Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-28@21:08:58 GMT

تاثیر متاورس بر صنعت تبلیغات

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۰۷۵۱

تاثیر متاورس بر صنعت تبلیغات

ایتنا - ادغام محیط‌های واقعی و مجازی و از راه رسیدن اینترنت سه‌بعدی موجب پوست اندازی دنیای تبلیغات شده و نسل جدیدی از این پدیده را طی سال‌های آینده به وجود می‌آورد.
به زودی متاورس یا اینترنت سه بعدی از راه می رسد که مبتنی بر ادغام جهان های حقیقی و مجازی است. متا قصد دارد از قابلیت های این فضا استفاده کند و لذا به شرکت های تبلیغاتی اعلام کرده که در آینده می توانند پیام های بازرگانی سه بعدی طراحی و منتشر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از فارس، فناوری واقعیت ترکیبی به فردی که هدست مناسب را به سر دارد، اجازه می دهد تا از یک شی در دنیای واقعی برای ایجاد یک واکنش در دنیای مجازی استفاده کند. به عنوان مثال می توان به ضربه زدن به یک شخصیت در بازی ویدیویی با چوب بیسبال موجود در دنیای واقعی اشاره کرد.

اگر چه در حال حاضر بازی‌های ویدئویی مبتنی بر واقعیت افزوده وجود دارند، اما در آنها ادغام جهان واقعی و مجازی پیش بینی نشده است. اما هدست های واقعیت ترکیبی تعامل این دو دنیا را ممکن می کنند.

متا قصد دارد از طریق نرم افزار زوم نشستی را در این زمینه با برخی شرکت های تبلیغاتی برگزار کند تا آنها درک بهتری است از قابلیت های این فضای جدید به دست آورند. در حال حاضر هدست هایی به همین منظور طراحی شده اند اما عرضه آنها محدود بوده و گران قیمت نیز هستند. به عنوان مثال می توان به هدست هولولنز 2 مایکروسافت اشاره کرد که در سال 2019 به قیمت 3500 دلار عرضه شد.

متا خود به دنبال عرضه هدست واقعیت ترکیبی تازه ای است که قابلیت ردگیری حرکات صورت و چشم را دارد و انتظار می رود نمونه اولیه آن امسال عرضه شود.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: متاورس اینترنت تبلیغات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۰۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با توجه به شرایط حال حاضر دنیای امروز گفت که نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وی امروز یکشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض تاکید کرد: ما باید به یک دنیای جدید عادت کنیم. ما باید نسبت به امنیت خودمان بیشتر مسئول باشیم. اروپایی‌ها باید متحدتر باشند زیرا آنها خیلی کوچک هستند که از یک جهان با قدرت‌های بزرگ نجات پیدا کنند.

بورل همچنین امروز در دیدار با سامح شکری وزیر خارجه مصر به طور فشرده در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا گفتگو کرد.

وی در حساب ایکس خود نوشت که با شکری در مورد لزوم پایان جنگ غزه، تضمین دسترسی کامل کمک بشردوستانه و اقدام‌های جدی به سمت اجرای راه حل دو دولتی توافق کرده است.

بورل: درگیری‌ها در نوار غزه راه حل نظامی ندارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • (تصاویر) رخ‌نمایی سونگ هه کیو در دنیای مدلینگ
  • حواشی دنیای فوتبال
  • قارچ خور در دنیای واقعی! (فیلم)
  • ۸ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم
  • بازیگر «زخم کاری» در واقعیت/ عکس