Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@00:03:23 GMT

طوفان هزاران نفر را در اروپا بدون برق گذاشت

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۸۴۵۶

طوفان هزاران نفر را در اروپا بدون برق گذاشت

به گزارش ایسنا، شرکت Enedis اعلام کرد در منطقه نور پا دو کاله واقع در شمال فرانسه ۷۵ هزار ملک ساعت هفت صبح روز شنبه به وقت محلی در خاموشی بسر می بردند. در انگلیس شرکت SSE Plc اعلام کرد حدود ۶۰ هزار خانه در جنوب این کشور بدون برق مانده اند و بیش از هزار نقطه آسیب دیده در شبکه خطوط برق خود مشاهده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری بلومبرگ گزارش کرد در انگلیس شرکت راه آهن ساوت وست اعلام کرد همه خطوط قطار مسدود شده اند و خدمات تا پایان روز شنبه مختل می ماند. سازمان آتش نشانی لندن هم به شهروندان این شهر درباره ساختارهای سست و خطر ریزش آوار هشدار داد. این سازمان روز جمعه دو هزار تماس دریافت کرد که سه برابر بیشتر از تماسهای روز پیش بود. این طوفان همچنین بخشی از گنبد مرکز سرپوشیده O۲ Arena لندن را از جا کند و هواپیماها به سختی تلاش کردند در باد شدید در فرودگاه هیثرو به زمین بنشینند.

سازمان کشتیرانی آلمان هشداری برای ساحل دریای شمال این کشور صادر و پیش بینی کرد سطح آب تا دو متر افزایش پیدا خواهد کرد. شرکت راه آهن دویچه بان هم صبح شنبه اعلام کرد طوفان باعث اختلال عظیم در بخشهای شمالی کشور شده و این شرکت دو هزار نفر را برای کمک به ازسرگیری خدمات بسیج کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، چند نفر در اروپا در حوادث مربوط به طوفان اونیس جانشان را از دست داده اند. سه نفر در انگلیس بر اثر برخورد درختهای سقوط کرده روی خودروها کشته شدند. شش کشته در ایرلند، بلژیک و هلند گزارش شده اند.

بر اساس گزارش رویترز، پس از این که طوفان اونیس روز شنبه بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه را در خاموشی فرو برد، حدود ۱۵۵ هزار خانه تا اواخر روز یکشنبه در انگلیس همچنان بدون برق بودند. شرکتهای نیروی انگلیس پس از طوفانهای قبلی به دلیل عملکرد کندی که در وصل کردن برق خانه های دورافتاده تر داشتند، با انتقادات شدیدی روبرو شدند. برق حدود یک میلیون خانه در نوامبر پس از وقوع طوفان در شمال شرق انگلیس و شرق اسکاتلند قطع شده بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین مهرداد سراجی میرشاد ماجدی طوفان قطعی برق اروپا مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین مهرداد سراجی میرشاد ماجدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۸۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت طوفان و تند باد به زیر ساخت و شبکه برق هرمزگان

محمد کریمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: طوفان و تندباد اخیر بیش از ۸۹۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌ها و شبکه برق استان خسارت زد که بیشترین خسارت‌ها با ۵۵۰ میلیارد ریال مربوط به زیرساخت‌های آسیب دیده برق در جزیره قشم است.

وی افزود: از همه ظرفیت‌های قانونی برای تامین و توزیع بهینه برق خصوصا در جزیره قشم بهره‎ می‌گیریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان طول خطوط توزیع برق خسارت دیده در جزیره قشم را حدود ۲۴ کیلومتر و تعداد تیر‌های فشار متوسط و فشار ضعیف را ۳۵۳ عدد اعلام کرد.

کریمی گفت: ۲ دستگاه ترانس نیز در حوادث تند باد و طوفان خسارت دید که نیرو‌های عملیاتی این شرکت به سرعت نسبت به رفع خرابی‌ها اقدام کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان افزود: شهرستان بندرلنگه و سپس مناطق برق ناحیه یک بندر عباس و بندرخمیر هم در رتبه‌های بعدی میزان خسارت شامل سقوط و خسارت پایه و ترانس قرار دارند که بیشتر آن ترمیم و جایگزین شده است.

کریمی گفت: ترمیم و بازسازی شبکه‌های آسیب دیده از سیل به‌ویژه در قشم و بندرلنگه در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.

وی افزود: نیرو‌های عملیاتی با مشارکت کم‌نظیر مردم در بندرلنگه در شرایطی سخت و زمینی باتلاقی ۳۰ اصله پایه چوبی نصب کردند و بعد از تلاش ۴۸ ساعته شبکه روستای حسینیه این شهرستان برقدار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • رکورد جالب سرمربی لیورپول؛ هیچ‌کسی در لیگ برتر نتوانست یورگن کلوپ را دبل کند!
  • کریستال پالاس - منچستریونایتد؛ ترکیب رسمی
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • خسارت طوفان و تند باد به زیر ساخت و شبکه برق هرمزگان
  • اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • قهرمان انگلیس و اروپا بعد از 2 دهه به لیگ برتر برگشت!‏
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • کشف بقایای اجساد انسان‌ها در مقر هیتلر در لهستان