Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:55:51 GMT

ورزش کارمندان قزوین، فراموش شده در غوغای کرونا

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۶۲۶۱

ورزش کارمندان قزوین، فراموش شده در غوغای کرونا

به گزارش ایرنا، استان قزوین با یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، ۷۷ دستگاه اجرایی و ۲۸ شهرداری و ۳۲ هزار و ۷۰۰ کارمند دارد که ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر آن از کادر آموزشی و معلمان آموزش و پرورش بوده و ۴۵ درصد جمعیت کارمندان ادارات استان را زنان تشکیل می‌دهند.

پیش از شیوع کرونا، مدیریت ارشد استان بر ورزش کارکنان ادارات و دستگاه های اجرایی تاکید ویژه ای داشت و به دستگاه های اجرایی تاکید کرده بود که زمینه ورزش کارکنان را با تجهیز و توسعه سالن های ورزشی، استخرها و باشگاه ها فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه با شیوع کرونا و تعطیلی باشگاه ها و فعالیت های ورزشی، ورزش کارکنان نیز به فراموشی سپرده شد، موضوعی که نقش مهمی در افزایش بیماری های روحی و روانی و جسمی کارکنان دارد و در نهایت موجب اختلال در خدمات رسانی کارکنان و دستگاه های اداری به شهروندان می شود.

از سوی دیگر در سال های اخیر با شیوع کرونا تعداد بیمه شدگان ورزشی استان که نشانگر میزان گرایش شهروندان به ورزش های همگانی است به شدت کاهش یافت و از ۸۵ هزار نفر در سال ۹۸ به حدود ۵۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۰ رسید.

با توجه به اهمیت این موضوع خبرنگار ایرنا بررسی آن را در دستور کار قرار داده و با مسوولان امر در این خصوص به گفت و گو نشسته است.

سرانه ورزشی استان قزوین از استاندارد تعیین شده پایین‌تر است

از نظر بسیاری از کارشناسان، سرانه ورزشی نقش بسیار موثری در افزایش ورزش در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه کارکنان دولت و عموم شهروندان ایفا می کند.

یعنی هرچقدر تعداد سالن ها و باشگاه های ورزشی در سطح شهر و در دستگاه های اجرایی بیشتر و گسترده تر باشد دسترسی کارکنان و شهروندان به آنها آسانتر می شود و در نتیجه میزان ورزش در جامعه افزایش می یابد.

به اعتقاد این کارشناسان، پیگیری این مهم برعهده اداره کل ورزش و جوانان قرار دارد که باید با رایزنی و جذب اعتبارات برای توسعه سالن های ورزشی و افزایش سرانه مربوط اقدام نماید.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین نیز نقش سرانه ورزشی را در توسعه ورزش میان اقشار مختلف جامعه به ویژه کارکنان دولت بسیار مهم ارزیابی کرده و می گوید: در حال حاضر سرانه ورزشی استان با احتساب اماکن اداره ورزش، بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی ۸۴ سانتیمتر مربع است که از استاندارد آن پایین‌تر می باشد.

عباس علایی مقدم افزود: در برنامه پنجم توسعه، ۱۲۰ سانتیمتر مربع سرانه ورزشی برای هر شهروند هدفگذاری شده است ولی ما در استان به رغم تمامی تلاش های صورت گرفته به دلیل محدودیت های اعتباری از این برنامه عقب هستیم.

وی با بیان اینکه تکمیل و افتتاح طرح های مختلف ورزشی نقش موثری در افزایش سرانه ورزش و فراهم سازی زمینه ورزش در میان اقشار مختلف ایفا می کند، افزود: طرح‌های نیمه تمام ورزشی در استان از جمله سالن ۶ هزار نفری و سالن سرپوشیده دو و میدانی داریم که برای تکمیل آنها نیازمند اعتبارات قابل توجهی هستیم و امیدواریم با تخصیص اعتبارات بتوانیم سرانه ورزشی استان را به استاندارد مطلوب برسانیم.

دستور ویژه استاندار قزوین برای برگزاری جلسات شورای ورزش

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: استاندار قزوین برای برگزاری مستمر جلسات شورای ورزش با توجه به اهمیت آن در سلامت، تندرستی و ورزش شهروندان دستور ویژه داده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

اعلایی مقدم گفت: بعد از اینکه سازمان تربیت بدنی به وزرات ورزش و جوانان تبدیل شد جلسات شورای ورزش به عنوان شورای ورزش همگانی برگزار می شد که رسمیت نداشت ولی سال گذشته حدود و وظایف وزارت ورزش در شورای نگهبان به تصویب رسید و دو جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان و شورای ورزش به صورت رسمی با اعضای مشخص در مرکز با ریاست رییس جمهور و معاون اول و در استان ها با ریاست استانداران برگزار می شود.

وی افزود: جای تشکر دارد که استاندار قزوین قبل از همه موضوعات و دستورالعمل ها دستور برگزاری جلسات شورای ورزش را صادر کرده است و امیدواریم در سایه همین نگاه و توجه شاهد توسعه ورزش همگانی در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه کارمندان و کارکنان دولت باشیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: در ورزش همگانی استان به رغم شیوع کرونا اتفاقات خوبی در حوزه ورزش مردان و زنان به وقوع پیوست و سعی کردیم به موازات قهرمانی مردان، قهرمانی زنان را نیز داشته باشیم.

وی گفت: در ورزش همگانی ما سعی کردیم ورزش بانوان را بیشتر اهمیت بدهیم چون بر این باور هستیم که اساس و بنیان یک خانواده با مادر است و اگر مادر خانواده، نگاه ورزشی را داشته باشد ورزش را در سبد خانوار جای می دهد و خانواه آنها سلامت و تندرست خواهد بود.

برگزاری مسابقات کارکنان ورزش در استان قزوین کلید خورده است

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: برخی از ادارات نیاز است که اماکن یا فضاهایی را برای ورزش کارکنان اجاره کنند که می توانند از یک درصد اعتبارات ورزشی خود استفاده کنند حتی می توان یک درصد اعتبارات ورزش را در بحث ورزش کارکنان یا توسعه خانه های ورزش روستایی یا مدارس استفاده کرد.

وی گفت: با توجه به اهمیت ورزش کارکنان، مسابقات کارمندان دولت را در استان از هفته تربیت بدنی آغاز کرده ایم ولی برخی مدیران مانع حضور همکاران خود در این مسابقات می شوند یا البسه و امکانات ورزشی را برای آنها تهیه نمی کنند.

علایی مقدم افزود: درخواست داریم برخی طرح های تشویقی مانند تخصیص لوح به تیم های حایز رتبه یا قایل شدن ماموریت برای کارکنان و اضافه کار برای کارمندان صورت گیرد تا شاهد افزایش حضور کارمندان در برنامه های ورزشی باشیم.

وی گفت: خود مدیران نیز باید این نگاه را داشته باشند که اگر همکاران آنها سالم باشد راندمان کاریشان افزایش می یابد و به نحو بهتر به ارباب رجوع پاسخ می دهند.

ورزش کارکنان در زمان اداری باید برقرار شود

در سال های قبل در استان به دستور استاندار شاهد تخصیص ساعاتی در هفته به ورزش کارکنان دستگاه‌ها بودیم که بازخوردهای مثبتی داشت اما بعد از شیوع کرونا این دستورالعمل به فراموشی سپرده شد.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین با اشاره به این موضوع و راهکارهای ایجاد سلامت و تندرستی در میان کارکنان دستگاه های اجرایی استان، افزود: در سال های دورتر به ورزش کارکنان دستگاه های اجرایی کمتر توجه می شد و ورزش و ایجاد سلامتی و تندرستی این عزیزان در دستور کار نبود.

افسانه حسن نایبی گفت: در حال حاضر با توجه به بیماری های غیرواگیر و پشت میزنشینی کارکنان دولت که به مدت ۳۰ سال در ادارات و نهادهای اجرایی صورت می گیرد پرداختن به ورزش ضروری است.

وی افزود: کارکنان دولت در این مدت دچار ناهنجاری های اسکلتی و قامتی یا درگیر بیماری های غیرواگیر مانند فشار خون، دیابت، بیماری های قلبی و عروقی می شوند که در این راستا به مدت پنج سال است که با تشکیل اتاق فکر با حضور استادان علوم ورزشی و تربیت بدنی توانستیم شورای راهبردی ورزش استان را راه اندازی کنیم.

حسن نایبی اضافه کرد: یکی از دستور کارهای ما ایجاد نشاط و شادابی در بین کارکنان دستگاه ها بود تا این عزیزان بتوانند در مسابقات ورزشی شرکت کنند.

وی گفت:برای تحقق این هدف، هیچ هزینه ورودی را از این عزیزان در مسابقات استانی مطالبه نکردیم و تمام امکاناتی که در جریان مسابقه وجود داشت از قبیل پزشک، سالن و آمبولانس از سوی اداره کل تامین شد و در نهایت با جام و هدیه از کارکنان شرکت کننده در مسابقات تقدیر کردیم و تیم کارکنان استان را برای مسابقات قهرمانی کشور اعزام نمودیم.

این مسوول ورزشی افزود: همچنین سه سال پی در پی مسابقات قهرمانی کشور کارکنان دولت را در چند رشته در استان میزبانی کردیم که علاوه بر ایجاد شادابی و نشاط در بین کارکنان، فرصتی برای معرفی ظرفیت های استان به کشور بود.

وی گفت: هدف و نیت اداره کل این است که باز بتوانیم با تعامل ادارات و دستگاه ها این امکان را ایجاد کنیم تا عزیزان بتوانند تمرینات مستمری را در بخش مردان و زنان در زمان اداری داشته باشند.

حسن نایبی اضافه کرد: خوشبختانه کارمندان مرد برای ورزش کردن فراغت بال بیشتری دارند و می توانند ساعات بعدازظهر و خارج از زمان اداری را به تمرین و ورزش اختصاص دهند اما بانوان که اکثرا مادران جامعه و شاغل هستند امکان ورزش را در ساعت غیر اداری نخواهند داشت.

این مسوول ورزشی خاطر نشان کرد: در گذشته بنابر دستور استاندار و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری، این امکان برای ورزش بانوان در زمان اداری ایجاد شده بود که الان به مدت دوسال بعد از کرونا بلاتکلیف مانده است.

وی گفت: ما امیدواریم مدیر کل جدید خانواده در این زمینه کمک کار ما باشند و شرایطی را ایجاد کنند که کارکنان بانوی استان در زمان اداری بتوانند به ورزش بپردازند تا کانون خانواده سلامت باشد و شرایط بسیار خوبی برای جامعه رقم بخورد.

وی گفت: ما در سال های قبل پیشنهاد داده بودیم که سه ساعت در هفته- ابتدا یا انتهای ساعت کاری- به ورزش کارمندان اختصاص یابد که تعدادی از مدیران کل، موافق این فرایند بودند و تعدادی اندک به دلیل راندمان کاری مخالفت می کردند.

حسن نایبی افزود: آنچه که در این زمینه مهم است و باید به آن توجه کرد این است که کارکنان عزیزی که به ورزش می پردازند زمان استفاده از مرخصی های استعلاجی آنها کم خواهد شد و بهره وری، راندمان کاری، شادابی و نشاط این عزیزان و رفتار و برخورد آنها با ارباب رجوع ارتقا می یابد و خستگی، کسالت و رخوت کارمندان از بین می رود.

وی گفت: اجرای این کار، دستور اکید استاندار را می طلبد تا باز هم ورزش کارکنان استان را در زمان اداری داشته باشیم ضمن اینکه یک درصد اعتبارات ورزش ادارات نیز با دستور مدیران کل می تواند به ورزش کارکنان اختصاص یابد تا پوشاک و تجهیزات و وسایل ورزشی در اختیار ادارات و کارکنان قرار گیرد.

حسن نایبی افزود: ایجاد سیستم های تشویق کارکنان با توجه به شرایط کرونا باید در دستور کار قرار گیرد تا نیروهای ادارات به امر ورزش بپردازند و حضور حداکثری مدیران در برنامه های ورزشی را شاهد باشیم.

ورزش کارمندان با توجه به مزایای آن باید مورد توجه جدی قرار گیرد

آموزش و پرورش استان قزوین که معلمان و نیروهای اداری آن حدود نیمی از کارکنان دولت را تشکیل می دهند خوشبختانه دارای زیرساخت ها و سالن های ورزشی خوبی در استان قزوین است.

بهره مندی نیروهای این دستگاه از امکانات موجود با وجود شیوع کرونا نیازمند برنامه ریزی مناسب، هماهنگ و آینده محور است تا کارکنان آن بتوانند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مقابله به کرونا به ورزش و تمرین بپردازند و آمادگی جسمانی خود را برای مقابله با بیماری ها و امراض حفظ کنند.

معاون ورزش و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در این باره گفت: امروزه، مزایا و فواید ورزش کارکنان بر کسی پوشیده نیست، در حال حاضر هم وضعیت چاقی، کنترل وزن، پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی و کاهش استرس و اضطراب ایجاب می کند ورزش را در ادارات داشته باشیم.

عین الله صادقی افزود: افزایش احساس کارآمدی، ارتقای رضایت کارکنان و تعهد کاری از جمله فواید ورزش ادارات است و توسعه آن، یک مزیت رقابتی برای هر سازمانی محسوب می شود که با توجه به این موضوع، ما آمادگی داریم که سالن های خود را در هر هفته به مدت سه ساعت در اختیار کارکنان دستگاه ها قرار دهیم.

وی گفت: در ادارات و مدارس زیر مجموعه آموزش و پرورش از شروع صبح، مربیان مشغول درس تربیت بدنی هستند و ساعت مناسبی را برای ورزش کارکنان تخصیص داده ایم که استقبال نسبی هم به ویژه در بخش خواهران صورت گرفت.

صادقی افزود: ما متاسفانه با مشکل کمبود مربی مواجه هستیم و اگر عنایتی در خصوص تامین مربی صورت گیرد برای توسعه ورزش در سایر ادارات و مدارس نیز آمادگی داریم.

کمیته هماهنگی ورزش کارکنان دولت در ادارات استان تشکیل شود

هیات ورزش های همگانی استان، نقش موثری در توسعه ورزش در سبد اقشار مختلف جامعه ایفا می کند و کارشناسان و فعالان ورزشی از این هیات،مشارکت فعال‌تر و منسجم‌تری را برای توسعه ورزش در جامعه به ویژه کارمندان دولت انتظار دارند.

رییس هیات ورزش های همگانی استان قزوین در این راستا معتقد است: براساس آیین نامه چگونگی توسعه و تعمیم ورزش مصوب سال ۷۶ و اصلاحیه آن در سال ۸۶ می توان در هر دستگاهی کمیته هماهنگی ورزش کارکنان دولت را ایجاد کرد.

محمد شفیعی گفت: اگر در استانداری این موضوع توسط استاندار تقویت شود می توان راهکارها و چگونگی اجرا را در ذیل شرح وظایف این کمیته تعیین کرد و هماهنگی لازم را برای درخواست مربی برای ادارات استان به عمل آورد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه ورزش همگانی در دوران کرونا، گفت: به رغم تمامی مشکلات و موانعی که در این دوران شاهد بودیم ما بیکار نبودیم و برای توسعه ورزش همگانی به ویژه میان قشر کارمندان با برنامه های آنلاین و مجازی اقدام کردیم.

این مسوول اضافه کرد: در دوره کرونا ورزش استان خیلی تحت تاثیر قرار گرفت ولی هیات همگانی استان در بحث فضای مجازی هیات برتر کشور شد چون توانستیم ورزش را در خانه ها با پویش ها و آموزش های مجازی داشته باشیم.

برآیند:

ورزش کارکنان ادارت همچون ورزش های همگانی شهروندان در سال های اخیر به دلیل شیوع کرونا مورد بی مهری، بی توجهی و فراموشی قرار گرفته که در واقع ظلم در حق کارمندان و حتی خود سازمان های خدمات رسان است چون با فرسودگی و بیماری کارکنان، بخشی از سرمایه های ارزشمند دستگاه ها از میان می رود و در چرخه خدمت رسانی به شهروندان اختلال ایجاد می شود.

با توجه به این موضوع باید برنامه ریزی جدی و هدفمند برای ورزش کارکنان ادارات با محوریت اداره کل ورزش و جوانان استان صورت گیرد و دستگاه های اجرایی نیز هم افزایی لازم را در این زمینه داشته باشند.

برچسب‌ها ورزش همگانی جامعه اسلامی کارمندان وزارت ورزش و جوانان استان قزوین زنان ورزشكار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش همگانی جامعه اسلامی کارمندان وزارت ورزش و جوانان ورزش همگانی جامعه اسلامی کارمندان وزارت ورزش و جوانان استان قزوین زنان ورزشكار مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین کارکنان دستگاه ها دستگاه های اجرایی اقشار مختلف جامعه جلسات شورای ورزش میان اقشار مختلف برای توسعه ورزش ورزش های همگانی زمان اداری جامعه به ویژه آموزش و پرورش ورزش کارکنان همگانی استان کارکنان دولت ورزش همگانی ورزشی استان داشته باشیم سرانه ورزشی دستگاه ها تربیت بدنی سرانه ورزش شیوع کرونا دستور کار حسن نایبی بیماری ها برای ورزش اداره کل هزار نفر سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۶۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه سالن های ورزش شهرداری در سال جدید چقدر است؟

به گزارش همشهری آنلاین_ مهدی اسماعیل پور، سازمان ورزش برای اینکه اقشار مختلف جامعه از ورزش و مزایای آن بهره مند شوندکه سلامت جسمی و روحی شهروندان و ایجاد شور و نشاط در جامعه است، بلیت و بهای خدمات در ورزشی اماکن متعلق به خود را با سوبسید به دست شهروندان می رساند.
افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی طبق مصوبه شورای شهر

با وجود خدمات ارزان در اماکن ورزشی متعلق به سازمان وررش، برخی رسانه ها در انتقاد به عملکرد شهرداری تهران ادعای عجیبی را مطرح کرده اند و از افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی تعرفه خدمات در برخی از اماکن ورزشی متعلق به سازمان ورزش شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳ خبر داده اند! در همین رابطه موضوع را از حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران پیگیری کردیم که ضمن تکذیب این موضوع، گفت:"تعرفه های اماکن ورزشی متعلق به سازمان ورزش شهرداری تهران کاملا بر اساس مصوبه های شورای اسلامی شهر تهران بوده و افزایش نرخ اماکن ورزشی شهر تهران در سال ۱۴۰۳ برهمین اساس حدودا بین ۳۰ تا ۴۰ اقزایش داشته است.»
به اندازه تعرفه اماکن دولتی در سال گذشته
اوجاقی در ادامه تاکید می کند که سازمان ورزش شهرداری تهران ارزان ترین تعرفه خدمات ورزشی را در کشور ارائه می کند و در این رابطه می گوید: «تعرفه سال ۱۴۰۳ اماکن ورزشی متعلق به سازمان ورزش شهرداری تهران با نرخ تعرفه های ورزشی دولت و اماکن ورزشی متعلق به وزارت ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۲ برابری می کند. به عبارت دیگر مجموعه های خصوصی که هیچ، تعرفه اماکن ورزشی شهرداری تهران مطابق با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران امسال به اندازه تعرفه ای است اماکن ورزشی دولتی در سال گذشته دریافت می کردند.»
تفاوت تعرفه در مناطق شمال و جنوب شهر
مدیرعامل سازمان ورزش درخصوص تفاوت تعرفه خدمات ورزشی در شمال و جنوب شهر می گوید: «تعرفه خدمات ورزشی سازمان ورزش شهرداری تهران به دو بخش مجموعه های درجه دو و درجه سه تقسیم بندی می شود. تعرفه خدمات ورزشی در مناطق شمال شهر یا همان اماکن ورزشی درجه دو کمی بیشتر از جنوب شهر یا همان اماکن ورزشی درجه سه است. شمال شهر شامل مناطق یک تا ۸ و همچنین منطقه ۲۲ می شود. جنوب شهر هم مناطق ۹ تا ۲۱ است. برهمین اساس میزان افزایش تعرفه در سال جاری حدودا به ۳۰ تا ۴۰ درصد می رسد.»
ارائه خدمات ورزشی با سوبسید
اوجاقی در ادامه به نرخ تعرفه برخی از رشته ها و خدمات ورزشی پر طرفدار در سال گذشته و سال جدید اشاره و آنها را مقایسه می کند: «برای مثال نرخ بلیت استخر در مناطق جنوب شهر در سال گذشته ۵۲ هزار تومان بود که امسال به ۶۷ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. بهای استخر در مناطق شمال شهر نیز در سال گذشته ۷۷ هزار تومان بود که امسال به ۸۴ هزار تومان رسیده است. این در شرایطی است که امسال بهاتی بلیت استخر در مجموعه های دولتی بیش از ۱۰۰ هزار تومان می شود.» با یک حساب و کتاب و سرانگشتی مشخص می شود که حداکثر افزایش نرخ تعرفه خدمات ورزشی متعلق به سازمان ورزش شهرداری تهران آنهم در رشته های ورزشی پرتقاضا و پر مخاطب در بالاترین تعرفه های اعمال شده حداکثر حدود ۴۰ درصد است که با ادعای افزایش ۱۰۰درصدی فاصله معناداری دارد!

سوبسید و تخفیف برای شهروندان

اوجاقی با اشاره به این موضوع که شهرداری برای ورزش شهروندی سوبسید هم می دهد و بهای دریافتی از شهروندان حتی کمتر از هزینه تمام شده است، در تکمیل صحبت های خود می گوید: «سازمان ورزش شهرداری تهران و مدیریت شهری برای ارائه خدمات ورزشی به شهروندان و در بحث ورزش شهروندی نه تنها به دنبال سود دهی و درآمد زایی نیست که حتی سوبسید هم پرداخت می کند. برای مثال هزینه تمام شده هر سانس استخر تقریبا حدود ۲۰۵ هزار تومان می شود، درحالی که قیمت بلیت آن در بهترین حالت ۸۴ هزار تومان است! علاوه بر این که تعرفه های اماکن ورزشی شهرداری تهران کمتر از دولتی ها است و ارزان ترین تعرفه خدمات در کشور را داریم، در موارد بسیاری برای اقشار خاص از جمله جانبازان، خانواده شهدا، زنان سرپرست خانوار، سالمندان دارای کارت منزلت و... نیز تخفیف های ۱۰۰ تا ۵۰ درصدی نیز اعمال می شود.»

اینفو:
۳۰تا ۴۰ درصد میزان افزایش تعرفه های ورزشی شهرداری تهران
۲۰۵ هزار تومان نرخ تمام شده استخر
۸۴ هزار تومان قیمت بلیت استخر در بهترین حالت
یک تا ۸ و ۲۲ مناطق شمال شهر (اماکن درجه ۲)
۹ تا ۲۱ مناطق جنوب شهر(اماکن درجه ۳)
تعرفه برخی از خدمات ورزشی در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته:
۵۲ هزار تومان نرخ سال گذشته استخر(جنوب شهر)
۶۸ هزار تومان نرخ سال ۱۴۰۳(جنوب شهر)
۷۷ هزار تومان نرخ سال گذشته استخر(شمال شهر)
۸۴ هزار تومان نرخ سال ۱۴۰۳(شمال شهر)

کد خبر 849532 برچسب‌ها مردان وزارت ورزش و امور جوانان ورزش معلولان شهرداری شهردارى تهران ورزش زنان ورزش بانوان تهران ورزش ورزش همگانی پایتخت

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • همراه با خبر‌های ورزشی هفدهم اردیبهشت استان قزوین 
  • مهم‌ترین ورزشی که می‌تواند شما را جوان نگه دارد (فیلم)
  • تعرفه سالن های ورزشی شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تعرفه سالن های ورزش شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • زیدان در فرمول یک هم رئال را فراموش نمی‌کند!
  • ببینید | بدرقه صدای فراموش‌نشدنی ورزش
  • نگاهی بر چند خبر ورزشی شانزدهم اردیبهشت استان قزوین
  • مروری بر چند خبر ورزشی شانزدهم اردیبهشت استان قزوین