Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@11:36:58 GMT

صنعت باید خسارت‌های خود در شهرستان کنگان را جبران کند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۳۳۲۰

صنعت باید خسارت‌های خود در شهرستان کنگان را جبران کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با گرامیداشت هفته فرهنگی کنگان اظهار داشت: این هفته فرصتی است تا قابلیت‌ها، ظرفیت‌های این شهر در حوزه‌های مختلف از جمله تجارت و بازرگانی، سواحل بکر، صنایع دستی و گردشگری و دیگر پتانسیل‌های این خطه را به مردم کشور و دنیا معرفی کنند.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، مبارزین، مجاهدین انقلابی، فرهیختگان، مشاهیر و علمای این شهر از جمله شهید سید حسن هاشمی، علمای بزرگی چون حجج اسلام حاج شیخ عباس عاشوری، حاج شیخ مرتضی میرزایی، حاج شیخ حسن بحرانی به صبغه دینی مردم این خطه اشاره و عنوان داشت: کنگان به دین باوری و دین محوری و عشق به خدا و معنویت مشهور است و باید تلاش کنیم این میراث ارزشمند از گذشتگان خود ارج نهاده و آن را تقویت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه کنگان به نقش بندر کنگان در اقتصاد ایران و دنیا و نقش مردمان و مرزبانان این خطه در صیانت و حراست از این سرمایه‌های ملی اشاره و اظهار داشت: صنعت به رغم اینکه سرمایه‌ای ملی است اما بسیاری از سرمایه‌های این منطقه از جمله سواحل، کشاورزی، دریا، اماکن تفریحی و رفاهی را دستخوش تغییر و یا از بین برده است که لازم است مسئولان و متولیان بویژه صنعت این نقیصه بزرگ را جبران و در تحول و توسعه این منطقه مشارکت جدی کنند.

محمودی زندگی مسالمت آمیز شیعه و سنی و مهاجرین از شهرهای مختلف کشور را یکی دیگر از ویژگی‌های کنگان ذکر و گفت: البته انتظار اینست مهمانان ساکن در کنگان به آداب و رسوم این شهر احترام بگذارند.

وی در بخش دیگر با تقدیر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی خورویی یوم الله ۲۲ بهمن افزود: این حضور گسترده الزاماتی برای مسئولان دارد که مهمترین آن عمل کردن مسئولین به وعده‌ها و پیگیری مطالبات آنهاست.

مردم و مسئولان مسئله جهاد تبیین را جدی بگیرند

محمودی حماسه مردم را تجدید میثاق با امام و شهیدان و بیعت با رهبر فرزانه انقلاب ذکر و با بیان اینکه این حماسه دشمن را مأیوس کرد، بیان نمود: مسئولان با کار جهادی از مردم قدردانی کنند.

خطیب جمعه کنگان به ضرورت مسئله جهاد تبیین در کلام رهبری اشاره و با بیان اینکه جهاد ریشه قرآنی دارد گفت: مردم و مسئولان مسئله جهاد تبیین را جدی بگیرند و نخبگان جامعه به آن بپردازند.

وی در ادامه با تسلیت وفات عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) و جایگاه و عظمت آن بزرگ بانو اشاره و گفت: عبودیت و بندگی، عفت و حیا، تسلیم و رضا از مهمترین ویژگی‌های حضرت زینب بود.

خطیب جمعه کنگان با گرامیداشت شهدای قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز، به بیانات رهبر فرزانه انقلاب با مردم تبریز بصورت تصویری اشاره و بیان نمود: معظم له ۲۲ بهمن را اعجاب برانگیز دانستند و بر لزوم توجه مسئولان به نیازهای فعلی و آینده کشور تاکید کردند.

محمودی به مسئله دلبستگی به انقلاب اشاره و عنوان کرد: به تعبیر رهبری کسانی که دم از اشرافی گری و تسلیم مقابل استکبار و آمریکا می‌زنند نمی‌توانند مدعی پایبندی به دلبستگی به انقلاب باشند چرا که شعار انقلاب حمایت از پابرهنگان و محرومان است.

وی به گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله شیخ فضل الله محلاتی و روز روحانیت و دفاع مقدس، به نقش علما و روحانیت در ادوار مختلف از جمله دفاع مقدس و تعداد بالای شهدای روحانی در کسوت‌های مختلف به نسبت جمعیت، اشاره و گفت: لباس روحانیت نماد مقرون بودن علم و دین است.

امام جمعه کنگان با انتقاد از اتفاقات اخیر در جشنواره فجر و نگرانی مردم و علما از این اتفاقات و اظهارات سخیف افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نظارت و کنترل اجازه ندهد عده‌ای مروج بی دینی در جامعه و به شئون دین دهن کجی کنند.

کد خبر 5427383

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر کنگان بندر کنگان محمود محمودی خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا آیین اعتکاف اردبیل همدان عکس استانها واکسن کرونا خطبه های نماز جمعه محرومیت زدایی کشاورزی تبریز جمعه کنگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی حاکم بر کرمانشاه در روز جمعه تشدید می‌شود

افشین یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو صدور هشدار سطح نارنجی شماره ۳ و بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته و هشدار هواشناسی مبنی بر تشدید و تقویت سامانه قبلی از امروز پنجشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ لغایت شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به منظور رعایت حال شهروندان توصیه‌های لازم را صادر کرد.

وی افزود: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری‌شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از جمله مخاطراتی است که این سامانه به همراه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا به احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش توصیه می‌شود.

کد خبر 6095078

دیگر خبرها

  • مسدود شدن جاده گردنه تنگ توکلی به سمت کنگان بوشهر
  • خسارت ۳ میلیارد دلاری محدودیت انرژی به صنعت فولاد کشور (اینفوگرافی)
  • فعالیت سامانه بارشی حاکم بر کرمانشاه در روز جمعه تشدید می‌شود
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • بهادری جهرمی: جهش تولید با مشارکت مردم از طریق چاره‌اندیشی محقق می‌شود
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود