Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - پلتفرم‌های مختلفی در داخل کشور مشغول فعالیت هستند که بخشی از این فعالیت‌ها به استخدام و کاریابی کارجویان اختصاص می‌یابد. صفحات مختلفی که با رده‌بندی‌های شغلی از جویندگان کار دعوت می‌کند برای دریافت مشخصات شغلی و همکاری به صفحات شخصی تلگرامی، واتساپی و یا اینستاگرامی مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوینده بعد از مراجعه به این صفحات، مدارک مورد نیاز را در اختیار شرکت یا موسسه کاریابی قرار می‌دهد و بعد از تایید شرکت، برای کارجو شروطی تعیین می‌شود. اینکه برای ادامه همکاری و دریافت فرم باید مبلغی را به سایت این شرکت واریز کرد. به گفته یکی از متقاضیان شغل که به این‌گونه شرکت‌ها درخواست همکاری داده است، گاهی درخواست این مبلغ به کمتر از ۱۰هزار تومان می‌رسد که متقاضی بتواند این واریز را بدون معطلی انجام دهد.

اما وقتی که مراجعه‌کننده وارد این سایت‌ها می‌شود و مبلغ مورد نیاز را واریز می‌کند، با کلاهبرداری از سوی مجرمان سایبری رو‌به رو می‌شود.

سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور گفت: یکی از ترفند‌هایی که کلاهبرداران سایبری به کار می‌برند، درج آگهی‌های دروغین در سایت‌ها، پیج‌ها و یا کانال‌های تلگرامی است. در پیج‌های اینستاگرامی هم این کلاهبرداری‌ها بیشتر به وقوع می‌پیوندد که با سوء استفاده از نهاد‌هایی مانند وزارت کار همراه است.

به گفته معاون اجتماعی پلیس فتا، بعد از اینکه کاربران به این شرکت‌ها اعتماد کردند، به بهانه‌های مختلف تقاضای دریافت وجه می‌کنند و عموماً با طراحی سایت‌های جعلی، متقاضیان را به واریز وجه ترغیب می‌کنند. کلاهبرداری‌هایی هم اتفاق افتاده که از کاربران به صورت دلار یا یورو درخواست واریز وجه داشته‌اند.

سرهنگ پاشایی توصیه کرد که شهروندان از اصالت سایت‌های کاریابی مطلع شوند و فعالیت این موسسات را در قالب سایت‌های مجوز‌دار دنبال کنند. کانال‌ها و پیج‌ها، پیام‌رسان‌ها و به خصوص اینستاگرام مجوز فعالیت ندارند و اکثر تبلیغات آن‌ها غیر‌قانونی است. اگر شهروندی به دنبال کار است حتماً روابط عمومی سازمان را به دست آورد و با مسئولین آن سازمان صحبت کند.

بیشتر بخوانید

افزایش پرونده‌های مرتبط با جرائم فضای مجازی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس فتا کلاهبرداری اینترنتی استخدام سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۰۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مکاتبات ما با 8 شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیگر خبرها

  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • نخستین نمایشگاه کار استان همدان برگزار می‌شود
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند