Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش جام جم آنلاین، اولاف شولتس در عین حال با لحنی تهدید آمیز و غیر سازنده مدعی شد: درعین حال، اگر خیلی زود به این توافق دست نیابیم، خطر شکست مذاکرات وجود دارد.

وی با تعریف و تمجید از اتحادیه اروپا و از جمله عملکرد آن در حوزه دیپلماسی ادعا کرد که مذاکرات وین نمونه ای از عملکرد اروپا در حوزه سیاست خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولاف شولتس همچنین مدعی شد مادامی که ایران به روند غنی سازی اروانیم ادامه دهد و فعالیت های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی را به حالت تعلیق در بیاورد، این غیر قابل قبول خواهد بود.

صدر اعظم آلمان بدون اشاره به تهدیدهای منطقه ای و جهانی زرادخانه مملو از سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی، مدعی شد: یک ایران مجهز به سلاح هسته ای، برای ما غیر قابل قبول است زیرا ما امنیت اسرائیل را غیرقابل مذاکره می دانیم.

شولتس در باره مسئله اوکراین نیز گفت که دیپلماسی درمورد بحران اوکراین شکست نخورده و این برای خروج از این بحران ادامه مذاکرات مهم است.

این مقام آلمانی گفت: این نشست درحالی برگزاری می دشود که با بحران اوکراین مواجه یم، روسیه هنوز به پشنهاد آمریکا بطور واضح جواب نداده است، در دیدار روز سه شنبه با پوتین به وی یاد آور شدم که هرگونه تهاجم به اوکراین بهای بالایی دارد.

وی افزود: دیپلماسی دراین مسیر شکست نخورده است؛ روسیه و آمریکا درباره اواکراین در ارتباط دو طرفه هستند؛ روسیه و اوکراین هردوطرف در اجرای توافق مینسک توافق نظر دارند.

صدر اعظم آلمان در ادامه گفت: دچار این توهم نیستم که این مساله بتواند یک شبه برطرف شود؛ اگر مذاکره نکنیم نمی توانیم مسیر این بحران را متوقف کنیم.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اولاف شولتس مذاکرات وین اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که ایالات متحده در حال کار بر روی ترتیبات امنیتی بلندمدت با اوکراین است.

به گزارش ایسنا، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی یک نشست مطبوعاتی گفت: «باید بگویم ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که در حال کار بر روی راه‌هایی برای ارائه حمایت بلندمدت از امنیت اوکراین هستیم. ما روی ترتیبات امنیتی بلندمدت کار کرده‌ایم، این چیزی است که رئیس جمهور جو بایدن در زمان آخرین اجلاس سران ناتو علنی کرد.»

به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت که ایالات متحده و اوکراین در حال مذاکره درباره توافقنامه امنیتی دوجانبه مشابه توافقی هستند که کی‌یف با هشت کشور از جمله آلمان، بریتانیا، فرانسه و فنلاند تا به امروز امضا کرده است.

به گفته زلنسکی، کی‌یف قصد دارد با ایالات متحده یک توافقنامه کمک امنیتی امضا کند که «قوی‌تر» از همه توافق‌هایی است که اوکراین تاکنون امضا کرده است و شامل حمایت مالی، سیاسی، تسلیحاتی و تولید مشترک تسلیحات می‌شود.

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه 2022، کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کرملین به طور مداوم نسبت به تداوم تحویل تسلیحات به کی‌یف هشدار داده و گفته است که منجر به تشدید بیشتر درگیری خواهد شد. در آوریل 2022، روسیه یک یادداشت دیپلماتیک به همه کشورهای ناتو درباره موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد
  • حماس : به فرمول یک توافق مشخص دست یافته‌ایم
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: همین الان به رفح برو!
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • ساعت‌های سرنوشت‌سازی پیش روی مذاکره‌کنندگان در قاهره است
  • مذاکرات با دشمن صهیونیستی به مراحل سرنوشت‌ساز رسیده است
  • جهاد اسلامی: مذاکرات ساعت‌های سرنوشت‌سازی را طی می‌کند
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است