Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورو استات) کل مبادلات تجاری ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی را ۴.۸۶۳ میلیارد یورو اعلام کرد.

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ماه‌های ژانویه تا دسامبر ۲۰۲۱ با رشد ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ۱۲ ماهه سال ۲۰۲۰ کل مبادلات دو طرف ۴.۴۵۸ میلیارد یورو اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش صادرات اتحادیه اروپا به ایران در سال ۲۰۲۱ با رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و از ۳.۷۴۵ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۰ به ۳.۹۴۱ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

واردات اتحادیه اروپا از ایران در سال ۲۰۲۱ نیز رشد قابل توجه ۲۹ درصدی داشته و به ۹۲۲ میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در سال قبل از آن ۷۱۳ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

در میان کشورهای اروپایی آلمان بزرگترین شریک تجاری ایران در سال ۲۰۲۱ بوده است به طوری که حدود یک سوم تجارت ایران و اتحادیه اروپا با این کشور بوده است. آلمان در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱.۴۴۹ میلیارد یورو کالا به ایران صادر و ۲۷۴ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است. مجموع تجارت این کشور با ایران ۱.۷۲۳ میلیارد یورو بوده است.

ایتالیا با تجارت ۶۲۸ میلیون یورویی دومین شریک تجاری ایران بوده و ۴۵۰ میلیون یورو کالا به ایران صادر و ۱۷۸ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است. هلند با تجارت ۴۸۱ میلیون یورویی در رتبه سوم قرار داشته است. این کشور در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۴۴۳ میلیون یورو کالا به ایران صادر و ۳۸ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است.

منبع: تسنیم این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد اتحادیه اروپا تجارت کالای ایرانی تجارت خارجی مبادلات تجاری اخبار مرتبط زمینه سازی برای رشد تجارت نیم میلیارد دلاری ایران و تاجیکستان رشد ۸۱درصدی واردات اروپا از ایران جزئیات تجارت خارجی ۳۰میلیارد دلاری کشور در نیمه اول سال روایت گمرک از تجارت با قطر در ٨دولت اخیر رونق تجارت از دروازه اروپا لزوم تشکیل شورای عالی تجارت خارجی و حذف مراجع تصمیم‌ گیر متعدد ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها اولین کامیون برقی به بازار آلمان می آید اروپایی ها ٢٩ درصد بیشتر از قبل کالای ایرانی خریدند چرا عرضه واکسن‌ کرونا به کشورهای فقیر مشکل ساز شد؟ نرخ رسمی ۲۴ ارز کاهش یافت برنامه ریزی برای توسعه خدمات غیرحضوری توسط بانک دی برای کودکان زیر ۲ سال ماسک توصیه نمی شود چهار ایراد راهبردی تغییرات لایحه بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق مجلس اعلام نتیجه قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو + لینک انسداد کلیه چه علایمی دارد؟ واکسن آسترازنکا بر زنان اثر بخش تر است یا مردان! کدام کارتخوان ها از فردا غیرفعال می شوند؟ توزیع کمک های معیشتی بیمه آسیا در مناطق سیل زده جنوب استان فارس نکات امنیتی که باید در تلگرام رعایت کنید علت کاهش مبتلایان روزانه کرونا افتتاح مدرسه شهدای بانک صادرات ایران در روستای چهچهه شهرستان کلات ۱۰۰ مورد فوت کودک و نوزاد مبتلا به کرونا زمان پخش فصل سوم عصر جدید مشخص شد مصوبات غیر قابل تحقق کمیسیون تلفیق آغاز حمایت بانک سپه از جهش تولید مسکن چگونه با فقر مبارزه کنیم؟ رتبه نامطلوب ایران در سیاست های رگولاتوری فضای مجازی پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات وین بدست آمد یک مقام اروپایى: انتظار توافق در یک یا دو هفته آینده را دارم ارزان ترین‌ تلویزیون بازار چند؟ (جدول) رؤسای هیات های اروپایی وین را ترک می کنند اروپا به دفاع از خود بر می خیزد؟ رونمایی بلینکن از جزئیات حمله روسیه در شورای امنیت سفر دو روزه به یزد ۱۰ میلیون هزینه دارد! +جدول رکورد معاملات هفتگی گواهی سپرده سیمان شکسته شد قراردادهای گواهی سپرده و مزیت های مالیاتی در مقایسه با رقبا آتشی که چینی ها به جان بازار کالایی انداختند برجام؛ برگ برنده بورس یا ریسک بزرگ بازار؟ بورسی ها به این هفته امید زیادی دارند این ماه تکلیف بورس روشن می شود؟ سهامداران گرفتار الگوی تکراری معاملاتی شده اند؟ صفحه اول روزنامه های امروز (۱۴۰۰/۱۱/۳۰) توئیتر حالت امن را فعال کرد دلیل افت سنگین دارویی ها در بورس چیست؟ سقوط حجم و ارزش معاملات بورس تهران، چشمگیر است کاهش وزن بدون رژیم غذایی و ورزش! پیش بینی شاخص بورس تا پایان امسال علامتی در گوش که نشان از ابتلا به اومیکرون است زمان قطعی واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزییات سنگین ترین توت فرنگی جهان + فیلم قیمت ماکارونی (جدول) روسیه جدیت خود را نشان داد واکنش همسر شهید مهدی باکری به یک شایعه فردا تکلیف استقلال و پرسپولیس مشخص می شود؟ آمار عجیب زنان متقاضی رانندگی قطار در عربستان جاده ها دوباره شلوغ شد بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا تجارت کالای ایرانی تجارت خارجی مبادلات تجاری اتحادیه اروپا میلیارد یورو تجاری ایران سال ۲۰۲۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۷۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین جزئیاتی که از ریز مبادلات ایران و عراق منتشر شده مربوط به ۹ ماهه ۱۴۰۲ است که نشان می‌دهد در این بازه زمانی، حدود ۲۰ درصد از تجارت ۷.۳ میلیارد دلاری ایران و عراق به صادرات گاز اختصاص داشته و مابقی کالاهای غیرنفتی و مصرفی بوده است.

بنا بر اعلام سازمان توسعه تجارت، در ۹ ماهه پارسال، علاوه بر گاز، محصولات فولادی، پلاستیکی، لبنی، معدنی فلزی، صنایع تبدیلی، کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات مهم‌ترین محصولات صادراتی ایران به عراق بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق

کد خبر 847420 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها صادرات تجارت خارجی عراق

دیگر خبرها

  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است
  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • قنادزاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است