Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب، توافق برجام، جهاد تبیین و ضرورت توجه به مشکلات اقتصادی مهمترین محورهای خطبه های ائمه جمعه استان یزد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، ائمه جمعه یزد در خطبه های نماز جمعه این هفته به موضوعات چون بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب، توافق برجام، جهاد تبیین و ضرورت توجه به مشکلات اقتصادی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت یزد: ضرورت ورود متعهدانه و هنرمندان رسانه ها در «جهاد تبیین»

 آیت الله سید محمرضا مدرسی امام جمعه موقت یزد در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب و با بیان اینکه یکی از مهمترین توصیه‌های اخیر رهبر معظم انقلاب به آحاد مسئولان و رسانه‌های گروهی این است که برای جهاد تبیین اقدام کنند اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نکات لازم را شیوا و روشن بیان کردند و تکلیف همه مسئولان در هر لباس و جایگاهی که هستند روشن کردند اما سه نکته مهم در بیانات ایشان کلیدی تر بود.

وی با اشاره به ضرورت محورهای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی افزود: و اینکه این ملت از چاه ظلمات و پر از ظلم و تباهی و استعمار و استثمار بیرون کشیده شده اند و در فضای پر از نورو وخیر و برکت قرار گرفتیم باید برای نسل امروز تبیین شود و در مقابل لج پراکنی دشمنان قسم خورده و برخی مزدوران داخلی ایستادگی شود.

امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: کسانی اهل قلم هستند و دسترسی به رسانه ها دارند، متعهدانه و هنرمندان و مسئولانه از ارزش های این انقلاب، از توانمندی های این نظام دفاع کنند و نگذراند حقایق وارونه بیان شود.

وی با اشاره به ورود نسل امروز به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ابراز کرد: با وجود شبکه های اجتماعی و پیشرفت های رسانه ای هر کس به اندازه وسعش باید در جهاد تبیین وظیفه خود انجام دهد.

آیت الله مدرسی عنوان کرد:لزوم توسعه و گسترش صنعت در کشور با برنامه ریزی صحیح دومین محور بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بود چراکه هدف اول کشورهای استعمارگر این است نگذارند پیشرفت های علمی و حرکت های فناورانه در کشور پا بگیرد و یا پیشرفت کند و نگذارند دانشگاه ها و حوزه های اصیل و علوم اصیل در کشور پیشرفت پیدا کند.

آیت الله مدرسی اذعان کرد:پیشرفت علمی باید در حدی باشد که در جامعه تولید ثروت اثر بگذارد و مشهود باشد چراکه علم و فناوری که در دانشگاه بماند و نتواند به صحنه زندگی مردم و حتی صحنه بین الملل بیاید به درد نمی خورد و باید بتواند فناوری های پیشرفته در لبه مرزهای دانش و پیشرو دانش جهانی باشیم که از جمله اینها قضیه انرژی صلح امیز هسته ای است.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهارکرد: به برکت انقلاب‌اسلامی امروز ایران در عرصه جهانی دارای عزت و اقتدار است و دستاوردهای مختلفی نصیب مردم و کشور شده است

مدرسی بیان کرد: باید دولت و مسئولان ما با قدرت در مقابل زیاده‌ خواهی‌ های دشمنان بیش از قبل ایستاده و به وظایف دینی و انقلابی خود عمل کنند.

امام جمعه ابرکوه:ایران پای توافقی امضا می‌کند که تضمین محور اصلی آن باشد

حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان افزود: امروز نیز جهاد تبیین استمرار دارد اما با هدف حفظ اصول و مبانی و اهداف انقلاب از تحریف است و جریان تحریف سعی دارد ،جای حق و باطل را عوض کند و بر اندام باطل لباس حق بپوشاند و دشمنان را دوست و دوستان را در نظر نسل جوان دشمن نشان دهد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه با گرامیداشت سالروز قیام مردم تبریز در گرامیداشت چهلمین روز شهدای قم روز ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ شمسی به ارتباط تصویری این هفته رهبر معظم انقلاب به مناسبت سالروز قیام  مردم تبریز علیه رژیم گذشته افزود:  استمرار نهضت و انقلاب مهم است، زیرا حرکت تداوم انقلاب، جوان های انقلابی را به شخصیت ها و مردان انقلاب تبدیل می‌کند و انقلاب را تداوم می‌بخشند.

به گفته وی  مردم تبریز و آذربایجان در تاریخ ایران سرفصل هایی سربلند دارند و حوادث گوناگونی را گذرانده و همواره پیشران وحدت ملی و ایستادگی بوده و پرچم ارادت به اهل بیت (ع) را در دست داشته اند.

وی در ادامه  با اشاره به مذاکره وین که با فراز و فرودهایی همراه است ، خاطرنشان کرد: ایران پای توافقی را امضا می‌کند که تضمین محور اصلی آن و همراه با راستی‌آزمایی باشد.

وی ادامه داد: آنچه با عنوان دسیسه جدید با حضور هیاتی صهیونیستی در وین حضور دارد  که با هدف سمپاشی قصد دارد شوک بر مذاکره وارد کند و امتیاز بگیرد.

حسینی اضافه کرد: نمایندگان آمریکا، اسراییل و برخی کشورهای غربی امروز در وین پایتخت اتریش حضور دارند، ابتدا القای قطعی بودن توافق می‌کنند و بعد نقش های رنگارنگ دیگر بازی می‌کند تا با شوک خود مذاکره را قطع موقت و یا متوقف کنند و با این عملیات ایذایی مشکل را متوجه ایران کنند. خطیب جمعه ابرکوه بیان کرد: بازی سیاسی ،نظامی در اوکراین هم بحثی بین آمریکا و هم پیمانانش با روسیه است که سرانجامی نامعلوم دارد.

امام جمعه ابرکوه در ادامه به سالروز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب، فوری ترین نیاز کشور را اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بیان کردند، باید اقتصاد مقاومتی را تقویت کرد نه اقتصاد لیبرالی!

وی همچنین با اشاره به سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها تاکید کرد: در حل مشکل و مانع زدایی چقدر تلاش شد؟ سالهاست سرمایه‌گذاری هتل این شهرستان با هدف بازسازی و تامین نیاز شهرستان، خریداری شده اما یکی از دستگاه ها جلو کار را گرفته که منع قانونی دارد!

وی بدون توضیح بیشتر در این مورد تاکید کرد: تاکنون چندین نفر به عنوان  فرماندار در ابرکوه فعالیت کردند ،اما مشکل هتل شهرستان همچنان لاینحل باقی است.

حسینی خاطرنشان کرد: ابرکوه یکی از ۱۴ شهر نمونه گردشگری شناخته شد، چرا نباید هتل مناسب نداشته باشد.

وی ادامه داد: تنها هتل شهر هم به چنین سرنوشت سیاهی مبتلا شد؟ چرا قدرت تصمیم گیری برای دفع سرمایه‌گذار زیاد است اما قدرت مانع زدایی در بخش حل مشکل شهرستان کم است؟

شهر ابرکوه مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفر در ۱۴۰ کلیومتری جنوب غربی شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

*** امام‌جمعه مهریز: جشن‌ها با حفظ حرمت دین و ائمه طاهرین (ع) برگزار شود

امام‌جمعه مهریز گفت: جشن‌های مختلف در این شهرستان از سوی گروه‌های فرهنگی و هنری باید با رعایت حرمت دین و ائمه طاهرین (ع) در چارچوب مقررات و شرع مقدس برگزار شود .

حجت‌الاسلام عبدالرضا مُحی‌الدینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته افزود: برخی جشن‌ها هرچند به اسم مناسبت‌های قمری است ولی در برخی از آنها حرمت‌ها حفظ نمی‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری برخی جشن‌ها و برنامه‌ها به اسم دین و بزرگداشت میلاد ائمه اطهار (ع) در شهرستان اصلا مناسب نیست و موجب نارضایتی مردم و افراد متدین شده است .

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز از برخی صحبت‌ها و موضع‌گیری ها در جشنواره فیلم فجر ابراز ناخرسندی کرد و نظارت و رسیدگی به معضلات فرهنگی هنری را از سوی   دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار شد.

محی‌الدینی اظهار کرد: از دولت انقلابی امید می‌رود بیش از گذشته در حوزه فرهنگ و هنر ماموریت خود را انجام دهد و جلو برخی بساط‌های آلوده برای همیشه برچیده شود.

امام‌جمعه مهریز به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با مردم تبریز اشاره کرد و گفت: همه مردم و مسئولان باید توصیه‌های معظم‌له را نقشه‌راه خود قرار دهند.

محی‌الدینی بیان کرد: سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب  در بخش‌های مختلف به خصوص در ارتباط با جهادتبیین و موضوع فرزندآوری باید فصل‌الخطاب همگان قرار گیرد.

وی گفت: کسانی که به اسم نظام و انقلاب‌اسلامی دم از تسلیم شدن در برابر دشمنان می‌زنند باید بدانند که همچنان در اشتباه هستند و ملت ایران گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب  در میدان دفاع از نظام حضور دارد.

امام‌جمعه مهریز در ادامه به اهمیت گسترش فرهنگ ازدواج که یک موضوع مهم برای آینده کشور و مورد تاکید معظم له است اشاره کرد و گفت: دولتمردان باید با برنامه‌ریزی و ارایه تسهیلات مناسب زمینه گسترش این سنت محمدی (ص) را در جامعه احیا و گسترش دهند.

محی‌الدینی همچنین روز مهندس را تبریک گفت و یاد و خاطره شهید محلاتی و شهدای روحانیت که در دوران هشت سال دفاع مقدس و انقلاب نقش‌آفرین بودند گرامی داشت.

*** امام جمعه بهاباد : حضرت زینب (س) مصداق جهاد تبیین و روشنگری است

امام جمعه بهاباد با تسلیت سالروز رحلت حضرت زینب کبری (س) و با اشاره به تلاش‌های آن حضرت برای یاری ‌رساندن به امام زمانش گفت: این بانوی بزرگوار مصداق جهاد تبیین و روشنگری است چراکه اگر خطبه‌ها و سخنرانی‌های آن حضرت نبود حماسه کربلا ناقص می‌ماند.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های نماز جمعه امروز با بیان اینکه حضرت زینب (س) هنگام اسارت، در دفاع از حقانیت سیدالشهدا نقش تاثیرگذاری داشت اظهارکرد: این کوه مقاومت ، صبر در برابر همه سختی‌ها و ظلم‌ها ایستاد و کاروان سالار عاشورا و اسرای کربلا شدند.

وی حضرت زینب (س) را الگوی عفاف، پاک‌ دامنی بردباری و شجاعت دانست و بیان کرد: حضرت زینب (س) پس از تحمل شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و دیگر عزیزانشان در کربلا، سختی و غم اسارت را با شکیبایی پشت سر گذاشتند و پیام‌آور عاشورا شدند.

امام جمعه بهاباد در ادامه به کودتای سوم اسفند اشاره کرد و اینکه بخش مهمی از هویت یک ملت، ریشه در تاریخ ‌مندی آن‌ها یعنی خودآگاهی تاریخی و زنده بودن حافظه تاریخی آن ملت دارد ، افزود:«حکومت رضاشاه از سلطنتش که شروع نشد، از کودتای ۱۲۹۹ شروع شد؛ اصلاً استبداد از آن وقت شروع شد.

خطیب جمعه بهاباد بیان کرد: کودتای سوم اسفند، 100 در صد کودتای انگلیسی بود و رضا شاه خود در جلسه‌ای با حضور چند نفر از جمله دکتر محمد مصدق و دیگران اظهار می‌کند:«من را انگلیسی‌ها  آوردند. » اساسا در ایران آن زمان، با توجه به سلطه‌ای که انگلستان داشت چنین حرکت بزرگی نمی‌توانست صورت بگیرد و تأیید انگلستان را نداشته باشد.

وی با تبیین سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری با مردم مؤمن و انقلابی تبریز، افزود: یکی از مهم‌ترین و محوری ترین فرازهای فرمایش معطم له در این دیدار مساله استمرار انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام بشکانی اضافه کرد: همانطور که معظم له فرمودند: استمرار انقلاب یعنی هر چه در توان داریم برای رسیدن به اهداف انقلاب استفاده کنیم، یعنی اینکه ما همه هدف‌های اکنون و آینده انقلاب را مد نظر قرار بدهیم و این نیازها را به هر شکلی می‌توانیم تأمین کنیم.

امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب مجدداً بر جهاد تبیین تأکید کردند که این موضوع نشانگر لزوم خیزش عمومی برای دفاع از آرمان‌های اسلام و شهداست گفت : امروز همه وظیفه‌داریم نسبت به موضوع جهاد تبیین توجه کرده و برنامه‌ریزی داشته باشیم و همه ما به سهم خود وظیفه حساسی داریم.

وی ایستادگی و مقاومت افتخارآفرین ملت ایران را نه تنها موجب پیشرفت کشور بلکه دارای تأثیر مهم منطقه‌ای برشمرد و خاطرنشان کرد: مقاومت رو به رشد در منطقه، ابهت استکبار را در هم شکسته و زبان ملت ها را در مقابل آمریکا گشودکه باید این نعمت را با استمرار انقلاب، قدر بدانیم.

وی با تأکید بر اینکه قدرت دفاعی کشورمان با دوران پهلوی و ۱۰۰ سال پیش قابل‌مقایسه نیست افزود: استقلال و آزادی و قدرت منطقه‌ای که امروز انقلاب و کشورمان در منطقه و جهان دارد قابل‌ توجه است، گفتمان نوینی که ایران و انقلاب خلق و به جهان عرضه کرد بی‌نظیر است.

امام جمعه بهاباد گفت: تقویت نهضت علمی، تولید علم، تربیت پژوهشگران، محققان و دانشمندان نیاز اساسی آینده جمهوری اسلامی ایران است و نظام در زیرساخت‌های مهم راه، آب و برق و خدمات بهداشتی و درمانی پیشرفت‌های مهمی داشته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اخیر رهبر معظم انقلاب امام جمعه بهاباد خطبه های نماز امام جمعه مهریز انقلاب اسلامی جهاد تبیین حجت الاسلام مردم تبریز حضرت زینب نماز جمعه رسانه ها جشن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۴۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با طرح پیشنهادی جدید اسرائیل، توافقی در کار نیست

به گزارش همشهری آنلاین، «احسان عطایا» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، شامگاه امروز دوشنبه خبر داد که پیشنهاد جدید رژیم صهیونیستی برای تبادل اسرا، خلأهای زیادی دارد و خبیثانه است.

عطایا به شبکه خبری المیادین گفت: این پیشنهاد سه صفحه و نیمی، درباره جزئیات سه مرحله‌ای است. ۹۰ درصد از بندهای این برگه، با برگه‌های قبلی هیچ تفاوتی ندارد و بعید می‌دانم به توافق منجر شود.

وی با اشاره به اینکه اتحاد بین حماس و جهاد اسلامی، در بالاترین سطح خود قرار دارد، تصریح کرد: «به همین دلیل، تمامی پیشنهاداتی را رد کردیم که باعث اختلاف داخلی در میان گروههای فلسطینی می‌شد.

این عضو جهاد، هر گونه تعویق حمله اسرائیل به «رفح» را ناشی از اسکله‌ای دانست که آمریکا به دنبال احداث آن است و گفت: هدف از ایجاد این اسکله این است که گذرگاهها به گذرگاههای آمریکایی-صهیونیستی بدل شود.

عطایا با بیان اینکه واشنگتن به دنبال تغییرات عملی در این زمینه است، خاطر نشان کرد: آمریکا پس از تغییر واقعیت جغرافیایی در غزه، قصد دارد به هر چیزی که با مقاومت در ارتباط است، پایان دهد، ولی سران مقاومت از خباثت دشمن آگاهی دارند.

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس امروز دوشنبه مدعی شد که طرف‌های میانجی به گروه حماس پیشنهادی برای برقراری آتش‌بس ۴۰ روزه و آزادی هزاران اسیر اسرائیلی در ازای آزادی اسرای ۷ اکتبر ارائه کرده‌اند.

وزیر خارجه انگلیس که در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در ریاض حضور داشت این پیشنهاد را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و مدعی شد که این طرح به «توقف در جنگ» منجر خواهد شد.

جنبش مقاومت فلسطین، حماس پیش از این برقراری آتش‌بس دائمی و خروج تمامی نیروهای اسرائیل از غزه را پیش‌شرط هرگونه توافق اعلام کرده است. کامرون درباره اینکه آیا طرح ارائه شده به آتش‌بس دائم ختم خواهد شد یا نه اظهارنظر نکرده است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که برای ایجاد «افق سیاسی برای راهکار دو دولتی» لازم است «افکار دخیل در عملیات ۷ اکتبر (سران حماس) از غزه خارج شوند» و زیرساخت‌های این گروه برچیده شوند.

کد خبر 848203 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین - سازمان جهاد اسلامی فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • با طرح پیشنهادی جدید اسرائیل، توافقی در کار نیست
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود