Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بازرسی کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه با حضور در برنامه نگاه یک به تشریح عملکرد دستگاه قضا در مبارزه با فساد پرداخت.

خبرگزاری میزان -ذبیح الله خداییان، سخنگوی قوه قضاییه در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما در خصوص اقدامات انجام شده برای زندانیان گفت: از ابتدای حضور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ٦٢٧٦ مورد عفو اعم از آزادی زندانیان و تقلیل مجازات داشتیم، ٦٣١٣ نفر از آزادی مشروط استفاده کردند، ٥٦٠٠ نفر از تخفیف مجازات استفاده کردند و ٦٦٣ هزار مورد مرخصی داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداییان با اشاره به پیشبرد بندهای مختلف سند تحول قوه قضاییه گفت: اکثر برنامه های کوتاه مدت به اتمام رسیدند و همکاران ما در اجرای برنامه های میان مدت موفق بوده اند.

وی افزود: سامانه های مختلفی در این سند پیش بینی شده است که اکثر آنها راه اندازی شده است.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: از زمانبندی سند عقب نیستیم و تاکنون آثار خوبی داشته است.

خداییان در بخش دیگری از این گفت و گو به آخرین اقدامات صورت گرفته در ارتباط با تخریب ساخت و سازهای دستگاه های دولتی در بستر حریم رودخانه ها بعد از دستور رئیس قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: امروز چهار پنج دستگاه اجرایی همکاری لازم را داشتند و ساختمان های احداث شده را تخریب کردند. چند دستگاه مانده و با توجه به همراهی خوب دولت مشکلی در جهت ازادسازی حریم در ارتباط با دستگاه های دولتی، نهادهای حکومتی و نیروهای انتظامی و نظامی نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه آزادسازی ها فقط به حریم رودخانه ها و سواحل دریاها اختصاص ندارد افزود: خيلی از مستحدثاتی كه در حریم ها داريم به دليل كوتاهی بعضی دستگاه ها است. طبيعتا شاهد ترك فعل هستيم و رياست قوه قضاييه به موضوع ورود به مساله ترك فعل تاكيد دارد.

خداييان درخصوص موضوع زمین خواری و كوه خواری گفت: در رابطه با این موضوعات، اقدامات مقطعی نخواهد بود و ادامه خواهد داشت.سازمان بازرسی هم براساس وظيفه خود به این مسائل ورود میکند و اگر تخلفی صورت بگيرد قطعا نسبت به تشكيل پرونده ورود خواهيم كرد.

خداییان با اشاره به اقدامات دستگاه قضا برای حمایت از تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: چنانچه دستگاهی از اجرای قانون سرپیچی کند سازمان بازرسی ورود کرده و با مسئول مربوطه که به فضای کسب و کار لطمه زده برخورد خواهد کرد.

وی تاکید کرد: همکاران ما این موضوع را به جد در دستور کار قرار دهند و دستگاه هایی که به وظیفه خود عمل نکرده را به مراجع ذی صلاح معرفی کنند.

سخنگوی دستگاه قضا درخصوص تصديق الكترونيك در سازمان ثبت گفت: در سازمان ثبت اكثر موارد ثبتی، الكترونيكی شده اند و مطمئنم اين سازمان از اكثر دستگاه هاي اجرايي در اين زمينه جلوتر است.

وی ادامه داد: بحث متصل شدن به سامانه ثنا هم با كمك سازمان ثبت و مركز فناوری اطلاعات صورت گرفته و مشكل خاصی. وجود ندارد.

خداییان همچنین با اشاره به دستور اخیر رئیس قوه قضاییه در ارتباط با عدم فعالیت معدن خواف گفت: متاسفانه برخی از معادن تخلفات زیادی دارند و ضمن بهره برداری، کوهی از خاک و دره هایی را ایجاد کرده اند. این معدن 15 سال مجوز داشته و مجوز آن تمام شده است و باید به مزایده گذاشته شود. در ارتباط با راه و تامین ماشین آلات و ... مشکلاتی داشتند که پیگیر این موضوعات هستیم.

سخنگوی دستگاه قضا در ادامه درباره گلایه مردم از خودرو و ورود دستگاه قضا به این موضوع اظهار داشت: مردم حق دارند ناراضی باشند. کوتاهی‌هایی در این زمینه صورت گرفته و بنابراین ما ورود کردیم و مدیران هر دو شرکت عزل شدند. باپیگیری‌های صورت گرفته از ١٧٠ هزار خودرویی که کف پارکینگ شرکت‌های خودروساز بودند ۵۰ هزار دستگاه آن در روز‌های گذشته تکمیل و تحویل شده است.

وی درباره آخرین وضعیت تصادف زنجیره ای بهبهان که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنانمان شد گفت: در ارتباط با تصادف زنجیره ای بهبهان بعضی خودروها اصلا کیسه هوا نداشتند.بعضی نیز به شکلی برخورد کردند که امکان باز شدن کیسه هوا نبود و مواردی بود که کیسه های هوا باز نشده بودند، منتظر نتیجه تحقیقات هستیم و چنانچه تقصیری متوجه شرکت های خودروسازی باشد باید پاسخگو باشند.

رئیس سازمان بازرسی درباره پرونده های تشکیل شده در زمینه خصوصی سازی گفت: با خصوصی سازی هایی مواجه شدیم که در واقع اختصاصی سازی بودند؛ شرکتی را در رشت به افرادی واگذار کردند که خانه دار بودند و به دنبال ادامه فعالیت شرکت نبودند. مواردی را هم داشتیم که رای بر ابطال برخی خصوصی سازی ها داده شد.

خداییان در رابطه بارموضوع خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: بحث خصوصی سازی را رصد می کنیم و در ارتباط با این دو باشگاه نظارت را بیشتر خواهیم کرد و به سازمان خصوصی سازی کمک خواهیم کرد که با ابطال این واگذاری ها مواجه نباشیم.

خداییان درباره مساله بورس و ورود دستگاه قضا گفت: این بازار به خوبی مدیریت نمیشود؛ از دی ماه سال ٩٧ تا دی ٩٨ رشد ١٣٧ درصدی و بعد از آن و در مدت زمان مشابه از دی ۹۸ تا سال ۹۹ هم رشد ۴۷۸ درصدی شاخص بورس را داشتیم. بعد از آن هم با افت شاخص مواجه بودیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولان وقت دولت به هشدارهای کارشناسان بی توجهی کردند افزود: همکاران ما در سازمان بازرسی همان زمان ورود كرده و هشدارهای لازم را داده بودند. اخيرا هم رياست قوه قضاییه دستوراتی در این زمینه به سازمان بازرسي و دادستانی کل کشور دادند. با ورود همکاران ما ٢٣ آسيب، شناسایی شد و به وزير اقتصاد پيشنهادهایی داده شد.

خداییان با اشاره به تشکیل پرونده کیفری برای اعضای سابق بورس گفت: پرونده به مراجع قضایی ارسال خواهد شد. ١٠٠ شخص حقوقی و دستگاه دولتی و بانك در این مدت شناسایی شدند که ورود و خروج آنها به بورس نیاز به بررسی دارد.

وی افزود: يكي از شركت ها در مدتی که به آن اشاره کردم حدود ٢٥ هزار ميليارد وارد بورس كرده و به يكباره خارج شده است كه نياز به بررسي بيشتري دارد. يكي از موارد، سواستفاده از اطلاعات نهاني است و همچنین بحث تعارض منافع هم از دیگر موارد است.

بیشتر بخوانید: خداییان: ۳۶ شخص حقیقی و حقوقی در پرونده پلاسکو تحت تعقیب قرار گرفتند/ وضعیت کنونی انبار‌های اموال تملیکی با گذشته قابل قیاس نیست

در حال تکمیل/

برچسب ها: سخنگوی قوه قضائیه زندانیان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سخنگوی قوه قضائیه زندانیان سازمان بازرسی همکاران ما دستگاه قضا قوه قضاییه سخنگوی قوه خصوصی سازی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۵۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کشانی، مدیر ستاد مردمی دیه استان تهران گفت: در آستانه فرا رسیدن ایام بزرگداشت مقام معلم، در اقدامی انسان‌دوستانه دانش آموزان و دبیران یک مجتمع آموزشی ۳۱ میلیون تومان به حساب ستاد دیه استان تهران واریز کردند.

مدیر ستاد مردمی دیه استان تهران تاکید کرد: این مرکز نهادی خیریه بوده و نیکوکاران به عنوان بازوان توانمند ستاد دیه، کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد را بر عهده دارند.

کشانی ادامه داد: بدون شک کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که در زندان به سر می‌برند، از کارهای مهم دینی است و کمک به این افراد که به دلیل تصادف، بدهی یا حوادث غیرعمد در زندان به سر می‌برند از باقیات صالحات محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد چشم به دستان نیکوکاران دوخته‌اند تا نزد خانواده خویش بازگردند و فرزندانشان پدر یا مادر خود را پس از مدت‌ها بر سر سفره ببینند.

کشانی ضمن تقدیر از دانش آموزانی که به پویش سبز بهاری پیوسته‌اند، تصریح کرد: در آستانه فرا رسیدن هفته معلم و بزرگداشت این ایام، دانش آموزان و دبیران مجتمع یادشده، همراه با دیگر نیکوکاران تهرانی، در پرداخت بدهی سه نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد سهیم شدند.

گفتنی است، خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان میرزای شیرازی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول و یا تماس با شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

کد خبر 6090937

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • پتانسیل بازار آفریقا برای خودروهای اقتصادی سایپا
  • چرا مجازات "تشهیر" برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • چرا مجازات تشهیر برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد