Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن قدردانی از تلاش همه دستگاه‌ها و کادر درمانی سراسر کشور در عرصه مبارزه با این بیماری، گفت: هر چند وضعیت کنترل بیماری کرونا در کشور نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است، اما همین میزان از ابتلاء و فوتی‌ها نیز بسیار زیاد است و باید برای مقابله با آن اقدام عاجل انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مردم را به رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پرهیز از تشکیل اجتماعات فراخواند و به مسئولان امر تاکید کرد: به هیچ وجه اجازه ندهید بالا رفتن آمار مبتلایان و به خصوص قربانیان کرونا، چه برای دست‌اندرکاران و چه برای مردم عادی شود. فوت حتی یک نفر هم به خاطر کرونا زیاد است و نباید اتفاق بیفتد. هرگز نباید توجیهاتی نظیر اینکه در گذشته رقم درگذشتگان به ۷۰۰ نفر هم رسیده بود، سبب عادی‌انگاری شرایط همه‌گیری شود.

رئیس‌جمهور در ادامه صحبت‌های خود، موضوع رعایت شیوه‌نامه‌ها در حوزه اصناف و حمل‌ونقل را مورد توجه قرار داد و ضمن تاکید بر ضرورت نظارت دقیق وسخت‌گیرانه بر اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این بخش، تصریح کرد: وزارت راه و سایر دستگاه‌های مرتبط همچون شهرداری‌ها، اجرای آئین‌نامه‌های بهداشتی را در پروازها، مترو و دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی به دقت و با جدیت دنبال کنند.

رئیسی همچنین با اشاره به افزایش آمار ابتلای کودکان به سویه جدید بیماری کرونا خاطرنشان کرد: اجازه ندهیم جان مردم و به ویژه کودکان با سهل‌انگاری در رعایت اصول بهداشتی در خطر قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر اعتبار مصوبات و تصمیمات پیشین ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید و خاطرنشان کرد: تا به روزرسانی آئین‌نامه‌های مربوط به رنگ‌بندی‌های کرونایی، تصمیمات قبلی ستاد ملی مبارزه کرونا به قوت خود باقی است و ستادهای استانی باید با رصد دقیق وضعیت نسبت به مدیریت شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌های احتمالی برای مدارس و دانشگاه‌ها اقدام کنند.

رئیس‌جمهور در پایان یک بار دیگر به ضرورت رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید کرد و افزود: علاوه بر رعایت شیوه‌نامه‌ها، باید کنترل‌های هوشمند هم به طور کامل اجرا شود تا آمار ابتلاء و فوتی‌های کرونا به طور چشمگیر کاهش پیدا کند.

در این جلسه مقرر شد مهدهای کودک برای یک هفته دیگر تعطیل بوده و دورکاری مادران شاغلی که دارای فرزند خردسال هستند نیز یک هفته دیگر تمدید شود.

کد خبر 5428090 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا بیماری کرونا ویروس کرونا حجت الاسلام رئیسی آمار کرونا حسین امیر عبداللهیان جمهوری اسلامی ایران مذاکرات وین ایران حسین امیرعبداللهیان مجلس شورای اسلامی برجام کنفرانس امنیتی مونیخ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روسیه انقلاب اسلامی ایران تهران علی باقری نامه های بهداشتی شیوه نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود

«هادی برهانی» استاد دانشگاه مطالعات فلسطین دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعتراضات گسترده دانشجویی در آمریکا علیه نسل‌کُشی در غزه اظهار کرد: برخوردهای محدودکننده و خشن پلیس آمریکا علیه دانشجویان که در حمایت از مردم فلسطین دست به برگزاری تجمع‌های اعتراضی زده‌اند، ریشه در هراس دولت‌مردان آمریکا بابت حمایت از رژیم صهیونیستی دارد.

وی ادامه داد: حمایت از رژیم صهیونیستی در آمریکا و کشورهای غربی، بر اساس دروغ بنا شده که در جریان جنگ غزه، بسیاری از این دروغ‌ها افشا شده است.

استاد دانشگاه مطالعات فلسطین دانشگاه تهران با بیان اینکه در اعتراضات آمریکا شاهد حضور «دانشجویان و اساتید یهودی» هم هستیم افزود: در کشورهای غربی و آمریکا، دانشگاه‌ها از موقعیت ویژه‌ای برخوردارند و از سویی این اعتراضات در بهترین دانشگاه‌های آمریکا در حال انجام است که اگر ادامه یابد، امواج تحول و تغییر می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود.

برهانی در این‌باره گفت: در صورت انتقال اعتراضات به مردم عادی، دولت آمریکا دیگر نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد و همین امر در نهایت تبدیل به خطری برای رژیم صهیونیستی و لابی این رژیم در آمریکا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در آمریکا «دموکراسی نیم‌بند» وجود دارد و اگر اکثریت مردم در این کشور، مخالف حمایت از رژیم صهیونیستی باشند، سیاست حمایت از این رژیم دیگر قابل تداوم نخواهد بود و حمایت واشنگتن از تل‌آویو به خطر می‌افتد.

استاد دانشگاه مطالعات فلسطین دانشگاه تهران با بیان اینکه در میان کشورهای غربی، آمریکا تنها کشوری است که هنوز اکثریت مردم در آن از کمک به رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند گفت: تحولات جدید پس از ۷ اکتبر (طوفان‌الاقصی) افکار عمومی در آمریکا را به خطر انداخته که اگر این خطر توسعه یابد، منجر به پایان حمایت از رژیم صهیونیستی در این کشور می‌شود.

کد خبر 6090101 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • «نون خ» چه خط‌قرمزهایی را رعایت کرد؟
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • نصری: اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • پوستکوعلو: باید خیلی چیزها را اصلاح کنیم؛ تاوان ضعف دفاعی‌مان را پرداختیم
  • مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست