Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم رمضان بیگی در ادامه افزود: ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در جلساتی که در روز چهارشنبه تشکیل می شود، مصوبات ستاد ملی را بررسی می کند و بر اساس شرایط حاکم بر هر استان، رنگ بندی ها و گزارش های فنی که دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان می دهد مبنای تصمیم گیری در خصوص فعالیت مدارس به صورت حضوری، غیر حضوری کامل و یا ترکیبی است و آموزش و پرورش در واقع مجری تصمیمات ستاد مقابله با کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی رمضان بیگی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، عنوان کرد: مبنای تصمیم گیری در خصوص نحوه ی فعالیت مدارس در حوزه آموزش به صورت حضوری، غیر حضوری کامل و یا ترکیبی جز وظایف و اختیارات ستاد های استانی مقابله با بیماری کرونا است که از طریق ستاد ملی به آن ها تفویض شده است.

رمضان بیگی در ادامه افزود: ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در جلساتی که در روز چهارشنبه تشکیل می شود، مصوبات ستاد ملی را بررسی می کند و بر اساس شرایط حاکم بر هر استان، رنگ بندی ها و گزارش های فنی که دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان می دهد مبنای تصمیم گیری در خصوص فعالیت مدارس به صورت حضوری، غیر حضوری کامل و یا ترکیبی است و آموزش و پرورش در واقع مجری تصمیمات ستاد مقابله با کرونا است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در ارتباط با مقاطع متوسطه اول و دوم و مقطع فنی حرفه ای و کار دانش ادامه داد: با توجه به این که تعداد و توزیع فراوانی واکسیناسیون دانش آموزی در این رده سنی در سطح قابل قبولی است و تعداد زیادی از دانش آموزان متوسطه واکسینه شدند و همچنین به دلیل این که دانش آموزان دوره متوسطه به لحاظ رعایت دستور العمل های بهداشتی به نسبت دانش آموزان مقطع ابتدایی در وضعیت بهتری قرار دارند لذا تصمیمی مبنی بر غیر حضوری شدن مقاطع متوسطه و فنی حرفه ای و کار دانش وجود ندارد.

وی در ادامه یادآور شد: در مقاطع متوسطه هم بر اساس ظرفیت هر کلاس درس، تعداد دانش آموزان و رعایت فاصله اجتماعی حداقل یک و نیم متر بر اساس دستور العمل ها دانش آموزان را به دو گروه تقسیم کردند که هر گروه دو یا سه روز در هفته و به صورت چرخشی در مدرسه حضور پیدا می کنند.

رمضان بیگی در پاسخ به چرایی غیر حضوری شدن برخی مدارس متوسطه توضیح داد: غیر حضوری شدن مدارس متوسطه در صورتی است که طبق دستور العمل صفر شش اگر تعداد دانش آموزان در یک کلاس درس کرونا مثبت اعلام شود به دلیل ارتباط بین دانش آموزان کل کلاس باید غیر حضوری شود همچنین اگر تعداد دانش آموزان مبتلا به کووید در یک واحد آموزشی زیاد شود اساسا کل مدرسه به مدت یک هفته غیر حضوری می شود، لذا مبنای غیر حضوری شدن مدارس متوسطه به این صورت است.

رمضان بیگی در ادامه اضافه کرد: مدیران مدارس متوسطه بر اساس فراوانی تعداد دانش آموزان و یا معلمان کرونا مثبت تصمیم می گیرند که به مدت ۵ تا ۷ روز آموزش را به صورت کامل غیر حضوری اعلام کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اشاره کرد: در مقطع متوسطه اول و دوم دانش آموزان هر کلاس باید دو گروه باشند که به ترتیب دو و سه روز به صورت چرخشی در مدرسه حاضر شوند لذا آموزش ها هم به شکل حضوری و غیر حضوری انجام می شود اما اگر مدارس متوسطه به صورت کامل غیر حضوری شد به این معنا است که تعداد دانش آموزان کرونا مثبت در این واحد آموزشی بالا بوده است.

رمضان بیگی در خصوص مقاطع ابتدایی، تصریح کرد: مدارس ابتدایی به دلیل آمار پایین واکسیناسیون و با توجه به این که دانش آموزان مقاطع ابتدایی به ویژه در پایه اول و پیش دبستانی در رعایت دستور العمل ها دچار مشکل می‌شوند و کمتر می توانند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و ضمن اینکه شیوع و شدت سویه امیکرون در کودکان بیشتر است، بنابر این کنترل ها بیشتر می شود.

رمضان بیگی در ادامه بیان کرد: ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در سه هفته گذشته تصمیم گرفت آموزش در مقاطع ابتدایی و پیش دبستانی به شکل غیر حضوری ادامه پیدا کند اما در هفته جاری با توجه به اینکه شرایط مناسب تر بود تصمیم گرفتند کلاس های درس دانش آموزان ابتدایی و مهد کودک ها با ۲۰ درصد از ظرفیت ها دایر و فعالیت آموزشی را با رعایت دستورات بهداشتی ادامه دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با اشاره به ظرفیت ۲۰ درصدی مقاطع ابتدایی و مهد کودک‌ها در هفته جاری، اظهار کرد: با بهبود شرایط کرونایی استان این مقدار افزایش خواهد یافت و در صورت نامساعد بودن شرایط مجددا امکان غیر حضوری شدن مدارس وجود دارد لذا ظرفیت ۲۰ درصدی مدارس ابتدایی تا روز چهارشنبه به قوت خود باقی است و مجددا گزارش دانشگاه علوم پزشکی در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان مطرح می ‌شود و امکان تغییر این دستور هم وجود دارد.

رمضان بیگی با اشاره به لزوم واکسیناسیون در حفظ سلامت دانش آموزان، ادامه داد: ما توصیه و تأکید می‌ کنیم کلیه دانش آموزان برای حفظ سلامت جامعه واکسن بزنند چرا که ثابت شده که واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل ‌ها تنها عامل پیشگیرانه و تضمین سلامت و ایمنی در برابر بیماری کرونا است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش حضوری آموزش غیرحضوری ستاد مقابله با کرونا معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان استانی مقابله با بیماری کرونا ستاد استانی مقابله تعداد دانش آموزان مقابله با کرونا مقاطع ابتدایی غیر حضوری شدن مدارس متوسطه دستور العمل بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۶۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد

به گزارش قدس خراسان، سید امیر شوشتری روز یکشنبه در نشست خبری در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پنج هزار نفر از این تعداد بازماندگان از تحصیل سال گذشته هستند که به صورت تکراری در آمار اعلام شده اند.

وی با بیان اینکه شمار دانش آموزان اتباع خارجی استان خراسان رضوی ۷۰ هزار نفر است، بیان کرد: علاوه بر این سه هزار نفر از دانش آموزان اتباع خارجی نیز در مدارس خودگردان مشغول تحصیل هستند که این مدارس زیر پوشش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار ندارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: بیشترین شمار دانش آموزان با حدود ۹۰ درصد را دانش آموزان افغان تشکیل می‌دهند و اتباع عراقی و سوری در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته معلم تحت عنوان «همه مدیون تو هستیم» اعلام شده است، گفت: در قالب برگزاری آزمون‌های استخدامی مختلف برای سال تحصیلی آینده ۱۰ هزار و ۲۰۸معلم جدید در استان جذب می‌شوند که با استفاده از معلمان قراردادی این شمار به ۱۲ هزارو ۶۸۹ نفر افزایش می‌یابد، بنابراین در سال تحصیلی آینده کمبود معلم نخواهیم داشت.

شوشتری در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه بندی معلمان در خراسان رضوی نیز گفت: کلیه اعتراضات در این زمینه رسیدگی شده است و احکام لازم برای معلمان استان صادر شد.

به گفته وی، کلیه معلمانی که احکام آنان تا پایان اسفند ماه پارسال صادر شده است، معوقات را دریافت کردند.

تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی در خراسان رضوی

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی نیز گفت: در سال گذشته ۳۰۱ پروژه آموزشی با تعداد هزار و ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ معادل ۵۰ درصد افزایش دارد.

جاسم حسین پور افزود: سال گذشته پنج استخر دانش آموزی تحویل آموزش و پرورش استان شد و امسال نیز چهار استخر دیگر تحویل و برای چهار استخر جدید نیز تامین اعتبار انجام شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی احداث پنج هزار کلاس درس از محل تحقق مولدسازی از مهمترین اقدامات انجام شده خراسان رضوی در این زمینه است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی ادامه داد: سال گذشته بنیاد علوی ۱۰۵ کلاس، بنیاد برکت ۱۷۷ کلاس، کمیساریای عالی ۴۰ کلاس، سازمان مسوولیت‌های اجتماعی ۷۰ کلاس و خیرین ۵۰۰ کلاس درس را در این استان ساختند.

وی اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور پنج و ۲ دهم متر مربع است، در حالی که این رقم در خراسان رضوی چهار و سه دهم متر مربع است.

حسین پور با بیان اینکه خراسان رضوی جزو استان‌های پرجمعیت دانش آموزی کشور است، گفت: هر چه جمعیت دانش آموزی بیشتر باشد، سرانه فضای آموزشی نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: سال گذشته این اداره کل سه هزار میلیارد ریال جهت تجهیز هنرستان‌ها و نمازخانه‌های مدارس استان هزینه کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • فعالیت نوبت صبح مدارس ۶ شهر خوزستان غیر حضوری شد
  • غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان
  • تکریم شان معلم در این هفته بسیار مهم است/انتخاب۷معلم نمونه استانی
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است