Web Analytics Made Easy - Statcounter

با انتشار ویدیویی از درگیری دو نوجوان سفید‌پوست و سیاه‌پوست، بار دیگر رفتار تبعیض آمیز پلیس آمریکا توجهات را به سمت خود جلب کرد.

خبرگزاری میزان - فیل مورفی، فرماندار ایالت نیوجرسی در آمریکا و انجمن ملی برای پیشرفت رنگین پوستان، که یک سازمان حقوق مدنی در آمریکا است، در حال بررسی اقدامات دو افسر پلیس بریج واتر هستند که در حین درگیری بین دو نوجوان سیاه‌پوست و دیگری سفیدپوست در یک مرکز خرید، جنجال به راه انداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش «ای بی سی ۷»، ویدیوی این حادثه نشان می‌دهد که هر دو نوجوان درگیر یک دعوا در مرکز خرید بریج‌واتر کامانز هستند، اما زمانی که افسران پلیس یه صحنه می‌رسند، نوجوان سیاه‌پوست را به زمین انداخته، روی کمرش زانو گذشاته و به او دستبند می‌زنند. این در حالی است که این افسران نوجوان سفیدپوست را روی مبل می‌نشانند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


مورفی رسیدگی به این حادثه توسط پلیس را ناامیدکننده خواند.

بیشتر بخوانید: زنان سیاه پوست قربانی نژادپرستی ساختاری در بازار کار آمریکا تظاهرات در مینیاپولیس در پی قتل یک جوان سیاه پوست از سوی پلیس آمریکا

او گفت «من عمیقاً از رفتار‌های تبعیض آمیز در قبال نژاد در این ویدیو ناراحت هستم. ما باید اجازه دهیم تحقیقات انجام شود. ظاهر رفتار‌های تبعیض آمیر در قبال نژاد عمیقاً آزاردهنده است و این فقط یادآوری دیگری است که پیشرفت ما در روابط بین مجریان قانون و جوامعی که آن‌ها در خدمت آن‌ها هستند نشان می‌دهد که کار ما به درستی انجام نشده است.»


در همین حال، انجمن ملی برای پیشرفت رنگین پوستان آمریکا خواستار اخراج افسران خاطی از اداره پلیس است.


شنیده می‌شود که فردی که فیلم را ضبط می‌کند، می‌گوید «این به این دلیل است که او سیاه‌پوست است.»


نوجوان سیاه‌پوست دلیل این درگیری را رفتار زشت و زورگویی نوجوان سفید پوست با یک نوجوان کم سن‌تر دیگر عنوان کرده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو

یک افسر پلیس در ایالت اوهایو آمریکا، یک مرد سیاه‌پوست ۵۳ ساله را با خفه کردن درحالی‌که دستانش دستبند خورده بود، کشت.

به گزارش ایسنا، فرانک تایسون که بنا به گزارش‌ها از یک حادثه رانندگی در منطقه کانتون فرار کرده بود، بر اساس تصاویر دوربین بدنه پلیس که به‌صورت عمومی منتشر شد، در یک مورد مشکوک بر اثر خشونت پلیس کشته شد.

به نقل از آناتولی، این سیاه‌پوست آمریکایی در حین بازداشت می‌گفت: «نمی‌توانم نفس بکشم. آنها قصد دارند من را بکشند.» این وضعیت شباهت‌هایی به مرگ سیاه‌پوست آمریکایی دیگری به نام جورج فلوید دارد که در نتیجه خشونت پلیس در سال ۲۰۲۰ کشته شد.

تایسون توسط پلیس در یک کافه‌تریا به دلیل تصادف رانندگی دستگیر شد، او را روی زمین انداختند و دستانش را از پشت دستبند زدند.

دقایقی بعد، مأموران بررسی کردند که آیا تایسون زنده است یا خیر، متوجه شدند که تایسون دیگر نفس نمی‌کشد. آنها قبل از انتقال این مرد با آمبولانس به بیمارستان، عملیات احیا را انجام دادند.

طبق بیانیه پلیس، تایسون در بیمارستان درگذشت و افسران درگیر تا نتیجه تحقیقات از کار تعلیق شدند.

این اتفاق در حالی است که مرگ فلوید برای چندین هفته باعث اعتراضات ملی و بین‌المللی علیه نژادپرستی و خشونت پلیس در ایالات متحده شد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • فیلم/ حمایت سیاه‌پوستان آمریکا از اعتراضات ضدصهیونیستی
  • حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان