Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آخرین اطلاع‌رسانی رنگ‌بندی کرونایی مناطق مختلف کشور از سوی وزارت بهداشت، از ۲۹ بهمن‌ماه در استان مازندران، شهرستان‌های میاندورود و سیمرغ همچنان در وضعیت زرد هستند، سوادکوه شمالی در وضعیت نارنجی و ۱۹ شهرستان دیگر در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، بر اساس آخرین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از روز گذشته، شهرستان های میاندورود و سیمرغ همچنان در وضعیت زرد هستند، سوادکوه شمالی در وضعیت نارنجی و ۱۹ شهرستان دیگر در وضعیت قرمز قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهرستان‌ های گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری، قائمشهر، جویبار، سوادکوه، آمل، بابلسر، بابل، محمودآباد، فریدونکنار، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس‌آباد، تنکابن و رامسر در وضعیت قرمز، سوادکوه شمالی در وضعیت نارنجی و  میاندرود و سیمرغ در وضعیت زرد قرار دارند.
با شناسایی و بستری ۱۹۱ بیمار تازه مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل مجموع بیماران کرونایی استان ۹۸۴ نفر شد.
در ۲۴ساعت گذشته ۱۹۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل مرخص و ۲۳۶ بیمار مبتلا نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۲۴ساعت گذشته ۱۴۹ بیمار جدید مشکوک به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران، پذیرش و بستری و ۱۵۰ نفر ترخیص شدند.
فرهاد غلامی با بیان اینکه اکنون ۷۶۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه بستری هستند افزود: ۱۹۷ بیمار نیز با علائم تنفسی حاد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
غلامی بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از سفر‌های غیرضروری تاکید کرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز با اشاره به پذیرش ۴۲ بیمار کرونایی جدید ۲۴ساعت گذشته در ۴بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه گفت: ۴۶ بیمار نیز با بهبودی نسبی مرخص شدند.
سید علی مظفرپور خوشرودی شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های بابل را ۲۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: ۳۹ بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بابل بستری هستند.
وی گفت: ۳ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ امروز در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل ثبت شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: تاکنون ۹۳۶ هزار و ۵۸۳ دُز واکسن به همشهریان بابلی تزریق شد.
به گزارش بلاغ، تشدید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تزریق نوبت سوم واکسن کرونا کماکان توصیه می شود.
با گسترش سویه اومیکرون در کشور و از سوی دیگر کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور از ۲۴۷ به ۳۳۷ شهر افزایش یافت.
همچنان تاکید و توصیه بر این است که هموطنان در اسرع وقت نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود و فرزندان شان و نیز تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بیمارستان های زیرمجموعه علوم پزشکی مازندران دانشگاه علوم پزشکی اطلاع رسانی وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۷۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از انجام نخستین ام‌.آر.آی توسط دستگاه نسل جدید در مجتمع آموزشی درمانی امام رضا(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، قباد محمدی امروز _ جمعه هفتم اردیبهشت _به خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه ، دستگاه MRI نسل جدید در این مرکز راه‌اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.

وی افزود: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم است که این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی افزود: امید است با بهره‌برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان عزیز به همراه داشته باشد.

محمدی همچنین خبر داد: با پیگیری‌های بی وقفه مسئولان دانشگاه، یک دستگاه MRI یک و نیم تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام‌آباد غرب راه‌اندازی شده و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام‌آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: با راه اندازی این دو دستگاه، تعداد دستگاه‌های MRI استان جهت ارائه خدمات لازم به بیماران به ۵ دستگاه خواهد رسید.

کد خبر 748051

دیگر خبرها

  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در آمل
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان