Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@22:21:27 GMT

اعتراض معاون سابق وزیر ارتباطات به قیمت اینترنت

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۰۲۰۷

اعتراض معاون سابق وزیر ارتباطات به قیمت اینترنت

آفتاب‌‌نیوز :

هفته گذشته نماینده همدان و فامنین، اعلام کرد قانون حمایت از کاربران در فضای مجازی یا همان طرح صیانت هفته آینده در مجلس تصویب می‌شود. پس از این خبر گلایه‌ها از کاهش بیش از پیش سرعت اینترنت شدت گرفت. در حالی که مساله کاربران این روزها به سطحی‌ترین حد ممکن خود یعنی وصل بودن اینترنت رسیده است، معاون سابق وزیر ارتباطات روز گذشته در حساب کاربری توییتر خود از قیمت اینترنت گلایه کرده است!

سجاد بنابی، معاون سابق توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع وزیر ارتباطات در توییتر خود نوشت: «در دنیا با رشد مصرف اینترنت، قیمت هر گیگابایت برای مصرف‌کننده کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گفته اپراتورها تعرفه اینترنت طی هفت سال گذشته بدون تغییر بوده است. با این وجود سجاد بنابی مهر سال گذشته (یک ماه قبل از انتصاب به سمت معاون وزیر ارتباطات و زمانی که رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت بود) در توییتی در واکنش به اظهارات نصرالله پژمانفر، رئیس وقت کمیسیون اصل ۹۰، نوشت: «رئیس کمیسیون اصل٩٠ گفته‌اند قیمت اینترنت در ایران از افغانستان (مگه افغانستان چشه؟) بالاتره. بهتره این گزارش باشگاه خبرنگاران رو مطالعه کنند که دو گیگ اینترنت بعد از ۵٠ درصد کاهش، حدود ۸۰ هزار تومن. آیا سایر طرح‌های ایشان برای فجازی هم برمبنای همین اطلاعات غلط بنا شده؟»

البته انتقاد بنابی نسبت به قیمت اینترنت بی‌جواب نماند. باقر صمدی، معاون دیجیتال مدیر ایرانسل در واکنش به این توییت نوشت: «‌‎‌‎تو ایران هم اتفاق افتاده. در حالی که در سال ۹۶،قیمت فروش موثر هر گیک، ۵۰۰۰ تومان بوده الان به زیر ۳۰۰۰ رسیده است. در اقتصاد سالم،با افزایش ترافیک (economy of scale) هزینه تولید واحد اضافه هم کاهش می‌یابد که باعث می‌شود درصد سود هم ثابت/بهتر شود که در اینجا اینطور نیست. لذا تنها موردی در کشور هست که با کاهش قیمت مواجه شده است ولی تبعات این امر کاهش سرمایه‌گذاری بوده. ممکن است مطلق سود اپراتورها در مقایسه با (سال) ۹۶ افزایش یافته (باشد) ولی با توجه به نوسانات ارزی، میزان سرمایه‌گذاری نسبت به ۹۶، حداقل چهار برابر کمتر شده است که نتیجه آن فشار به زیرساخت اپراتورهاست»

آرش کریم‌بیگی، مدیر سابق روابط عمومی شرکت ایرانسل هم گفته تعرفه اینترنت طی هفت سال گذشته بدون تغییر بوده و نسبت هزینه به درآمد اپراتورها به علت تورم شدید، تغییر رفتار مصرفی و مقررات غلط کم شده است.

منبع: تجارت نیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سرعت اینترنت وزیر ارتباطات قیمت اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۰۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴

معاون وزیر ارتباطات گفت: مکلف هستیم به عنوان مرجع و متولی پایگاه داده «جی‌نف» این بانک اطلاعاتی را تا پایان سال ۱۴۰۴ تکمیل و از این طرق کمک شایانی به سرشماری ۱۴۰۵ کنیم؛ تحقق این امر مهم می‌طلبد که از همکاری دستگاه‌ها استانی بهره ببریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز،  آیین تودیع و معارفه مدیرکل پست استان فارس با حضور محمود لیائی معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست و مسئولان استانی برگزار شد، در این آیین از زحمات مهدی آزادی مدیرکل سابق تقدیر و روح اله عباسی به عنوان سرپرست جدید پست استان فارس معرفی شد. 

محمود لیایی در این مراسم اظهار کرد: این دوران، دوران پرشکوهی برای پست استان است و امیدواریم مدیرکل جدید بتواند با کارنامه خوبی که از خود به جا می‌گذارد موجبات خیر و برکت برای پست استان را فراهم کند.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: در حال حاضر جایگاه پست متناسب با ظرفیتی که استان پهناور فارس در حوزه تجارت الکترونیک دارد رشد نداشته و نیاز است برنامه‌ریزی‌های مدون و منسجمی برای کاهش فاصله‌ای که نسبت به انتظار از پست استان برای پر کردن خلاء تجارتی الکترونیک وجود دارد انجام شود.

وی با بیان اینکه استان فارس در میان استان‌های دیگر کشور جایگاه خوبی در بحث تجارت الکترونیک دارد، افزود: رسیدگی به مشکلات پست استان نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولان فارس برای توسعه زیرساخت‌ها در این حوزه است.

لیالی اضافه کرد: ظرفیت خوبی در زیرساخت استان وجود دارد، اما متأسفانه این ظرفیت‌ها بر اساس بی‌تدبیری در پنج سال گذشته در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته بود؛ امیدواریم بتوانیم این ظرفیت را در بعد قانونی برگردانیم و کمبود زیر ساخت‌های استان را از نظر فیزیکی و تجهیزات با بازگشت سرمایه اصلی به جایگاه خود برطرف کنیم.

وی کم بودن فضای عملیاتی در استان فارس را از مشکلات حوزه پست استان فارس دانست و گفت: انتظارمان این است که مقدمات هر چه سریعتر فراهم شود و معتقدیم با انجام یک سری اقدامات در حوزه نصب تجهیزات، 50 درصد مشکلات زیر ساختی چه از نظر کیفیت و چه از نظر سرعت برطرف شود.

معاون وزیر ارتباطات عنوان کرد: در تلاش هستیم تا با بهره‌گیری از توانمندی مدیران فارس از ظرفیت‌های پست در مناطق مختلف استان به نحو احسن استفاده شود، می‌توانیم در بحث هوشمندسازی پلاک‌های پستی، پروژه ملی «جی‌نف» و استانداردسازی استان‌ها کمک خیلی خوبی به پروژه‌های استان کنیم.

وی ابراز کرد: امیدواریم با تعامل مثبتی که برقرار شده مسئولان استان با این ظرفیت‌ها آشنا شوند؛ قطعا از طریق پروژه «جی‌نف» می‌توانیم به سایر دستگاه‌های اجرایی استان کمک‌های قابل توجهی کنیم.

لیالی بیان کرد: مکلف هستیم به عنوان مرجع و متولی پایگاه داده «جی‌نف» این بانک اطلاعاتی را تا پایان سال 1404 تکمیل و از این طرق کمک شایانی به سرشماری 1405 کنیم؛ تحقق این امر مهم می‌طلبد که از همکاری دستگاه‌ها استانی بهره ببریم.

مدیرعامل شرکت ملی پست در خصوص تبدیل استان فارس به هاب پستی جنوب کشور گفت: استان فارس با داشتن ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه پست و به دلیل همجواری با 6استان می‌تواند به هاب پستی جنوب کشور تبدیل شود؛ با این اتفاق خوب به جای اینکه موسولات پستی نیمی از کشور را برای رسیدن به مقصد طی کنند زمینه مناسب برای ارسال این مرسولات در مدت زمان کمتر فراهم می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات ابراز کرد: امیدواریم با هوشمندسازی و تدابیری که در این زمینه اتخاذ می‌شود هم این مسیر کوتاهتر شود و هم هزینه‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴
  • دوران حفظ دروس گذشته است/ مطالعات باید مبتنی‌بر اطلاعات روز، ارتباطات و اینترنت باشد
  • دوران حفظ کردن دروس گذشته است/ مطالعات باید مبتنی‌بر اطلاعات روز، ارتباطات و اینترنت باشد
  • هدیۀ اینترنت ۳۰ گیگابایتی برای معلمان
  • ببینید | ادعای عجیب وزیر ارتباطات برای گرفتن تماس تصویری بدون اینترنت
  • هدیه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • بسته ویژه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!