Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@10:36:10 GMT

۹۳ درصد تعهد اشتغال دزفول محقق شده است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۹۰۰۶

۹۳ درصد تعهد اشتغال دزفول محقق شده است

به گزارش ایرنا مجتبی ظفری پور روز شنبه در نشست کارگروه اشتغال شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: تعهد کل شهرستان دزفول ایجاد اشتغال برای یک‌هزار و ۷۱۱ نفر بوده که یک هزار و ۴۳۸ نفر برابر با ۹۳ درصد محقق شده است.

وی با بیان اینکه میزان تعهد اشتغال اداره جهاد کشاورزی دزفول ۱۵۶ نفر بوده که به طور کامل محقق شده است، ادامه داد: میزان تسهیلات مشاغل خانگی در مرحله اول ۳۸ میلیارد ریال بوده که ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال آن تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول با قدردانی از مدیریت بانک رفاه برای همکاری در ارائه تسهیلات بیان کرد: متاسفانه روند ارائه تسهیلات از سوی بانک‌ توسعه‌ تعاون با توجه به قوانین دست و پاگیر کند است.
وی خواستار انعکاس خدمات و تسهیلات ارائه شده از سوی دستگاه‌های حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی شد و افزود: انعکاس این خدمات باعث افزایش اعتبار شهرستان برای سال آینده می‌شود.

ظفری همچنین خواستار استفاده از پیمانکاران بومی شهرستان توسط شهرداری دزفول شد و گفت: لزوم اخذ گواهی صلاحیت ایمنی از ۲ سال قبل به پیمانکاران ابلاغ شده است لذا اعلام بی‌اطلاعی آنها از این موضوع صحت ندارد.

عبدالحسین پوررکنی معاون شهردار دزفول نیز در این باره اظهارداشت: متاسفانه خیلی از پیمانکاران گواهی صلاحیت ایمنی ندارند لذا گاه مجبور به استفاده از پیمانکاران غیربومی می‌شویم.
وی افزود: اکنون ۵۶ غرفه کارآفرینی توسط شهرداری دزفول ایجاد شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه دزفول نیز با بیان اینکه سامانه رصد عملکرد اشتغال کل شهرستان را نشان می‌دهد بر لزوم ثبت دقیق آمار اشتغال دستگاه‌ها در این سامانه تاکید کرد.

نصراله فخر مجدیان افزود: میزان تعهد اشتغال اداره راه و شهرسازی دزفول در سال جاری ۲۰ نفر بوده که ۴۲ نفر ثبت شده، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ۶ نفر تعهد داشته که هشت نفر ثبت شده و دانشگاه علوم پزشکی ۱۰ نفر تعهد داشته که هفت نفر ثبت شده است.

وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید ۲۷۷ نفر تعهد اشتغال داشته که ۲۹ نفر محقق شده است؛ مدیر این صندوق با ارائه توضیحاتی عنوان کرد که ما تاکنون ۲۱۵ نفر با ارائه تسهیلات، اشتغالزایی کرده‌ایم لذا آمار باید اصلاح شود.

۸۲ هکتار زمین به شهرک صنعتی دزفول اضافه می‌شود

فخرمجدیان در ادامه با بیان اینکه برخی افراد با ادعای سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی زمین گرفته‌ ولی هیچ اقدامی نکرده‌اند، اظهارداشت: ظرفیت تمام شهرک‌های صنعتی شهرستان دزفول تکمیل است.

وی افزود: برای الحاق یک قطعه زمین ۸۲ هکتاری به یکی از شهرک‌های صنعتی دزفول پیگیری‌های زیادی انجام شده و قرار است بعد از الحاق این زمین به متقاضیان تحویل داده شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه دزفول بیان کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تلاش دارد به افرادی که ادعای ایجاد اشتغال دارند، با ارائه تسهیلات و رفع موانع کمک کنند.
وی از بانک توسعه تعاون خواست همکاری بیشتری برای ارائه تسهیلات کارآفرینی داشته باشد که رئیس این بانک عنوان کرد: تسهیل در تضامین، حذف برخی اسناد و پیش فاکتور خرید و تغییر بازپرداخت اقساط وام‌های مشاغل خانگی از سه به هفت سال از اقدامات انجام شده هستند.

فخر مجدیان اشتغال را از اولویت‌های مهم فرمانداری ویژه دزفول عنوان کرد و گفت: تاکنون ۹۳ درصد اشتغال تعهد شده دستگاه‌ها در سامانه رصد ثبت شده که با اضافه شدن آمار بنیاد برکت میزان تحقق اشتغال شهرستان بیشتر می‌شود.

رئیس کمیته امداد دزفول نیز در این نشست گفت: کل اعتبار اشتغالزایی کمیته امداد در سال جاری ۲۲۰ میلیارد ریال بوده که با پیگیری‌های انجام شده ۹۵ درصد آن جذب شده است.
مسعود رحیمی افزود: به اشتباه تعهد اشتغال کمیته امداد دزفول ۵۵۰ نفر اعلام شده که درست نیست؛ در حال حاضر اشتغال ۴۲۴ نفر از مددجویان کمیته امداد در سامانه رصد ثبت شده که در تلاشیم پنج درصد باقیمانده نیز تا پایان امسال ثبت شود.

وی با بیان اینکه ۶۶۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم از طریق ارائه تسهیلات به مددجویان کمیته امداد ایجاد شده است، ادامه داد: طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد از سه تا پنج سال به منظور جلوگیری از انحراف زیر نظر ناظر این نهاد هستند.
رئیس کمیته امداد دزفول اظهارداشت: ۴۰ نفر به بانک رفاه معرفی شده که ۳۸ نفر از این تعداد وام خود را دریافت کرده‌اند ضمن اینکه بانک صادرات ۹۴ درصد تسهیلات افراد معرفی شده و بانک توسعه تعاون ۶۰ درصد تسهیلات را پرداخت کرده است.

رییس بهزیستی دزفول نیز گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت به ۱۰۰ نفر درنظر گرفته شده که ۷۲ نفر تاکنون موفق به دریافت شده‌اند.
سعید ایثاری افزود: پنج نفر به بانک رفاه معرفی شدند که به دلیل آنچه نبود بودجه عنوان شده موفق به دریافت وام نشده‌اند.
وی ادامه داد: ۲۲ نفر نیز اخیرا به بانک ملت معرفی شده‌اند که با توجه به آخر سال انتظار می‌رود همکاری لازم صورت گیرد.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی بانک ملت دزفول اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی بانک توسعه تعاون شهرداری دزفول خوزستان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مسعود رحیمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بانک ملت دزفول دانشگاه علوم پزشکی بانک ملت دزفول اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی بانک توسعه تعاون شهرداری دزفول خوزستان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مسعود رحیمی ارائه تسهیلات محقق شده تعهد اشتغال کمیته امداد دزفول نیز ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۹۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

خدایاری گفت: این تسهیلات سال گذشته از طریق ۴ دستگاه اجرایی برای ۱۷۶ طرح با اشتغال ۳۱۹ نفر پرداخت شده است.

وی افزود: سهم شهرستان مراغه از تسهیلات سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان بود که ۵ درصد بیشتر از سهم مصوب تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تسهیلات مشاغل خانگی در راستای توسعه کسب و کار‌های کوچک، ایجاد اشتغال، رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی با سود ۴ درصد پرداخت شده است.

جواد خدایاری افزود: تسهیلات مشاغل خانگی از طریق، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صمت واداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شده است.

وی در ادامه گفت: این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هراشتغال پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان