Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح‌الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مواد اولیه، ماشین آلات، یراق آلات، صنایع چوب و مبلمان در محل دائمی نمایشگاه های تهران، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را در فراهم کردن شرایط صادرات برای تولیدکنندگان مفید خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خوب است که برگزار کنندگان به نحوی عمل کنند که این نمایشگاه منجر به عقد قرارداد و مبادله بین طرف ایرانی و خارجی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: به طور طبیعی نمایشگاه‌ها نباید تنها به بازدید ختم شود و حتما باید افزایش مبادلات بین المللی در دستور کار مجریان باشد.

وی درباره اقدامی که باید در این زمینه صورت گیرد، گفت: باید بستر تعاملات طرفین ایرانی و خارجی ایجاد شود، ما در این برهه نیازمند یک کار ضربتی و فوری در حوزه صادرات هستیم و باید دیپلماسی اقتصادی خود را با سایر کشورها به ویژه همسایگان فعال کنیم.

ایزدخواه با اشاره به لزوم حمایت دولت از بخش خصوصی گفت: در این تعاملات اقتصادی، گامی به مناسبات دولتی و رسمی بسنده می‌شود، یعنی بخش خصوصی یا در حاشیه است و یا جایگاه اصلی خود را ندارد. فعال کردن انجمن‌ها، اتحادیه‌ها، تشکل‌های حوزه صنعت در این موضوع بسیار مهم است و دولت باید پشت سر آن‌ها حرکت کند و جلوی این قشر حرکت نکند.

ایزدخواه بیان کرد: دولت باید این افراد را پیشگام قرار دهد و دیپلماسی اقتصادی به فعال سازی تشکل‌های اقتصادی در حوزه مبادلات خارجی گره بخورد. باید این افراد همتاهای خارجی خود را پیدا کنند و انجمن‌های ایرانی با انجمن‌های خارجی در حوزه صنعت همکاری داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در نمایشگاه باید همچنین اتفاقاتی صورت گیرد، و ما نیز هرگونه حمایتی که لازم باشد تا اقتصاد کشور رونق بگیرد انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دیپلماسی کمیسیون صنایع معادن دیپلماسی اقتصادی ایزدخواه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران در نمایشگاه ایران اکسپو اظهار کرد: غرفه صنایع‌دستی فارس به‌صورت کاملاً تخصصی محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی خود را در معرض دید عموم قرار داده است. 

او بیان کرد: ۲۶ استاد هنرمند و پیشکسوت صنایع‌دستی استان فارس در این نمایشگاه حضور دارند که ۶ هنرمند دارای مدرک درجه یک هنری هستند و ۳۰ رشته تخصصی صنایع‌دستی فارس شامل دست بافته‌های داری، منبت، معرق، خاتم، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، مسگری، گره چینی و حصیربافی در این نمایشگاه معرفی می‌شود.

ثابت اقلیدی افزود: غرفه صنایع‌دستی استان فارس در سالن شماره ۲۵ نمایشگاه و در متراژ ۱۸۰ متر است که در ۴ روز برگزاری نمایشگاه مورد استقبال کم نظیر شهروندان قرار گرفته است.

 او به حضور راهنمایان گردشگری و مترجمان به زبان‌های چینی، فرانسوی، عربی و انگلیسی در غرفه صنایع‌دستی فارس اشاره کرد و افزود: در این غرفه، کارگاه‌های زنده محصولات صنایع‌دستی فعال و اساتید و پیشکسوتان صنایع‌دستی استان به تولید محصولات مشغول‌اند که مورد استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی نمایشگاه قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و عکس جاذبه‌های شیراز در سئول
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی برگزار می‌شود
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد