Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@02:46:14 GMT

آموزش غذاهای اصیل ایرانی

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۷۱۹۹

یکی از دغدغه های همه مخاطبین هنر آشپزی داشتن یک کتاب یا یک مرجع تخصصی آشپزی است. کتاب های آشپزی با قیمت های روز بسیار گران قیمت هستند. از اینرو بسیاری از افراد به اینستاگرام و سایت های آشپزی روی آورده اند. سایت های آشپزی هم در بسیاری از مواد دستورالعمل غذا را با ساختاری غیر استاندارد ارایه می کنند. در بسیاری از موارد هم ترجمه یا تالیف هایی که انجام داده اند آنچنان که باید کاربردی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اینرو مرکز آموزش آنلاین آشپزی سعی کرده است بهترین و کاربردی ترین آموزش ها را برای مخاطبین خود تهیه نماید. در ادامه این مطلب ما سعی داریم که با مرور لیست غذاهای ایرانی نگاه پر مهر شما عزیزان را را همراه خود داشته باشیم.

انواع غذاهای اصلی ایرانی آش ها یکی از خوراک های خوشمزه و بینظیر ما ایرانی هاست. آش ها همانطور که می دانید غذایی است آبکی که از حبوبات مختلف و سبزیجات گوناگون تهیه شده است. کشور ما ایران بدلیل داشتن قومیت های مختلف آش های گوناگونی دارد که می توان آن ها را بصورت ملی بثت رسانید. در کشور ما ایران بدلیل وجود انواع شالیزار ها و کاشت همیشگی برنج – برنج ایرانی بغیر از محبوبیتی که دارد همیشه در دسترس بوده است و از قدیم ایرانیان با غذاهای خود برنج را نیز طبخ می کردند. غذاهایی که مستقیم با برنج تهیه می شوند چلو نامیده شدند. کباب ها از غذاهای اصلی ما ایرانیان است. کباب ها از قدیم در ایران باستان طبخ می شده است. بدلیل شکار هایی که انجام می شده است و همچنین گوشت گاو و گوسفند کباب ها در جایگاه ویژه ای در بین ایرانیان بوده است. انواع خورشت های ایرانی از بهترین های لیست غذاهای ایرانی هستند. خورشت هایی نظیر خورشت قرمه سبزی – فسنجان – قیمه و بسیاری از خورشت های دیگر را در این دسته بوده و بی شک جز خورشت های ایرانی بینظیر هستند. یکی از اصلی ترین غذاهای ایرانی دلمه ها و کوفته می باشند. کوفته و دلمه ها نیز به همان دلیل قومیت های مختلف در کشور پهناور ایران شکل ها و طعم های بسیار متنوعی دارند. درباره کوفته ها و دلمه ها بدلیل وجود حبوبات های مختلف می توان یک غذای خوشمزه را طبخ و در نهایت میل نمود.کوفته ها و خصوصا کوفته تبریزی که یکی از اصلی ترین آنهاست اشاره نمود. که در ادامه بیشتر به آن خواهیمپرداخت. کوفته تبریزی غذای اصیل ایرانی

یکی از غذاهایی که آموزش آن بسیار تخصصی است کوفته تبریزی است. یکی از اصلی ترین غذاهای ایرانی دلمه ها و کوفته می باشند. کوفته و دلمه ها نیز به همان دلیل قومیت های مختلف در کشور پهناور ایران شکل ها و طعم های بسیار متنوعی دارند. درباره کوفته ها و دلمه ها بدلیل وجود حبوبات های مختلف می توان یک غذای خوشمزه را طبخ و در نهایت میل نمود.کوفته ها و خصوصا کوفته تبریزی که یکی از اصلی ترین آنهاست اشاره نمود.

کوفته تبریزی از غذاهای اصیل تبریز است که تقریبا می توان گفت که در همه ایران زمین طبخ می شود. این یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذ است که شما عزیزان می توانید آموزش و طرز تهیه این کوفته تبریزی اصل خوشمزه را برایتان آموزش داده شده است.

در اینجا نکته بسیار مهمی را در تهیه کوفته تبریزی بیان خواهیم نمود. یکی از رموز تهیه کوفته تبریزی اصل استفاده از مواد اولیه تازه و مرغوب است. این مواد اولیه تازه در شهر تبریز و تمام استان آذربایجان شرقی دارای کیفیت بینظیری هستند. پس یکی از دلایل خوشمزه شدن کوفته تبریزی اصل همین مواد اولیه مرغوب است.

از دیگر غذاهای اصیل ایرانی خوشت ها هستند. خورشت ها غذاهایی هستند آبکی که عموما با برنج سرو می شوند. خورشت های اصیل ایرانی نظیر قورمه سبزی – قیمه و بسیاری خورشت دیگر هستند. این خورشت ها هم طرز تهیه و دستورالعمل های خاص خودشان را دارند. برای تهیه و آموزش هر کدام هم بایستی بهترین رسپی و دستورالعمل را مطالعه کنید.

شاید جالب باشد که بدانید خورشت های سنتی ما فقط قورمه و قیمه نیستند. خورشت هایی که از خوردنشان لذت خواهید برد ولی متاسفانه به دلایل بسیاری از ذهن ها پاک شده و در حال فراموش شدن هستند. از این دست خورشت ها می توان به خورشت آلو بخارا با مرغ اشاره کرد.

انواع غذاهای ایرانی بسته به نوع مواد اولیه

غذاهای ایرانی بسته به نوع مواد اولیه آن دسته بندی می شوند. غذاهایی که با گوشت هستند – غذاهایی که بدون گوشت هستند – غذاهایی که با سبزیجات پخته می شوند – غذاهایی که قارچ دارند و بسیاری دسته های دیگر که به تفصیل در زیر آورده شده است.

اینکه بدانیم غذاهای ایرانی با چه روش هایی دسته بندی می شوند البته بغیر از ماهیت آنها یکی از روش هایی است که به مخاطب کمک می کند که در کنار آموزش آشپزی هر غذا سریعتر آن ها را بشناسد و بیابد.

شام چی بپزم ؟

این سوال دیگر خسته کننده شده است. شما می توانید با مطالعه شام چی بپزم با تنوع غذایی بالا بهترین غذاها را برای وعده های ناهار خود انتخاب نمایید. اینکه بدانید ناهار چی بپزید بایستی دارای لیستی باشید که بتواند بهترین ها را برای شما انتخاب نموده باشد. کافیست با مواد اولیه ای که در منزل دارید بدنبال غذای مورد علاقه تان باشید.

داشتن تنوع در وعده های ناهار بسیار واجب است. اینکه بتوانید از بین چندین غذای خوب و سالم یکی را انتخاب کنید به عهده خودتان است.

امروزه با آمدن سایت های مختلف برای آشپزی نیازی نیستکه از کتاب آشپزی بخواهید چیزی انتخاب کرده و بیاموزید. ما در مجموعه خود کار شما را راحت کرده ایم و امیدمان این است که بتوانیم در حد توان خود و با آموزش های کاربردی و جامعی که در سایت آموزش آنلاین آشپزی تدارک دیده ایم میهمان نگاه پر مهر شما عزیزان بوده و لحظات خوشی را برای شما و به تبع آن برای عزیزانتان رقم بزنیم.

منبع: الف

کلیدواژه: یکی از اصلی ترین غذاهای ایرانی کوفته تبریزی اصیل ایرانی مواد اولیه کوفته ها دلمه ها خورشت ها ما ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۷۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استوری بسیار غم‌انگیز حامد بهداد برای مریم + عکس

حامد بهداد جدیدا یک استوری غم‌انگیز منتشر کرده که خیلی سریع هم بین کاربران دست به دست شده. عادل تبریزی کارگردان فیلم گیج‌گاه در اینستاگرامش ماجرایی را باز که بعد از آن حامد بهداد هم به آن واکنش نشان داد. 

تبریزی ماجرا را این گونه بیان کرد: «دختری به نام "مریم" از اصفهان که عاشق حامد بهداد و فیلم گیج‌گاه بود در زمان اکران، با پیجش برای فیلم سنگ تمام گذاشت و دلسوز فیلم بود سرطان امانش نداد، روحش شاد».

بهداد هم در واکنش به این موضوع نوشت: «بسیار از شنیدن این خبر ناراحت شدم؛ از مریم ممنونم که با عشق و محبتش منو مارو یاری می‌داد. از روح عزیزش متشکر و امیدوارم در زیباترین شکل ممکن خداوند دگر باره او را بیافریند.»

منبع: برترین‌ها

tags # حامد بهداد سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • در این روستا یک شب در سال همه کوفته می خورند | مراسم «اوکوز قوربانی» در روستای اسفنجان شهرستان اسکو
  • استوری بسیار غم‌انگیز حامد بهداد برای مریم + عکس
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • طرز پخت ۵۰ کیلو چلو خورشت زبان گاومیش توسط آشپز هندی (فیلم)
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • مرگ دردناک یک مرد تبریزی زیر چرخ‌های قطار مسافربری
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان