Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:58:23 GMT

تاکسی رباتیک بایدو در منطقه شلوغ شهری آزمایش شد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۸۵۲۶

دریافت 14 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزمودو، این آزمایش که ۵ شنبه هفته قبل انجام شد، نخستین عملیات استفاده از خودروی خودران در منطقه ای پر جمعیت در چین به حساب می آید.

هرچند طی آزمایش برای احتیاط، رانندگان پشت فرمان خودروی خودران حضور داشتند اما چنین پیشرفتی آینده را تغییر می دهد.

بایدو در شهر شنژن ۵۰ ایستگاه مختلف برای سوار و پیاده کردن مسافران تعیین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد می توانند با استفاده از اپلیکیشنی به نام «آپولو گو»، یکی از این تاکسی ها را سفارش دهند.

این درحالی است که دولت چین در ماه نوامبر ۲۰۲۱ میلادی اجازه داد نخستین تاکسی های خودران وارد جاده ها شوند و یک منطقه آزمایشی طراحی کرد که شرکت های مختلف پس از دریافت اجازه از قانونگذار، می توانند در آنجا خودروهای خودران شان را تست کنند.

اما بایدو تنها خودروساز خودرانی نیست که سرویس تاکسی در چین ارائه می کند. شرکت های «دیپ روت»، «پونی. آ آی» و «اتو ایکس» نیز آزمایش تاکسی های رباتیک شان را آغاز کرده اند.

چاینا دیلی در گزارشی در این باره می نویسد: شنژن هفتمین شهر در چین است که بایدو سرویس خودروهای خودرانش را در آنجا ارائه می کند. این شرکت تصمیم دارد عملیات خودروهای خودرانش را تا ۲۰۲۵ میلادی در ۶۵ شهر و تا ۲۰۳۰ میلادی در ۱۰۰ شهر اجرا کند.

طی آزمایش در شهر شنژن، برای نخستین بار خودروی خودران بایدو وارد منطقه مرکز شهر شد. منطقه نانشان (محل انجام آزمایش) یکی از شلوغ ترین مناطق در جنوب چین به حساب می آید و در آن تعداد زیادی از شرکت های بزرگ با تقاضای انبوه برای سرویس حمل ونقل فعالیت می کنند.

کد خبر 5428837 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: خودروی خودران چین نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی فناوری فضایی حاکمیت سایبری اینترنت اکتشافات فضایی شرکت دانش بنیان انتی تراست صنایع غذایی ناسا روسیه ایستگاه فضایی بین المللی نوآوری تلسکوپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۸۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد

رگولاتور‌های ایمنی خودرو در آمریکا اعلام کردند تحقیقاتی را در مورد فراخوان تسلا برای رفع نقص سیستم خودران این شرکت که برای بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه مشکلاتی ایجاد کرده بود و همچنین منجر به وقوع تصادفات شده بود را بررسی می‌کند تا موثر بودن آنها را بسنجد.

اخیرا اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه اعلام کرده با وجود اینکه چند ماه از فراخوان قبلی تسلا می‌گذرد، اما اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر تصادف ۲۰ خودرو دریافت کرده که بروزرسانی‌های نرم‌افزار سیستم جدید خودران تسلا روی آنها عمال شده است. تصادفاتی که حداقل یک کشته و مصدومیت را به همراه داشته است.

یک آژانس تحقیقات آمریکایی اعلام کرده که شواهدی پیدا کرده است که برخی نقص‌ها در سیستم خودران منجر به شکاف ایمنی حیاتی می‌شود. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه این نگرانی را مطرح کرد که نام فناوری خودران تسلا ممکن است به این موضوع منجر شود که رانندگان بیش از حد به اتوماسیون اعتماد کنند.

تحقیقات فراخوان جدید مدل‌های Y، X، S، ۳ و خودرو‌های سایبرتراک در ایالات متحده مجهز به سیستم خودران را پوشش می‌دهد که بین سال‌های مدل ۲۰۱۲ و ۲۰۲۴ تولید شده‌اند. گفتنی است سهام تسلا در بعدازظهر جمعه ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۶۸.۲۶ دلار رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ببینید | تاکسی‌های خودران به خیابان آمدند!
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد