Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته گذشته ( بیست و سوم تا بیست و نهم بهمن) رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در استان البرز ثبت شد.

افزایش مبتلایان و فوتی های ناشی از ویروس کرونا  یکی از مهم ترین اخباری بود که در هفته گذشته در این استان انتشار یافت، افزایشی که موجب قرمز شدن رنگ شهرستان هایی از جمله کرج شد این در حالی بود که برای چندین هفته آمارهای مبتلایان در این استان روندی کاهشی و فوتی ها نیز به صفر رسیده بود، اما با افزایش مبتلایان تعداد فوتی ها نیز افزایش یافت و در برخی از این روزها به رقم ۹ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنگ خطر کرونایی سبب شد تا مجتبی عبداللهی استاندار البرز از مردم استان درخواست کند با توجه به شیوع گسترده سویه جدیدکرونا با نام امیکرون، هر چه سریع تر نسبت به تزریق دز سوم واکسن، اقدام کنند.

از سوی دیگر مهرداد بابایی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز نیز با بیان اینکه  ۱۵ تا ۲۰ درصد موارد بستری بیمارستان‌های استان کودکان زیر ۱۴ سال تشکیل می‌دهند عنوان کرده بود که اغلب فوتی‌های کرونایی افرادی تشکیل می‌دهند که دارای بیماری زمینه‌ای بوده و یا واکسیناسیون را تکمیل و تزریق نکرده‌اند.

این در حالی است که «نور محمد فردی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرزضمن تاکید بر رعایت دستور العمل های بهداشتی مقابله با بیماری کووید۱۹  از سوی ادارات، سازمان ها، واحدهای تجاری و مکان های پرتردد در گفت و گو با ایرنا گفته بود که از مجموع هفت شهرستان این استان شهرستان های نظرآباد و کرج در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

وی اضافه کرد: همچنین شهرستان های طالقان و فردیس در رنگ بندی کرونا زرد و شهرستان های چهارباغ ، اشتهارد و ساوجبلاغ نارنجی هستند.

بناهای بنیاد شهید، وزارت راه، ناجا و وزارت کشور در حاشیه رودخانه کرج تخریب شد در ادامه آزاد سازی بستر رودخانه کرج و با توجه به تاکید ریاست قوه قضاییه مبنی بر اجرای این مهم در هفته ای که گذشت بناهای متعلق به این نهاد در بستر رودخانه کرج تخریب شد.

حسین فاضلی هریکندی رییس کل دادگستری البرز با اشاره به تدوام این تخریب ها عنوان کرده بود که با توجه به تاکید رئیس دستگاه قضا برای زمانبندی در اجرای کار آزادسازی اراضی ملی و طبیعی، دو فاز اجرایی برای آزادسازی حاشیه رودخانه کرج تعیین شده است. در فاز نخست، قرار است از پل حامی کرج تا آبگیر بیلقان به طول ۴ کیلومتر و در فاز دوم از آبگیر بیلقان تا سد امیرکبیر به طول ۱۶ کیلومتر آزادسازی شود.

از دیگر اقدامات در حوزه قضایی نیز می توان به تعیین وقت  دادگاه پرونده کثیر الشاکی آذین خودرو سارینا در البرز اشاره کرد، در این رابطه نیز فاضلی هریکندی گفته بود که روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه ریاست قوه قضاییه بعد از ملاقات حضوری با یکی از شکات پرونده آذرین خودرو سارینا، دستور پیگیری سریع این پرونده کثیر الشاکی را صادر کرد.

وی اضافه کرد:  به همین منظور نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده آذین خودرو سارینا ساعت ۹ صبح روز یکشنبه هشتم  اسفندماه در شعبه ۱۰۹ دادگاه کیفری ۲ کرج به ریاست قاضی لهراسبی برگزار خواهد شد.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج نیز در هفته ای که گذشت با جمعی از مدیران مدارس علمیه البرز نشستی برگزار که در بخشی از این نشست مطرح کرده بود که دشمنان با سیاه نمایی، نفرت افکنی، یاس آفرینی و اعتماد زدایی سعی درآشوب و بر هم زدن نظم اجتماعی هستند.

زمینه برای صادرات محصولات البرز به ارمنستان فراهم می شود این مطلب به نقل از عبداللهی استاندار این استان در دیدار با سفیر ایران در ارمنستان مطرح شدْ، وی در این نشست عنوان کرده بود که طبق یک تفاهم نامه با سفارت ایران در ارمنستان ، زمینه برای صادرات محصولات صنایع استان البرز به کشور ارمنستان فراهم می شود.

«عباس بدخشان ظهوری» سفیر ایران در ارمنستان  نیز در این نشست با بیان اینکه برای رونق صادرات به کشورهای همسایه باید استراتژی مناسب ترسیم کرد گفت: برهمین اساس دولت  سیزدهم  برنامه ویژه ای در دستور کار دارد و تمام سفارتخانه ها برای تحقق این امر وارد عمل شده اند.

از دیگر مسایلی که در این نشست مطرح شد تامین بیش از ۳۰ درصد قطعات مورد نیاز شرکت های خودرو سازی کشور با حدود ۹۸ شرکت فعال استْ که جهانگیر شاهمرادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز وجود ۱۲ شهرک صنعتی فعال از جمله شهرک صنعتی اشتهارد (به عنوان یکی از بزرگترین شهرکهای صنعتی ایران) از جمله ظرفیت های تولیدی این استان عنوان کرده بود.

از دیگر اخبار در حوزه اقتصادی مربوط به منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام است نادر ثناگو مطلق مدیر عامل این منطقه در هفته ای که گذشته به افزایش ۱۵ درصدی ترانزیت کالا از این منطقه اشاره کرده و گفت: از ابتدای سال جاری  تاکنون ۱۶ هزار و ۴۳۳ «تی ای یو»  TEU (بر حسب واحد کانتینر) کالای ایرانی و خارجی به انبارهای منطقه ویژه اقتصادی پیام انتقال یافته  که این میزان نسبت به مدت مشابه  سال قبل رشد ۱۵ درصدی دارد.

میزان ارز ترجیحی کشور به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت این مهم نیز به نقل از «علی حدادی» نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد، چهارباغ و طالقان در مجلس شورای اسلامی  در آیین بهره برداری از نخستین روستابازار استان البرز واقع در شهرستان نظرآباد عنوان که وی در این مراسم با اشاره به مخالفت کمیسیون تلفیق مجلس با حذف ارز ترجیحی، گفت: میزان این ارز برای سال آینده از ۱۷۲ هزار میلیارد تومان به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

این در حالی است که «علیرضا عباسی» نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی در بازدید  از مرکز مدیریت نظارت و بازرسی بازار محصولات کشاورزی استان البرز  به موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز اشاره  کرد و بیان داشت: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قرار است یک جراحی بزرگ اتفاق بیافتد و پای کار هستیم تا این اتفاق بیافتد و این ارز را از تولید حذف کنیم زیرا نه به سود تولیدکننده و نه به سود مصرف کننده هست.

البرز در هفته ای که گذشت شاهد  افتتاح ۴۵۴ واحد مسکونی ویژه اقشار کم درآمد در گرمدره بود،دکتر سید« صولت مرتضوی»  معاون اجرایی رییس جمهور  یکی از سخنرانان اصلی این مراسم بود وی در این آیین با اشاره به طرح ابهاماتی در خصوص ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور گفت : تمام تلاش ها برای تحقق این امر معطوف شده و دولت و بنیاد مسکن در این زمینه محکم پای کار ایستاده اند.

«اکبر نیکزاد» ییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این مراسم با اشاره اینکه سالانه نوسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور هدفگذاری شده است ، گفت : اکنون در مجموع ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی کشور نوسازی و مقاوم هستند.

در حوزه فرهنگی نیز البرز در هفته ای که گذشت می توان به برگزاری نشستی از سوی سعید جابری انصاری سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان با رییس خانه مطبوعات و مسوول بسیج اشاره کرد، وی در این نشست موضوع تعاونی مسکن اصحاب رسانه را یکی از دغدغه های جدی و برنامه های پیشرو ی این اداره کل عنوان و  با اشاره به موافقت استاندار مبنی بر تسهیل امور اداری و اختصاص زمین برای مسکن خبرنگاران در این استان گفت: مطالبه صنفی به حق اصحاب رسانه البرز مبنی بر راه اندازی تعاونی مسکن و ساخت و ساز مسکن برای این اقشار تا مرحله عملیاتی شدن پیگیری می شود.

در حوزه محیط زیست نیز سومین موج پیاپی شیوع طاعون نشخوار کنندگان کوچک در حیات وحش طالقان خبر نگران کننده ای که در هفته گذشته به نقل از فردین حکیمی مدیر کل محیط زیست استان البرز مطرح شد، حکیمی در نشستی با خبرنگاران گفته بود که متاسفانه از مهرماه گذشته تاکنون حیات وحش طالقان برای سومین بار درگیر شیوع طاعون نشخوار کنندگان کوچک شده و در مجموع تاکنون حدود ۶۰ راس گونه کل و بز وحشی تلف شده است.

نخستین ثبت گونه «عقاب دم سفید» برای استان البرز از دیگر اخبار محیط زیستی این استان در هفته ای که گذشت بود که حکیمی در این رابطه نیز گفته بود که «عقاب دم سفید» به عنوان سیصد و چهارمین گونه از پرندگان استان البرز در (تالاب صالحیه) توسط حمید بصیر با همکاری امید یکه فلاح، رامین محمدی و محسن دانیالی و کیوان مکی از عکاسان حرفه ای و با تجربه استان البرز در محدوده شهرستان نظرآباد به ثبت رسید و پگاه میرزایی از جانوران شناسان نیز این گونه را شناسایی کردند.

در حوزه ورزشی نیز البرز در هفته ای که گذشت خبرهای گوناگونی را از پشت سر گذارند از نارضایتی برخی هیات های ورزشی به دلیل نداشتن اعتبار تا رشد دوباره رشته های ورزشی که به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار رکود شده بودند.

اسماعیل سایه افکن رییس هیات ووشو البرز در گفت وگو با ایرنا با اشاره به همه گیری شیوع ویروس کرونا که منجر به ریزش ورزشکاران شده بود، گفت: امروز ووشو استان با استقبال خوبی که از سوی ورزشکاران و خانواده ها مواجه شده در حال بازگشت به شرایط آرمانی و خوب خود است.

این در حالی است که سرپرست هیات والیبال و رییس هیات هندبال البرز در مصاحبه هایی که در هفته گذشته با ایرنا داشتند، عنوان کردند که این رشته های ورزشی به شدت با کمبود اعتبارات مالی مواجه هستند در در صورت تامین نشدن این اعتبار نه تنها قادر به اعزام ها تیم های خود به رقابت های کشوری نخواهند بود بلکه از اهداف خود برای پیشبرد این رشته های ورزشی نیز باز خواهند ماند.

اما در همین حوزه ورزشی در هفته ای که گذشت شاهد گلریزان برای یکی از کشتی گیران ملی پوش اسبق کشورمان در کرج بودیم، به همین مناسبت جشن گلریزان دارنده مدال های طلا، نقره و برنز رقابت های کشتی بین المللی و آسیایی به همت باشگاه اصناف ، خیرین اصناف و هیات کشتی البرز در کرج برگزار شد.

حمید کریمی رییس باشگاه خیرین اصناف و بازاریان البرز  در گفت وگو با ایرنا گفت: کشتی گیر اسبق تیم ملی کشورمان برای رهایی از قصاص نیاز به ۲۰ میلیارد ریال داشت که به همین منظور گلریزانی سب گذشته با حضور ورزشکاران این استان و کشورمان برگزار شد.

آخرین مطلب در هفته ای که گذشت به اقامه نماز سیاسی عبادی نماز جمعه به امامت آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقه در البرز و امام جمعه کرج برمی گردد.

وی در بخشی از خطبه های خود به اقدامات دشمنان برای وارونه جلوه دادن حقایق انقلاب اسلامی اشاره و گفت: اگر  حقایق انقلاب توسط خودی‌ها روایت نشود دشمن این حوادث را به صورت وارونه و تحریف شده  روایت می کند که باید جلوی لجن پراکنی دشمن گرفته شود و گاهی در داخل برخی مغرضانه عمل می کنند.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی امام جمعه کرج وزارت کشور البرز مجتبی عبداللهی بنياد مسكن انقلاب اسلامی سید صولت مرتضوی قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی امام جمعه کرج وزارت کشور مجلس شورای اسلامی امام جمعه کرج وزارت کشور البرز مجتبی عبداللهی بنياد مسكن انقلاب اسلامی سید صولت مرتضوی قوه قضاییه هفته ای که گذشت عنوان کرده استان البرز رودخانه کرج هفته گذشته فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ قیمت طلا و سکه صعودی شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران با افزایش ۱۴ هزار تومانی، به قیمت ۳ میلیون و ۴۲۶ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز با کاهش ۸۳ هزار تومانی به قیمت ۴۱ میلیون و ۷۹۲ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز، سکه و طلا را در روز پنج‌شنبه، ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان

یورو

۴۷ هزار و ۳۲۶ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۳۸ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان

سکه امامی

۴۱ میلیون و ۷۹۲ هزار تومان

نیم سکه

۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

سکه گرمی

۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۴۲۶ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۴ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۴ میلیون و ۹۲۳ هزار تومان

هر انس طلا

۲۳۰۹.۱۹ دلار

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902044

دیگر خبرها

  • تصادفات تهران در هفته گذشته
  • امام‌زاده ابراهیم کجاست و چرا سرخط اخبار قرار گرفت؟
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ قیمت طلا و سکه صعودی شد
  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در البرز در روزهای پایانی هفته