Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان مراسم عزاداری اربعین حسینی سال ۱۴۰۰ خطاب به جوانان و دانشجویان تأکید کردند: «به مساله‌ی تبیین اهمّیّت بدهید... می‌توانید در این زمینه به معنای واقعی کلمه جهاد کنید.»

همچنین رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه‌ی گام دوم انقلاب تصویری از توطئه‌ «محاصره‌ی تبلیغاتی» را پیش‌روی همگان قرار دادندو فرمودند: «اکنون مانند همیشه سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه‌ نشان دادن واقعیّت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه‌‌ی همیشگی هزاران رسانه‌ی صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت می‌کنند.»

 

سپس رهبر انقلاب جهادِ اساسی جوانان را غلبه بر این توطئه‌ی «یأس‌آفرینی» دشمن معرفی می‌کنند و می‌فرمایند: «شما جوانان باید پیش‌گام در شکستن این محاصره‌ی تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است.

حال پرسش اینجاست که جهاد تبیینی که رهبر انقلاب موکدا همه ایرانیان به ویژه جوانان را به جهاد در عرصه تبیین فرا می‌خوانند چیست و چطور می‌توان فرماندهی این جهاد را به دست گرفت تا دشمن به اهدافش نرسد و پیروزی میدان نیز مانند همیشه ایرانیان باشند و همچنین چطور می توان به سربازان جبهه جهاد تبیین پیوست؟

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  در این باره  با بیان این که تبیین به معنای بیان حقیقت است، افزود: دشمن در عرصه‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی شکست خورده و امروز می‌خواهد با سیاه‌نمایی در زمینه دستاوردهای انقلاب و نظام با ما مقابله کند که در این راستا نیاز به جهاد تبیین و بیان حقایق است.

ایران الگوی مجاهدان جبهه مقاومت

وی با اشاره به اینکه در عرصه نظامی جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی با تقدیم کردن ۲۰ هزار شهید پیروز شد و امروز انقلاب اسلامی به الگویی برای مجاهدان جبهه مقاومت تبدیل شده است، اضافه کرد: در عرصه سیاسی نیز جمهوری اسلامی مانند عرصه نظامی پیروز میدان بوده به طوری که در حال حاضر در هم شکستن بلوک شرق را می‌بینیم و صدای در هم شکستن بلوک غرب نیز به گوش می‌رسد.

نوفرستی ادامه داد: مراکز تحقیقاتی آمریکا اعلام می‌کنند که ایران در سطح بین‌المللی نقش مهمی دارد و این نشان دهنده پیروزی ایران در صحنه بین‌الملل است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند در عرصه اقتصادی با اعمال تحریم‌ها و دیگر توطئه‌های خود ملت ایران را ازپای درآورند، افزود: یکی از صحنه‌هایی که دشمن دنبال می‌کند سیاه‌نمایی نسبت به دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی است.

نقش پر رنگ رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی

وی ادامه داد: رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی به طور قطع باید در مقابل توطئه‌های دشمن متناسب با این توطئه‌ها فعالیت کنند.

نوفرستی با تأکید بر اینکه نباید امروز اجازه دهیم دشمنان فضای رسانه‌ای را در اختیار داشته باشد تا علیه نظام کار کرده و با تحریف‌ها حقایق را بپوشانند، یادآور شد: حقایق را آن طور که بوده و دستاوردهایی که انقلاب و نظام اسلامی داشته بیان کرده و آنچه که رژیم طاغوت انجام داده و دشمن آن را بزک کرده و می‌خواهد آنها را زیبا نشان دهد حقیقت آن را به جامعه نشان دهیم و آنها را بیان کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند اضافه کرد: همه کسانی که تریبون در اختیار داشته از جمله روحانیون، اساتید دانشگاه‌ها، معلمان و همه اقشار جامعه و دلسوزان نظام به هر میزان که آگاهی و بصیرت دارند در این جهاد تکلیف دارند.

 

خنثی کردن تحریم‌ها راه علاج کشور

حجت‌الاسلام «مجید نصیرایی»، نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند به پرسش‌های مطرح شده این طور پاسخ داد که  این فرمایش  مقام معظم رهبری مانند همه  فرمایشات ایشان بسیار عمیق، راهبردی، دقیق و راهگشاست و ابعاد مختلفی داشت.

وی با اشاره به مساله برجام و کوتاهی و غفلت در این زمینه، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان امروز خود راه و جهت را برای تیم مذاکره کننده نشان دادند که باید به طور حتم تضمین‌ها و تعهدات محکمی بگیرند که نتوانند به راحتی زیر این تعهدات بزنند چون غربی‌ها و آمریکا پای‌بند به تعهدات خود نیستند و از طرفی ما باید قدم به قدم و به نحوی به تعهدات خود عمل کنیم که اینگونه نشود که ما به همه تعهدات خود عمل کرده و هزینه بدهیم اما در مقابل هیچ دستاوردی برای ایران نداشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت و سیاستگذاران بخش‌های مختلف باید توجه کنند که راه علاج مشکلات کشور خنثی کردن و بی‌اثر کردن تحریم‌هاست، افزود: در همین راستا باید به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و خلاقیت و ایده‌های جوانان و دانشمندان کشور توجه کنیم و در واقع به همان مدلی که رزمندگان در دوران مقدس عمل کردند و مدل و استراتژی جنگ را تغییر دادند و توانستند صدام و همه قدرت های شرق و غرب پشت سر او را شکست دهند، امروزه هم در این جنگ همه جانبه و ترکیبی که علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی درست کردند باید معادلات و نوع جنگیدن را تغییر داد تا بتوانیم دشمن را مغلوب کنیم.

نصیرایی ادامه داد: باید عده‌ای از نفوذی‌ها و داخلی‌های سطحی‌نگر و غافل بدانند که تفکر لیبرال و غربی نمی تواند مشکلات کشور را حل کند و باید به تفکر اسلام ناب مراجعه و به ظرفیت‌های داخلی تکیه کنیم تا بتوانیم از این بحران خارج شویم.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید این نگاه به درستی در دولت، سیاست مداران، حوزه، دانشگاه و مجلس تبیین شود و الزامات و قانون متناسب با آن تعریف و بر اساس آن عمل شود، گفت: بنابراین مسأله خنثی کردن تحریم‌ها یک پیام حیاتی داشت که باید مجموعه‌های مربوطه توجه کنند. 

وی با بیان اینکه استمرار حرکت های انقلابی به مبارزه با نفس و دشمن نیاز دارد، افزود: اگر می خواهیم مشکلاتی که امروز مردم را دچار سرگردانی و ناراحتی کرده و این جنایت‌ها و ظلم‌هایی که در عالم می‌بینیم و این رفتارهای استکباری که شاید در همه جا به نحوی وجود دارد برطرف شود باید به سمت این برویم که دولت و جامعه اسلامی شکل بگیرد و این‌ها ابزار و لوازم خودش را نیاز دارد و باید اسلام ناب بر همه شئون زندگی فردی و اجتماعی بشر حاکم شود.

نصیرایی با اشاره به این که  تمرکز دشمن در تقابل با نظام اسلامی در دو جهت حوزه اقتصادی و عملیات رسانه‌ای است، تصریح کرد: نتیجه کارشکنی برخی نفوذی‌ها و اقدامات افرادی که با ناکارآمدی و سهل‌اندیشی ندانسته سرباز دشمن هستند، فشارها و نابسامانی اقتصادی می‌شود تا در نهایت مردم را از صحنه مبارزه خارج کنند.

وی در ادامه تخریب و هجمه هایی که در رسانه‌ها علیه افراد و جریانات انقلاب می‌شود را هدفمند دانست و افزود: جوانان مومن و انقلابی و همگان باید مراقبت کنند که در دام ضدانقلاب و عملیات رسانه‌ای دشمنان نیافتند.

پناه آوردن دشمن به اهرم جنگ

آن طور که «مهدی مزگی نژاد» کارشناس سیاسی هم در این باره به خبرنگار فارس در بیرجند، گفت: همان طور که همگان تاکنون به موضوع پی برده‌اند دیگر جبهه استکبار و صهونیست به دنبال گزینه جنگ رو در رو و نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه برای این که به دیگر جهانیان بفهماند که ایران اسلامی ابرقدرت منطقه نیست از اهرم جنگ نرم بهره می‌برد.

وی با بیان این که تحریم ها و فشارهای اقتصادی هم که در این برهه حساس مردم ایران اسلامی متحمل می شوند نیز به سوژه خاصی برای نبرد در جنگ نرمی که علیه ایران اسلامی به راه انداخته‌اند مبدل شده است، افزود: با این سوژه به دنبال تخریب افکار عمومی برآمده‌اند و هر طور شده می‌خواهند ضربه مهلکی را به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد کنند.

به گفته وی برای مقابله با این حیله و ترفند دشمن ضرورت دارد تا افکار عمومی به سمت درست و عقلایی آن هدایت شود و این نیز وظیفه همگان است که با توجه به فهم و درکی که از مسائل دارند افکار تخریب شده را به سمت و سوی درست رهنمون شوند.

وی با اشاره به این که مقابله با این حیله و هجمه دشمن فقط وظیفه هادیان سیاسی یا اقشار خاصی نیست ، تصریح کرد: این وظیفه به تناسب از مردم عامی و کوچه و بازاری گرفته تا هادیان سیاسی باید به وسیله آن‌ها روشن‌گری های لازم صورت گیرد تا جریان تحریف نتواند به اهدافش دست پیدا کند.

شاکله اصلی جهاد تبیین

این کارشناس مسائل سیاسی شاکله و عناصر اصلی جهاد تبیین را نیز شاخص‌هایی چون به نیکویی و نرمی سخن گفتن، با عقل و درایت به میدان آمدن و بصیرت و آگاهی لازم در این زمینه دانست و خاطرنشان کرد: به میدان آمدن همگان در این برهه همانند هشت سال دفاع مقدس است که به تنهایی و از عهده نیروهای نظامی این کار ساخته نبود و اگر همه مردم دست به دست هم نمی‌دادند امکان پیروزی نبود و اکنون در جبهه و مخاصمه جنگ نرم دشمن نیز هر فرد و گروهی به تناسب آن چه می‌داند و می تواند باید به مقابله با نقشه‌های شوم دشمن بپردازد.

همچنین نقش جوانان نیز به گفته مقام عظمای ولایت به واسطه روح پاکی که دارند بیش از پیش در جهاد تبیین ضرورت دارد.

انتهای پیام/۳۶۳۵/آ

منبع: فارس

کلیدواژه: جهاد تبیین جبهه جهاد تبیین تببین رهبری و تبیین خبرگزاری فارس جمهوری اسلامی خراسان جنوبی جهاد تبیین رسانه ها تحریم ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۴۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد

مدرسه ملی روایت سمنان با حضور محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی و دیگر مسوولان ملی و استانی افتتاح و حکم ریاست این مدرسه به حسینعلی جعفری از نویسندگان برجسته این استان تحویل شد.

روایت موثر در جهت‌گیری افکار و جریان‌سازی

مدیر دفتر ادبیات داستانی حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: روایت چیزی است که با آن می‌فهمیم چطور و چگونه عمل کنیم، درک ما را از زندگی بهبود می‌بخشد و در جهت‌گیری افکار موثر است.

بهزاد دانشگر با اشاره به تحقق وعده صادق، افزود: در آستانه تحقق این دستاورد ۲ روایت شکل گرفت یک روایت باید پاسخ داده شود و روایت دیگر در برابر ظلم باید ایستاد.

وی با بیان اینکه روایت اهمیت زیادی دارد، تصریح کرد: روایت می‌تواند عامل پویایی، ایستادگی و مقاومت باشد.

مدیر دفتر ادبیات داستانی حوزه هنری انقلاب اسلامی در توصیف ارزشمندی و جایگاه روایت اظهار کرد: از عواملی که فلسطین همچنان ایستادگی و مقاومت می‌کند دلگرمی آنان به روایت پایداری است.

ادبیات پایداری سرمایه یک ملت است

پیشکسوت حوزه ادبیات پایداری گفت: روایت یا داستان معماری دارد که در ذهن می‌ماند، این ماندگاری زمینه‌ساز اشاعه آن روایت یا داستان است.

مرتضی سرهنگی در این آیین افزود: ادبیات پایداری از دارایی ملی هر کشوری محسوب می‌شود و باید این ادبیات حفظ و به نسل آینده منتقل شود، زیرا گردآوری و حفظ روایت‌ها با هدف اطلاع‌رسانی به نسل آینده جامعه تلاش برای حفظ نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه روایت رشادت‌ها و جانفشانی‌ها برای حفظ کشور در حدانتظار نیست، اضافه کرد: وقتی که جامعه بداند کشور با چه سختی و قیمتی حفظ شد، بدون شک آحاد جامعه به ویژه نسل جوان در حفظ آن بیش از پیش تلاش می‌کنند و قدر می‌دانند.

پیشکسوت حوزه ادبیات پایداری گفت: مدرسه ملی روایت بستری برای بیان روایت‌ها و جانفشانی‌هاست، شاید بتوان با کتاب‌ها قیمت تمام شده جنگ را در آورد، این قیمت هنوز درنیامده است.

رمز ماندگاری روایت انقلاب اسلامی استفاده از زبان هنر است

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: اگر در جنگ روایت‌ها، روایت درست ارائه نشود، روایت‌ها تحریف خواهد شد.

سعید لشکری در این آیین افزود: روایت انقلاب اسلامی با زبان هنر رمز ماندگاری آن است و مدرسه ملی روایت این راهبرد را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: مدرسه ملی روایت خلاصه در انقلاب و دفاع مقدس نیست و رویکرد بوم‌گرایانه نیز در این مدرسه مورد توجه است و سمنان میراث‌دار بزرگانی، چون شیخ علاءالدوله سمنانی، بایزید بسطامی، شیخ ابوالحسن خرقانی است و با تکیه بر میراث‌داری و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نیروی انسانی، این دیار برای راه‌اندازی مدرسه ملی روایت انتخاب شد.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: پیش‌بینی می‌شود طی پنج ساله آینده کتاب‌های زیادی در روایت بزرگان و شهدای استان سمنان نوشته شود.

حفظ هویت و اصالت ملی در سایه روایت درست

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: مدرسه ملی روایت یک ظرفیت ذهنی ارزشمند برای معرفی اصالت و پیشینه این دیار است.

فرج‌الله شوشتری در این آیین افزود: جنگ امروز، جنگ روایت‌هاست و افتتاح مدرسه ملی روایت اقدامی ارزشمند برای ارایه درست روایت‌ها و معرفی هویت و خنثی‌سازی دسیسه دشمنان است.

رییس حوزه هنری سمنان گفت: سمنان استانی روایت نشده در هنر انقلاب است و با وجود ظرفیت‌هایی که دارد در کشور ناشناخته است.

محمداصغرزاده در این آیین افزود: راه‌اندازی مدرسه ملی روایت در خانه تاریخی خطیبی سمنان اقدامی ارزشمند در معرفی ظرفیت‌های این استان است.

وی ادامه داد: خانه تاریخی خطیبی در تملک شهرداری سمنان است که با مرمت مشارکتی این بنا برای چندین سال در اختیار حوزه هنری قرار گرفته و مکان مدرسه ملی روایت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است