Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: براساس آخرین وضعیت رنگبندی کرونایی شهرهای استان خوزستان، ۱۴ شهر استان در وضعیت قرمز و خطرناک قرار گرفته‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز محمد حسین سرمست امروز شنبه در نشست ستاد استانی کرونا با اعلام خبر قرارگیری 14 شهر استان در وضعیت قرمز و خطرناک، اظهار داشت: براساس آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرهای استان خوزستان، 14 شهر اهواز، امیدیه، اندیمشک، آبادان، ایذه، باغملک، بندر ماهشهر، بهبهان، خرمشهر، دزفول، رامهرمز رامشیر، شوشتر و کارون در وضعیت قرمز و خطرناک قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس این رنگ‌بندی کرونایی، 5 شهر استان در وضعیت نارنجی قرار دارند که شامل آغاجاری، شوش، شادگان، لالی و هفتکل هستند و 8 شهر اندیکا باوی، حمیدیه، دشت آزادگان، گتوند، مسجدسلیمان، هندیجان و هویزه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: متأسفانه در استان میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر 65  درصد کاهش یافته است و همین عامل سبب روند صعودی آمار مبتلایان روزانه به کرونا در استان است که در این خصوص در طی 24 ساعت گذشته  7 هزار بیمار جدید کرونایی در استان شناسایی شدند که از این تعداد حدود 820 نفر در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و بقیه تحت درمان سرپایی و خانگی قرار دارند. 

وی در تشریح میزان استاندارد رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز ادامه داد: در پیک جدید کرونا و شیوع سویه جدید کرونا حد استاندارد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان، حداقل 95 درصد است که میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کل استان 30 درصد از استاندارد کشوری کمتر است که در بسیاری از مناطق شهرستانی این آمار بسیار کمتر است.

فعالیت غیرحضور مدارس و دانشگاه‌ها در شهرهای قرمز و نارنجی استان خوزستان ادامه داردجهش کرونا در خوزستان/ 2هزار بیمار قرنطینه خانگی شدندهشدار سطح نارنجی آلودگی هوا در استان خوزستان/ افراد آسیب‌پذیر از حضور در فضای باز خودداری کنند

سرمست در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان نیز گفت: در حال حاضر بیش از 85 درصد از جمعیت بالای 12 سال استان حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که این تعداد حدود 72 درصد دوز دوم و حدود 28 درصد نیز دوز سوم را دریافت کرده‌اند.

وی در ادامه با هشدار به افرادی که در تزریق واکسن تاخیر دارند،  اذعان داشت: براساس اعلام جهانی و همچنین تجربه تمام دوران شیوع کرونا، دریافت دوزهای یادآوری واکسن کرونا تا حدود بسیار بالایی از درگیری سخت و فوت افراد بر اثر بیماری کرونا اثر دارد لذا تاخیر در دریافت دوزهای واکسن کرونا با توجه به شیوع انواع جهش یافته کرونا می‌تواند آمار بیماران بدحال و فوتی‌ها را افزایش دهد.

انتهای پیام/331 /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی استان خوزستان قرار دارند شهر استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۹۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فواد غزیعلی اظهار کرد: با هماهنگی‌های درون استانی با محوریت استانداری از ابتدای اردیبهشت امسال، حمل گندم ۱۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی ادامه داد: روزانه ۶۱ هزار تن گندم از خوزستان به سیلو‌های سراسر کشور حمل می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود: با توجه به حساسیت موضوع با فراخوان مالکان خودرو‌های سنگین حمل بار به ویژه در استان خوزستان شاهد رشد خوبی در حمل و نقل بودیم.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تُن محصولات کشاورزی، باغی، دامی، شیلات و عسل معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

استان خوزستان یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار اراضی زیرکشت دارد که درصورت ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تامین پایدار آب، امکان توسعه اراضی زیرکشت تا ۲.۲ میلیون هکتار وجود دارد.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تُن محصولات زراعی، باغی، دام، آبزی‌پروری، عسل و فرآورده‌های لبنی معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور را تولید می‌کند که از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

 

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • هوای برخی شهرهای خوزستان ، ناسالم برای گروههای حساس
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود
  • فیلم/ وضعیت خطرناک تنفسی در سه شهر خوزستان