Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: شمار تخت های آی.سی.یو ویژه نوجوانان (پی.آی.سی) ۱۸ تخت بوده که هم اینک ۹ بیمار کووید ۱۹ در این بخش بستری هستند و قرار است به زودی ۲۴ تخت به این بخش اضافه شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمد مهدی مجذوبی روز شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا یادآوری کرد: ۲۴ ساعت گذشته چهار هزار و ۳۰۰ نفر به اورژانس بیمارستان ها و مراکز ۱۶ ساعته استان همدان مراجعه کردند که از این تعداد ۹۶ نفر در بخش عادی و آی سی یو بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۵.۳ درصد مراجعان به بیمارستان ها بستری شدند اضافه کرد: هم اینک ۵۲۹ نفر در بیمارستان های این استان به علت ابتلا به کرونا بستری هستند که نسبت به هفته گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: از ۵۲۹ نفر بیمار کرونایی بستری در بیمارستان های استان همدان ۱۲۵ بیمار در بخش «آی.سی.یو» بستری بوده و وضعیت ۴۸ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

مجذوبی افزود: هم اینک ۹ بیمار کرونایی زیر ۱۸ سال در بخش «آی.سی.یو» و هشت بیمار در بخش مراقبت های ویژه نوزادن (ان.آی.سی. یو) بستری هستند که اطفال ۱۲ درصد تخت های این بخش را اشغال کردند.

وی گفت: تعداد بیماران بستری موقت در بخش اورژانس ۲۵ نفر است که ۶۵ درصد تخت های این بخش را اشغال کردند و از مجموع تخت های بیمارستانی استان همدان یک هزار و ۱۳۰ تخت به کووید۱۹ اختصاص داه شده که ۵۰ درصد آن هم اینک بیماران کرونایی بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه آمار واکسیناسیون علیه کرونا از سه میلیون دُز گذشته است اظهار داشت: روند افزایشی واکسیناسیون در نوبت اول و دوم بسیار کُند شده و هم اینک ۹۲.۴ درصد جامعه هدف طرح ملی واکسیناسیون نوبت اول، ۸۱.۴ درصد نوبت دوم و ۳۳.۱ درصد نوبت سوم را دریافت کردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: آمار واکسیناسیون بانوان باردار افزایش یافته و نوبت اول به ۸۴ درصد و نوبت دوم به ۶۹ درصد رسیده است همچنین واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۲ سال با رشد قابل توجهی در یک هفته گذشته به  ۱۱.۹ درصد رسیده است.

مجذوبی پیش بینی کرد تا ۲ هفته آینده همچنان شاهد موارد ابتلا و بستری ببماران کرونایی در استان همدان باشیم بنابراین پیشنهاد می شود شهروندان از واکسیناسیون استقبال کنند و رعایت پروتکل ها را جدی بگیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز گفت: این استان در رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به هفته گذشته پیشرفتی نداشته است در حالیکه نرم کشوری ۴۹.۲ درصد را نشان می دهد این آمار در همدان ۴۲.۷۸ درصد است.

«فاطمه ترکمان اسدی» افزود: استفاده از ماسک روند کاهشی داشته و میانگین استفاده از آن در اماکن ۹ گانه شلوغ، مهم، پرتردد و حیاتی با وجود تاکیدهای فراوان به ۶۵ درصد رسیده و این رقم در شهرستان تویسرکان ۳۸ درصد است.

وی کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را ناشی از تزریق واکسن و کاهش دغدغه مردم دانست و ادامه داد: طی بازدیدهای صورت گرفته از آرایشگاه زنانه ۷۸ درصد کادر آرایشگاه و ۷۳ درصد مراجعان از ماسک استفاده کردند و در زمینه فاصله گذاری و مطالبه کارت واکسن از مراجعان نیز نیازمند توجه جدی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: ۸۱ مرکز همچنان کار واکسیناسیون را بر عهده دارند و در گروه سنی هشت تا ۱۲ ساله با وجود مقاومت خانواده ها ۱۱.۹ درصد واکسینه شدند و در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نیز وضعیت واکسیناسیون خوب است.

ترکمان اسدی افزود: مادران باردار به شدت در برابر تزریق واکسن مقاومت کرده و به تازگی یک نوزاد متعلق به مادری که واکسن نزده بود جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه آمار بستری اطفال رو به افزایش است گفت: استان همدان دارای ۲۲۰ تخت مخصوص اطفال بوده که ۱۸ تخت آن در بخش «آی.سی.یو» است و هم اینک ضریب اشغال تخت ها توسط اطفال مبتلا به کرونا ۳۵ درصد بوده که این آمار در بخش آی.سی.یو ۵۰ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی آماری ۲۰ تا ۲۹ بهمن امسال نشان می دهد که در این مدت ۱۳ نفر به علت ابتلا به کرونا جان باختند که از این تعداد ۶۱،۵ بالای ۶۵ سال، ۷۷ درصد بالای ۵۰ سال، ۷۷ درصد شهری بوده همچنین ۵۴ درصد متوفیان خانم و همگی خانه دار هستند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: همدان بیمارستان ها بستری هستند آی سی یو هم اینک تخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۴۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناصر میرواحدی در آلمان بستری شد

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابوالحسن (ناصر) میرواحدی رئیس سابق فدراسیون کشتی و پهلوان سابق ایران حدود دو ماه است در بیمارستانی در فرانکفورت آلمان تحت مراقب‌های ویژه قرار دارد.

میرواحدی که در اوایل انقلاب و در دهه ۶۰ رئیس و دبیر فدراسیون کشتی بوده، نایب پهلوانی کشور و نایب قهرمانی کشتی آزاد کشور را در دوران ورزشی اش تجربه کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ناصر میرواحدی در آلمان بستری شد
  • تامین ۲.۵ تا ۳ درصد برق کشور در نیرو‌گاه شهید مفتح
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • آیت‌الله محمدی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است
  • حس خوب حمایت
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین امسال