Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس- سمنان: استان صنعتی سمنان شرایط مساعدی برای رشد و توسعه هر چه بیشتر در تمام زمینه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات دارد و نگاه دولت به این بخش نیز خوشبختانه مساعد است.

در حالی رونق تولید و رفع موانع این بخش یکی از سیاست‌های جدی و اصلی دولت محسوب می‌شود که هنوز برخی صاحبان صنایع و تولید از وجود مشکلات عدیده در این بخش ابراز نگرانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان بر این عقیده هستند که رشد صنعت در استان سمنان می‌تواند سهم قابل‌توجهی در اشتغال‌زایی داشته باشد و این امر باید جدی‌تر گرفته شود.

توسعه صنعت و رونق تولید در غرب استان سمنان درگیر موانع متعددی است که مسؤولان باید برای رفع آن اقدام کنند؛ اما مدیران برای رفع مشکلات این بخش چه برنامه‌ای دارند؟

درکمان کنید!

رستم سعداللهی، رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان با اشاره به اقدامات این انجمن در راستای رفع موانع تولید می‌گوید: با بررسی و احصای مشکلات بنگاه‌های صنعتی بخش خصوصی مشخص می‌شود که ۹۵ درصد مشکلات منشأ دولتی دارد و پنج درصد به خاطر مدیریت، اختلاف شرکا و ... است.

سعداللهی افزود: بروکراسی اداری سبب از دست رفتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تولید شده است و موانع اداری در روند چرخش تولید باید برداشته شود.

وی ادامه داد: عدم درک وضعیت صنعتگران، آن هم در شرایط خاص تحریم از دیگر مشکلاتی است که بخش صنعت با آن دسته و پنجه نرم می‌کند.

رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان گفت: افزایش قیمت‌های انرژی به چرخه صنعت استان و کشور صدمه جدی وارد کرده است.

کم‌آبی در صنعت/ مسؤول مربوطه: پیگیری می‌کنیم

محمدرضا باقری، سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به‌ضرورت رفع مشکل تشنگی صنعت سمنان، یکی از راهکارهای مهم را تعامل با فرمانداران شهرستان‌ها به‌منظور پیشبرد برنامه‌ها و اهداف شرکت شهرک‌های صنعتی استان دانست و بر تقویت این هم‌افزایی تأکید کرد.

وی با اشاره به سرریز متقاضیان و میزان بالای تقاضای زمین صنعتی در غرب استان سمنان اظهار کرد: طرح‌های توسعه‌ای و پروژه‌های عمرانی در شهرک‌های صنعتی گرمسار و ایوانکی به‌منظور استقرار و احداث واحدهای صنعتی با جدیت پیگیری می‌شود.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به یکی دیگر از راهبردهای پویایی صنعت گفت: فرمانداران به‌منظور رونق اقتصادی و شکوفایی صنعت، ردیف بودجه برای کمک در تأمین زیرساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی آن منطقه در نظر بگیرند.

وی با ابراز تأثر از بحران کم‌آبی استان سمنان بیان کرد: شهرک‌های صنعتی گرمسار و ایوانکی به علت خشک‌سالی‌های پیاپی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی با مشکل جدی کمبود آب مواجه هستند و این موضوع نیازمند توجه است.

باقری با اشاره به پروژه انتقال آب رودخانه حبله‌رود برای کاهش معضل کم‌آبی صنایع مستقر در شهرک صنعتی گرمسار گفت: خط انتقال این پروژه پس از انتخاب پیمانکار اجرا می‌شود و امیدواریم با تحقق این طرح بخشی از مشکل صنایع مستقر مرتفع شود.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان یادآور شد: یکی از راهکارهای توسعه پایدار و تأمین آب موردنیاز بخش صنعت، استفاده از منابع آب نامتعارف است که باید برای این بخش برنامه‌ای اصولی تدوین شود.

باقری ادامه داد: با خرید چاه‌های کشاورزی بلااستفاده و تغییر کاربری آن‌ها می‌توان بخشی از مشکل صنعت غرب استان را حل و برای ایجاد اشتغال و توسعه این منطقه به آن تکیه کرد.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به‌ضرورت رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان تأکید کرد: با اهتمام، جدیت و همه توان معضلات صنایع در استان و کشور پیگیری می‌شود.

نبود شعبه بانک صنعت و معدن!

علیرضا کاشی، سرپرست فرمانداری گرمسار با بیان اینکه بخش عمده‌ای از صنایع استان سمنان در غرب استان استقرار دارد، بر لزوم توجه به مشکلات واحدهای صنعتی در این منطقه به‌منظور رفع موانع تولید تأکید کرد.

وی، صنایع را پیشران توسعه کشور در شرایط تحریم دانست و افزود: بی‌شک از قِبَل حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی و ایجاد اشتغال، مردم بهره‌مند می‌شوند.

سرپرست فرمانداری گرمسار با اشاره به عدم استقرار شعبه بانک صنعت و معدن در شهرستان گرمسار تصریح کرد: صاحبان صنایع به خاطر بعد مسافت و سختی مراجعه به بانک صنعت و معدن استان گلایه‌مند هستند.

کاشی یادآور شد: کار جهادی مدیران یکی از ویژگی‌های شاخص دولت سیزدهم بوده و امید تازه‌ای در دل مردم شکل گرفته است.

شعبه می‌زنیم

مریم شاهی، مدیر امور شعب بانک صنعت و معدن استان سمنان اما می‌گوید: بانک صنعت و معدن تنها بانک دولتی تخصصی در بخش صنایع و معادن است.

شاهی افزود: با توجه به فراوانی استقرار واحدهای صنعتی در گرمسار و ایوانکی، بخش عمده‌ای از تسهیلات بانک صنعت و معدن به صنایع مستقر در غرب استان سمنان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: امکان بهره‌مندی بنگاه‌های تولیدی استان سمنان از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به‌عنوان یک ظرفیت مهم فراهم است.

شاهی با اشاره به فعالیت دو شعبه بانک صنعت و معدن در استان سمنان یادآور شد: پیگیر تأسیس شعبه سوم در شهرستان گرمسار هستیم و اقدامات اولیه موردنیاز انجام شده است.

وی به مراجعه صنعتگران از سراسر استان سمنان به بانک صنعت و معدن اشاره و خاطرنشان کرد: منابع مالی قشر کثیری از این قشر در خارج استان و در تهران متمرکز است.

کوتاهی دیگر پذیرفتنی نیست

به هر تقدیر، در شرایط سخت اقتصادی کنونی و با عنایت به نگاه دولت برای رفع موانع تولید و رونق هر چه بیشتر صنعت در داخل کشور، این روزها بیش از همیشه همکاری همگانی برای رفع مشکلات نیاز است.

استفاده از تمام شیوه‌ها، ابزارها و اهرم‌هایی که می‌تواند از دغدغه‌های صاحبان صنایع و تولیدکنندگان بکاهد، باید در دستور کار مدیران ذی‌ربط قرار گیرد و کوتاهی در این زمینه دیگر پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/ک/

منبع: فارس

کلیدواژه: رفع موانع تولید صاحبان صنایع بنگاه های تولیدی سمنان بانک صنعت و معدن تولید سمنان صنعت سمنان استان سمنان با اشاره بانک صنعت و معدن واحدهای صنعتی غرب استان رفع مشکلات رفع موانع رفع مشکل برای رفع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۹۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید صادقی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید علیرضا فخاری، استاندار تهران از ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی «ایران اکسپو ۲۰۲۴» و واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مفتخر شدیم که امروز در خدمت استاندار تهران بودیم و ایشان از غرفه شرکت شهرک های صنعتی استان تهران بازدید کردند.

صادقی حضور شهرک های صنعتی استان تهران در این نمایشگاه را متفاوت از سال های دیگر دانست و گفت: امسال برای حضور تعدادی از واحدهای صنعتی یک پاویون اختصاصی در نظر گرفتیم و با توجه به اینکه نمایشگاه در سالن های مختلف در رشته صنعت های خاص برگزار می شود، ما در سالن ۳۸ و در رشته صنعت ساختمان حضور پیدا کردیم.

وی در ادامه به بازدید استاندار تهران از ۱۰ شرکت فعال در حوزه صادرات و مستقر در نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۴» اشاره و عنوان کرد: ایشان در این بازدید از میزان توانمندی، صادرات و مشکلات این واحدها مطلع شدند، که انشالله با پپگیری های لازم در حوزه رفع موانع شاهد حل معضلات و افزایش میزان صادرات خواهیم بود.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران برپایی نمایشگاه توانمندی های صادراتی را فرصت خوبی برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی بین کشورها اعلام کرد و افزود: با وجود تمام محدودیت هایی که در دنیا برای ایران ایجاد کرده اند، خوشبختانه شاهد تلاش همه صنعتگران، کارگران، کارآفرینان، جوانان و دانشمندان هستیم که روز به روز به دانش تولیدی ما افزوده شده و دنیا نمی تواند چشمش را بر تولیدات با کیفیت و بادوام ایرانی ببندد.

صادقی با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از ۱۶ هیات تجاری در پاویون شرکت شهرک های صنعتی استان تهران حضور پیدا کردند، گفت: بسیاری از جلسات توسعه بازار برگزار شد و به نظر می رسد که پس از پایان نمایشگاه بتوانیم گزارش خوبی از انعقاد تفاهمنامه و قراردادهای همکاری و فروش محصولات را اعلام و افزایش صادرات محصولات تولیدی کشور با اولویت تهران را داشته باشیم.

کد خبر 6092487

دیگر خبرها

  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید