنثی ریزش دوباره قیمت نفت حضور مامور در اعطای مجوز کسب و کار حذف شد چگونه پس زمینه چت را تغییر دهیم؟ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سکه قیمت طلا معاملات بازار طلا طلا و ارز ربع سکه بازار طلا و ارز بازار طلا ابتدای هفته هفته آینده هفته گذشته طلا و سکه قیمت طلا تومان شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۲۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403) بازار آزاد ارز تهران، نرخ دلار آمریکا به عبور از مرز 60 هزار تومان به دامنه پنجاه هزار تومان کاهش یافته است. روندی که به گفته کارشناسان ارزی و فعالان بازار تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر تخلیه هیجانات و ریسک های سیاسی و منطقه ای، اخباری مبنی بر احتمالاتی مبنی بر شروع مذاکرات هسته‌ای و همچنین آمار خوب صادرات نفتی شکل گرفته است و پیش بینی ها از تداوم آن طی روزهای آتی حکایت دارد.

از سوی دیگر؛ نرخ اسکناس دلار آمریکا در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران به عنوان نرخ مورد تایید سیاست گذار ارزی به رقم 44359 تومان رسیده است و نرخ حواله دلار این مرکز این 41418 تومان شده است. همچنین قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله 47454 و نرخ حواله یورو نیز 44308 تومان تعیین شده است.

کاهش قیمت دلار در بازار آزاد ارز در حالی است که خبرها از این بازارها نشان می دهد که خریداری در بازار حضور ندارد و بسیاری نیز به دنبال فروش دلارهای خانگی هستند. 

سکه به ۴۰ میلیون نزدیک شد

اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است تا ساعت 18 و 30 دقیقه امروز، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افت یک میلیون و 700 هزار تومانی به رقم 40 میلیون تومان رسیده است که این نرخ نسبت به قله 46 هزار تومانی هفته های اخیر، کاهش معناداری دارد. هرچند علاوه بر افت نرخ ارز، عامل دیگری نیز در ریزش بهای سکه نقش دارد و آن کاهش بهای جهانی طلاست.

همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم 37 میلیون تومان کاهش داشته است و هر نیم سکه نیز 23 میلیون و 500 هزار تومان ارزش گذاری شده است. هر ربع سکه نیز در بازار تهران 14 میلیون و 300 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

 

 

دیگر خبرها

  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!