Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@00:11:18 GMT

طرح صیانت باید در فضایی شفاف بررسی شود

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۲۶۸۵

طرح صیانت باید در فضایی شفاف بررسی شود

یک عضو کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی باید در فضایی کاملا شفاف و در یک محیط کاملا کارشناسی شده بررسی شود و عجله در تصویب آن معنایی ندارد. میلیون‌ها نفر در کشور در فضای مجازی فعال هستند و نسبت به این موضوع حساس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلال رشیدی کوچی با انتقاد از عجله عده‌ای از نمایندگان برای تصویب طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ضرورت بررسی کارشناسی این طرح، بیان کرد: آنچه که ما اطلاع پیدا کردیم و مرکز پژوهش‌های مجلس نیز بر آن تاکید داشت این است که این طرح با این شاکله چندین ایراد اساسی دارد که یکی از آن‌ها مغایرت آن با قانون اساسی است، اما نمی‌دانم عده‌ای از دوستان نماینده چه اصراری دارند که حرف خود را هر جور که شده به کرسی نشانده و نوعی لجبازی آن هم با مردم راه انداخته‌اند. این رفتار‌ها آرامش روانی جامعه را برهم می‌زند.

وی افزود: یکی از همکاران ما مصاحبه کرده بود که ما هفته اول اسفند در کمیسیون اصل ۸۵ نسخه جدید طرح را تصویب خواهیم کرد، اما همه می‌دانند که فرآیند تصویب این طرح در کمیسیون اصل ۸۵ قطعا در یک روز طی نخواهد شد و این هفته به تصویب نخواهد رسید. اظهار نظر‌های این چنینی از سوی همکاران بنده و این اصرار باعث شوک به جامعه و کسب‌و‌کار‌ها می‌شود و نتیجه آن عصبانی‌تر شدن مردم است. این رفتار برخی از همکاران باعث القای ناامیدی در جامعه می‌شود. ما با مردم ارتباط داریم و در فضای مجازی فعال هستیم این رفتار‌ها بازخورد بسیار منفی در جامعه به دنبال دارد.

نماینده مرودشت در ادامه تاکید کرد: من از همکاران خود در کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی می‌خواهم در نوع ادبیاتی که به کار می‌برند دقت نظر داشته و اجازه دهند این طرح مسیر کارشناسی طی کند. شاید آن‌ها نمی‌دانند که ۸۰ میلیون نفر مخاطب آن‌ها هستند. میلیون‌ها نفر در کشور در فضای مجازی فعال هستند و نسبت به این موضوع حساس هستند.

رشیدی کوچی در پایان گفت: این طرح باید در فضایی کاملا شفاف و در یک محیط کاملا کارشناسی شده بررسی شود و مردم باید از تمام جرئیات آن نیز اطلاع پیدا کنند. بنده به عنوان عضوی از این کمیسیون بنا ندارم با نگاه غیر کارشناسی به این طرح رای دهم. در جلسات کمیسیون شرکت می‌کنم و از حق مردم دفاع خواهم کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: طرح صیانت طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۲۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه یازدهمین همایش سراسری مسؤولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر که امروز در سالن غدیر مجتمع یاوران مهدی شهر مقدس قم با معرفی و تقدیر از نفرات برتر پویش ستاره‌های زمین برگزار شد.

در بخش همایش ستاره‌های زمین و فضای مجازی آقای نصری از استان کرمان، در بخش ستاره ساز و فضای مجازی آقای میراحمدی از استان چهارمحال‌وبختیاری با کشف ۶۰۰ مربی ستاره ساز و در بخش سرکشی از جلسات خانگی آقای قادری از استان یزد حائز رتبه برتر شدند.

همچنین در شاخص میز معرفی پویش ستاره‌های زمین و سرکشی از جلسات خانگی آقای جهان‌آرا از استان همدان، در شاخص تبلیغات محیطی حجت‌الاسلام دهقان‌دار از استان البرز و در شاخص برگزاری نمایشگاه ستاره‌های زمین آقای روزبه از استان فارس رتبه‌های برتر را کسب کردند.

کد خبر 6089236 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم