Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، برگزیدگان بخش رقابتی سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر (جایزه باربد) شامگاه روز جمعه بیست و نهم بهمن ماه درمراسم پایانی این رویداد معرفی و تجلیل شدند.

برگزیدگان این جایزه در رشته‌های «اجرای موسیقی نواحی»، «آهنگسازی موسیقی معاصر ایرانی بی کلام»، «آهنگسازی موسیقی معاصر ایرانی – ارکسترال با کلام»، «خوانندگی موسیقی معاصر ایرانی ارکسترال»، «آهنگسازی کلاسیک غربی»، «آهنگسازی موسیقی تلفیقی بی کلام»، «اجرای موسیقی دستگاهی بی کلام»، «آهنگسازی موسیقی پاپ و تلفیقی با کلام»، «خوانندگی موسیقی پاپ و تلفیقی»، «آهنگسازی موسیقی دستگاهی با کلام»، «خوانندگی موسیقی دستگاهی»، «اجرای موسیقی پاپ بی کلام»، «بهترین ناشر» و «راپسودی برای ساز سولو و ارکستر سمفونیک» معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش رقابتی سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر آلبوم‌های که از مهر ماه ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ به دبیرخانه جشنواره رسید، توسط هیأت انتخاب گروه‌ها و آثار جشنواره ارزیابی شد و کاندیداهای جایزه باربد معرفی شدند.

محمدرضا ابراهیمی، محمدرضا تفضلی، بهرام دهقانیار، احسان ذبیحی فر، امیرعباس ستایشگر، محمد مهدی سیار، علی صمدپور، محمدعلی مرآتی اعضای هیأت انتخاب گروه‌ها و آثار سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر هستند که کاندیداها و برگزیدگان جایزه باربد را انتخاب کرده‌اند و برگزیدگان جایزه در اختتامیه جشنواره معرفی می‌شوند.

اسامی هنرمندان و آثار برگزیده به ترتیب زیر اعلام شده است: (گزارش همزمان با اعلام نتایج در حال به روز رسانی است)

* اجرای موسیقی نواحی

نامزدهای دریافت جایزه: مهرداد اکبری با اثر «هفت خوان و تنبور»، شاهرخ پناهی فرد با پروژه «سبا»، مجید کلابی با اثر «تالش»

در این بخش دیپلم افتخار به مهرداد اکبری با اثر «هفت خوان و تنبور» رسید و جایزه باربد را مجید کلابی با اثر «تالش» از آن خود کرد.

* آهنگسازی موسیقی معاصر ایرانی بی کلام

نامزدهای دریافت جایزه: آسو کهزاد با پروژه «پروتیوا»، آرش هژیر آزاد با اثر «بازار وکیل»، پاشا هنجنی با اثر «غبار بی سوار»

در این بخش

* آهنگسازی موسیقی معاصر ایرانی ارکسترال - با کلام

نامزدهای دریافت جایزه: بهنام ابوالقاسم با اثر «همیشه لحظه باران»، امین همایی با اثر «کجا رفته ای»

در این بهخش

* خوانندگی موسیقی معاصر ایرانی - ارکسترال

نامزدهای دریافت جایزه: پوریا اخواص برای آلبوم «همیشه لحظه باران»، حسین علیشاپور برای خوانندگی در آلبوم «چله نشین»

در این بخش

* آهنگسازی کلاسیک غربی

نامزدهای دریافت جایزه: امیرحسین الله دادی برای پروژه «آنهای من»، پویان جدید فرد برای اثر «گُمار»، علی رادمان برای اثر «سیلک»، رضا والی برای پروژه «اشتیاق»

در این بخش

* آهنگسازی موسیقی تلفیقی - بی کلام

نامزدهای دریافت جایزه: حسام اینانلو برای پروژه «میان»، سروش پورگودرزی برای پروژه «مسخ»، سروش پور گودرزی برای پروژه «دایره»، رضا طریقت و یاشار یاری برای پروژه «مسیر»

در این بخش

* اجرای موسیقی دستگاهی بی کلام

نامزدهای دریافت جایزه: پدرام جواد زاده برای پروژه «ما، صدا، سنتور»، سامان صادقیان برای پروژه «تاروار»، محمد عشقی و المیرا مردانه برای پروژه «سرو و تزرو»، آرما مهدیه برای اثر «به موازات بی نهایت»

در این بخش

* آهنگسازی موسیقی پاپ و تلفیقی - با کلام

نامزدهای دریافت جایزه: ارشاد رازانی برای آلبوم «باغ ارم»، گروه پالت برای پروژه «نصف النهار مبدا»، مهدی صومعه برای پروژه «در خیال او»، امین همایی برای پروژه «قبل پاییز، بعدپاییز»

در این بخش دیپلم افتخار به امیر همایی برای آلبوم «قبل پاییز، بعد پاییز» و جایزه باربد را گروه «پالت» برای آلبوم «نصف النهار مبدا» دریافت کرد.

* خوانندگی موسیقی پاپ و تلفیقی

نامزدهای دریافت جایزه: مهدی صومعه برای خوانندگی «در خیال او»، «مهدیا علیزاده برای خوانندگی «باغ ارم»، بهزاد عمرانی برای خوانندگی «احتمالا قهرمانی در کار نیست»، امید نعمتی برای خوانندگی «نصف النهار مبدا»

در این بخش

* آهنگسازی موسیقی دستگاهی - با کلام

نامزدهای دریافت جایزه: مهدی حاجی قاسمی برای پروژه «کوچه دلگیرتو شد»، امیر شریفی برای پروژه «شرح این هجران»، محمد علی نجف پور برای پروژه «شب چراغ»، توحید وحید برای پروژه «آستان عشق»

در این بخش

* خوانندگی موسیقی دستگاهی

نامزدهای دریافت جایزه: مهدی امامی برای خوانندگی اثر «شرح این هجران»، سید محسن حسینی برای اثر «در دور دست»، مجتبی عسگری برای پروژه «بوستان سعدی»، علی مومنیان برای پروژه «کوچه دلگیر شد»

در این بخش

* اجرای موسیقی پاپ - بی کلام

نامزدهای دریافت جایزه: مصطفی بیاتی برای اثر «ماه یکشنبه من»، الیاس دژاهنگ و مجید عیدانی اصل برای پروژه «رنج»

در این بخش

* بهترین ناشر

نامزدهای دریافت جایزه: نشر «جوان» با مدیریت نیما جوان، نشر «ماهور» با مدیریت سید محمد موسوی، نشر «نسیم مهر آوا» با مدیریت محمد غلامی، نشر «نوفه» با مدیریت معین فرزاد

در این بخش

* راپسودی ایرانی برای سازسولو و ارکستر سمفونیک

نامزدهای دریافت جایزه: فرید اسماعیلی ابهری، محسن جوزی، عارف شاهد نواز، پوریا لاچینی

در این بخش

سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ به دبیری حسن ریاحی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزارشد. این در حالی است که علاوه بر اجرای گونه‌های مختلف موسیقی در تالار مختلف و «جایزه باربد»، «جایزه ترانه»، «جایزه موسیقی و رسانه» و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره بودند.

کد خبر 5427306 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر جایزه باربد موسیقی ایرانی موسیقی تلفیقی موسیقی پاپ موسیقی کلاسیک موسیقی نواحی چهلمین جشنواره تئاتر فجر تئاتر ایران سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر جشنواره موسیقی فجر رادیو صبا ویروس کرونا موسیقی ایرانی فیلم کوتاه تالار وحدت کنسرت موسیقی محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندان تئاتر فیلم موقعیت مهدی سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر آهنگسازی موسیقی معاصر ایرانی موسیقی پاپ و تلفیقی خوانندگی موسیقی موسیقی دستگاهی برای خوانندگی اجرای موسیقی جایزه باربد برای پروژه برای آلبوم برای اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۵۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گروه موسیقی همنوازان باربد به سرپرستی مبین سلوکی و تهیه کنندگی موسسه فروغ فلق، شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

قطعات این اجرا منتخبی از معروف‌ترین آثار حشمت رجب زاده، قطعات جدید و تصانیف خاطره‌انگیز و کهن قوم لر، نظیر روزگار آشنایی، دل سر به هوا،‌ای دوست، رنگ شادی، نازارم و دالکه است که تنظیم آنها را مبین سلوکی به عهده داشته است.

میلاد مرادی و پیام یکتا (کمانچه)،  محمد انوری (کمانچه آلتو)،  مبین سلوکی و رضا کرمی (تار)،  محمد یخچالی (سنتور)،  میلاد جمشیدی (سرنا)، آرمان فلاح (عود)،  سهیل قدمی (نی)، حافظ آهنگری (گیتار بیس)،  ماهور زمانه پور (پرکاشن) و رامین ملکی (دف و دهل) نوازندگان همنوازان باربد را تشکیل می‌دهند.
کنسرت گروه موسیقی همنوازان باربد ۱۰ اردیبهشت در تالار وحدت برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند جهت تهیه بلیت این اجرا به سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • طنین موسیقی لرستان در تالار وحدت
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی