Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ یونایتدپرس، داده‌های این مطالعه نشان می‌دهد، بیماران مبتلا به کووید-۱۹ شدید که لخته‌های خونی خطرناک ناشی از این ویروس را داشتند، نسبت به افرادی در این بیماری که لخته شدن خون را تجربه نکردند، سطوح بالاتری از آنتی‌بادی‌های آنتی فسفولید مانند ایمونوگلوبولین G در خونشان وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان «موسسه ملی قلب، ریه و خون»، این آنتی بادی ها در میان افراد مبتلا به اختلالات خودایمنی مانند لوپوس رایج هستند و می توانند در واکنش به عفونت های ویروسی و سایر واکنش های ایمنی نیز فعال شوند.

آنتی بادی ها، پروتئین هایی هستند که توسط سیستم ایمنی برای مبارزه با ویروس ها تولید می شوند. «ریسیا پرتوریوس»، محقق در مقاله‌ای که ماه ژانویه در مجله گاردین منتشر شد، نوشت: «کووید-۱۹ شدید نه تنها یک بیماری ریوی است، بلکه به طور قابل‌توجهی بر جریان خون و سیستم‌های لخته شدن خون نیز تأثیر می‌گذارد».

پرتوریوس و همکارانش که در مطالعه محققان «موسسه ملی قلب، ریه و خون» شرکت نداشت، در تحقیقات خود به تشکیل میکرولخته قابل توجه در خون بیماران مبتلا به کووید-۱۹ حاد و طولانی مدت پی بردند. پرتوریوس که استاد علوم فیزیولوژیکی در دانشگاه «استلنبوش» در آفریقای جنوبی است، می گوید: وجود این میکرولخته‌ها یا لخته‌های خونی کوچک می‌تواند برای شناسایی افراد در معرض خطر ابتلا به کووید طولانی مدت استفاده شود.

کووید طولانی مدت، به عنوان علائم مرتبط با ویروس کووید-۱۹ توصیف شده است که برای ماه‌ها و مدت‌ها پس از بهبودی فرد مبتلا از بیماری اولیه خود، ادامه می‌یابد. این بیماری با سندرم خستگی مزمن مقایسه شده است، با این وجود مبتلایان به کووید طولانی آسیب به قلب و سایر اندام‌ها را نیز تجربه می‌کنند.

به گفته محققان دانشگاه کالیفرنیا-سن دیگو، بیش از نیمی از افرادی که به ویروس کووید-۱۹ آلوده می شوند، علائم طولانی مدت دارند، در حالی که از هر پنج نفر مبتلا به کووید-۱۹، یک نفر دچار لخته شدن خون می شود.

محققان برای مطالعه جدید «موسسه ملی قلب، ریه و خون» که به رهبری دکتر «یوگن کانتی»، استادیار پزشکی قلب و عروق در دانشگاه میشیگان در آن آربور انجام شد، نمونه‌های خون جمع‌آوری‌شده از ۲۴۴ بیمار بستری شده در بیمارستان را به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ تجزیه و تحلیل کردند.

به گفته محققان، بیماران با سطوح بالاتر ایمونوگلوبولین G به بیماری شدیدتری از کووید-۱۹ مبتلا می‌شدند و اغلب به دستگاه کمک تنفسی نیاز داشتند. آنها افزودند که ایمونوگلوبولین G به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا پاتوژن های خطرناکی مانند ویروس ها را تشخیص دهد، به آنها واکنش نشان دهد و آنها را به خاطر بسپارد.

آنها گفتند که به طور معمول، این ویژگی ها به محافظت از بدن در برابر ابتلا به بیماری و عفونت کمک می کند. به گفته محققان، با این حال، در برخی موارد، این واکنش می تواند بیش از حد افزایش یابد یا تغییر کرده و بیماری را بدتر کند.

آنها گفتند وقتی ایمونوگلوبولین G را از نمونه های خون جمع آوری شده در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ حذف کردند، شاخص های «چسبندگی رگ های خونی» کاهش یافت. برعکس، زمانی که آن ها همان آنتی بادی های ایمونوگلوبولین G را به نمونه های خون جمع آوری شده از افراد سالم اضافه کردند، یک پاسخ التهابی رگ خونی را مشاهده کردند که می تواند منجر به لخته شدن شود.

منبع: ایرنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد آنتی بادی لخته خون ویروس کرونا مبتلایان به کرونا ویروس اومیکرون اخبار مرتبط اومیکرون اثربخشی واکسن‌ های فعلی را تهدید می کند واکسن آسترازنکا بر زنان اثر بخش تر است یا مردان! ۱۵ درصد مبتلایان دلتا دارند بهترین واکسن کرونا چیست؟ بررسی روش درمانی آنتی‌ بادی در برابر اومیکرون تعداد قربانیان کرونایی در جهان چقدر شد؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها وزارت بهداشت هشدار داد، قرمز شدن ۹۰ شهر دیگر! اگر به خواسته های مشروع تهران توجه شود می توان به توافق دست یافت ایجاد لخته‌ خون در مبتلایان به کرونا با آنتی بادی سرکش ساعت عتیقه چند؟ توقف بیت کوین در کانال ۴۰ هزار دلاری دولت از همسان سازی حقوق ها منصرف شد؟ درمان سرطان با یک گیاه گرمسیری! بازدهی بازارهای دارایی در هفته ای که گذشت / بورس، تنها قرمزپوش هفته ۵ تکنیک اساسی تست زنی در کنکور سراسری امروز آخرین مهلت مجدد نام نویسی در آزمون ارشد ۱۴۰۱ آغاز نام نویسی سفرهای نوروزی عتبات از امروز حداکثر هزینه خرید اجاق گاز صفحه ای چند + جدول قیمت برای پیشگیری از ابتلا به سرطان چکار کنیم! قاچاق قطعات خودرو باعث گرانی شد! قیمت دلار ۳۰ بهمن ماه۱۴۰۰ صیادمنش، محمد صلاح نامیده شد شناسایی اولین مورد زیرسویه اومیکرون در ژاپن سنگین ترین صف های خرید و فروش در بورس / ثبت تقاضای ۸۵میلیارد تومانی برای بانکی ها ترقی: توپ در زمین آمریکاست اولیانوف: به پایان موفقیت آمیز مذاکرات نزدیک‌ هستیم آزمون وکالت مرکز وکلا اوایل سال آینده برگزار می شود زنان بالای ۴۰ سال بخوانند! پیشگیری از کرونا با یک فناوری هوشمند چراغپور: اسکوچیچ فقط نژادش خارجی است! تامین زمین مسکن حمایتی به مشکل خورد توزیع اینترنتی میوه از ۲۰ اسفند آغاز می شود ماده اولیه داروهای ناباروری برای اولین بار تولید شد افت ۴۱۲واحدی شاخص کل بورس در ۳۰دقیقه آغازین معاملات تولید محصولات فولادی از مرز ٢٩ میلیون تن گذشت شروع دوباره پروژه های اشتباهی تهران با زمامداری زاکانی تالارهای پذیرایی بسته نخواهند شد افزایش ۴۸ درصدی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در بانک اقتصاد نوین شایعاتی درباره واکسن‌ های کرونا! اولین کامیون برقی به بازار آلمان می آید اروپایی ها ٢٩ درصد بیشتر از قبل کالای ایرانی خریدند چرا عرضه واکسن‌ کرونا به کشورهای فقیر مشکل ساز شد؟ نرخ رسمی ۲۴ ارز کاهش یافت برنامه ریزی برای توسعه خدمات غیرحضوری توسط بانک دی برای کودکان زیر ۲ سال ماسک توصیه نمی شود چهار ایراد راهبردی تغییرات لایحه بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق مجلس اعلام نتیجه قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو + لینک انسداد کلیه چه علایمی دارد؟ واکسن آسترازنکا بر زنان اثر بخش تر است یا مردان! کدام کارتخوان ها از فردا غیرفعال می شوند؟ توزیع کمک های معیشتی بیمه آسیا در مناطق سیل زده جنوب استان فارس نکات امنیتی که باید در تلگرام رعایت کنید علت کاهش مبتلایان روزانه کرونا افتتاح مدرسه شهدای بانک صادرات ایران در روستای چهچهه شهرستان کلات ۱۰۰ مورد فوت کودک و نوزاد مبتلا به کرونا زمان پخش فصل سوم عصر جدید مشخص شد بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آنتی بادی لخته خون ویروس کرونا مبتلایان به کرونا ویروس اومیکرون مبتلا به کووید ۱۹ ایمونوگلوبولین G آنتی بادی ها طولانی مدت لخته شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۷۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود

آسترازنکا برای اولین بار اعتراف کرد که واکسن آن علیه ویروس کرونا می‌تواند عوارض جانبی خطرناکی ایجاد کند. بر اساس آنچه روزنامه انگلیسی «تلگراف» منتشر کرده است، این غول داروسازی به دلیل ادعای اینکه واکسن آن که با دانشگاه آکسفورد ساخته شده است در ده‌ها مورد باعث مرگ و آسیب‌های جدی شده است، به همین دلیل در یک دادخواست دسته‌جمعی تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. وکلا می‌گویند که واکسن عوارض جانبی ایجاد کرد که تأثیر مخربی بر تعداد از انسان‌ها داشته است.

براساس گزارش الشرق الاوسط، اولین پرونده علیه آسترازنکا سال گذشته توسط پدر دو فرزند، جیمی اسکات، که پس از دریافت این واکسن در آوریل ۲۰۲۱ دچار خونریزی مغزی شد، به دادگاه ارائه شد. آسترازنکا این دعاوی را به چالش می‌کشد، اما در یک سند قانونی که در فوریه به دادگاه عالی ارائه شد، پذیرفت که واکسن این شرکت علیه کروناویروس در مواردی، باعث ایجاد لخته خون و کاهش پلاکت خوان در افراد شده است.

۵۱ پرونده علیه آسترازنکا در دادگاه عالی مطرح شده است که قربانیان و بستگان آنها خواهان غرامتی به ارزش ۱۰۰ میلیون پوند هستند. اعتراف آسترازنکا که در دفاع قانونی از پرونده دادگاه عالی آقای اسکات بیان شد، در پی کشمکش‌های حقوقی شدید صورت گرفت. اگر شرکت دارو گواهی دهد که واکسن در موارد خاص قانونی باعث بیماری جدی و مرگ شده است، این می‌تواند منجر به پرداخت خسارت شود.

آسترازنکا در پاسخ نامه‌ای که در می ۲۰۲۳ به وکلای آقای اسکات ارسال شده است، ادعا کرد که واکسن در سطح کلی باعث لخته شدن خون نمی‌شود. اما در یک سند قانونی که در فوریه به دیوان عالی ارائه شد، این شرکت گفت: مشخص شده است که واکسن در موارد بسیار نادری می‌تواند باعث ایجاد لخته خوان شود. مکانیسم علت ناشناخته است. علاوه بر این، در غیاب واکسن آسترازنکا (یا هر واکسنی) نیز لخته می‌تواند ایجاد شود. در مقابل وکلا استدلال می‌کنند که واکسن آسترازنکا در افزایش سرعت لخته خوان بسیار فعال عمل کرده است، چیزی که شرکت به شدت آن را رد می‌کند.

چند ماه پس از معرفی واکسن آسترازنکا، دانشمندان عوارض جانبی بالقوه جدی را شناسایی کردند. سپس توصیه شد که یک واکسن جایگزین به افراد زیر چهل سال داده شود، زیرا خطر واکسن آسترازنکا بیشتر از آسیب ناشی از ویروس کرونا است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود