Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:38:22 GMT

بررسی جزئیات بودجه ۱۴۰۱ شهرداری شیراز در صحن شورا

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۳۰۴۲

بررسی جزئیات بودجه ۱۴۰۱ شهرداری شیراز در صحن شورا

ایسنا/فارس حزئیات لایحه بودجه شهرداری شیراز برای سال ۱۴۰۱ که نسبت به سال جاری، 2 و نیم برابر رشد داشته است، در صحن علنی شورا بررسی شد.

چهل‌ونهمین صحن علنی شورای شهر شیراز عصر امروز یکشنبه سوم اسفند با تحلیل بودجه شهرداری شیراز که شب گذشته در جلسه فوق‌العاده به تصویب رسیده بود، آغاز شد.

مهدی طاهری، رئیس شورای شهر شیراز در این جلسه با بیان اینکه قبل از شروع اسفند باید بودجه به تصویب می‌رسید، اظهار کرد: به همین منظور شورا روز گذشته جلسه فوق‌العاده تشکیل داد و بودجه تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه هم کلیات بودجه و هم جزئیات بودجه به تصویب رسید که به فرمانداری ارسال می‌شود تا مسیر قانونی را طی کند، گفت: از  استانداری و مجموعه فرمانداری که کمک کردند تا لوایح درآمدی به موقع به تصویب و به ابلاغ برسد تشکر می‌کنم.

رئیس شورای شهر شیراز افزود: از زمانی که لایحه بودجه به شورا رسید تا روز گذشته جلسات فشرده و مفصلی در کمیسیون‌های شورا برگزار شد تا حداکثر هماهنگی در این لایحه و مصوبه به وجود آید.

طاهری با اشاره به لایحه بودجه شهرداری شیراز بیان کرد: این مصوبه میثاق شورا با شهرداری برای سال آینده است و یکی از مهم‌ترین مصوبات شورا به حساب می‌آید.

براساس این مصوبه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری شیراز و سازمان‌های تابعه با مبلغ ۱۵۳هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال) درآمد است.

همچنین براساس این مصوبه مبلغ ۱۵۳ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال هزینه شامل ۲۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبارات اقتصادی- هزینه‌ای، مبلغ ۹۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مبلغ ۳۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های مالی است.

ابراهیم حسینی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز نیز در جلسه امروز به تحلیل بودجه پرداخت و بیان کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری شیراز ۶۵ درصد نسبت به متمم رشد دارد و ۲.۵ برابر بودجه ۱۴۰۰ است.

او با بیان اینکه وابستگی بودجه ۱۴۰۱ به وام و اوراق ۵ درصد کمتر شده است، گفت: درباره تامین بودجه از فروش زمین همان ۲۵ درصد بودجه سال گذشته است.

حسینی با اشاره به هزینه‌های جاری در بودجه افزود: حقوق و مزایای پرسنل طبق قانون در بودجه پیش‌بینی شده و هزینه‌های جاری انقباضی بسته شده است و تلاش شده که حداکثر صرفه‌جویی در بودجه انجام بگیرد.

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به محاسن بودجه ۱۴۰۱ بیان کرد: یکی از بهترین محاسن بودجه این است که هزینه‌های جاری نسبت به عمرانی کاهش یافته است که این سبب توجه بیشتر به میاحث عمرانی می‌شود.

او تصریح کرد: حسن دیگر بودجه اهتمام شورا و شهرداری به پرداخت بدهی‌های معوق است چراکه امروز بدهی قطعی شهرداری شیراز ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است و برخی از  بدهی‌ها از سال ۹۵ تاکنون باقی مانده است.

حسینی با تاکید بر اینکه شورا و شهرداری در متمم ۱۴۰۰ و بودجه ۱۴۰۱ برای پرداخت بدهی‌ها همت کردند، افزود: ۱۱ درصد بودجه ۱۴۰۱ فقط برای پرداخت بدهی‌ها است که این غیر از اقساط وام و اوراق مشارکت است.

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به دیگر حسن‌های بودجه گفت: توجه به مناطق محروم و آبادانی محلات، توجه به تحقق عنوان سومین حرم اهل بیت، ۴ برابر شدن بودجه فرهنگی، توجه به هوشمندسازی شهر و احیای باغات از محاسن بودجه ۱۴۰۱ است به گونه‌ای که هزار میلیارد تومان به ستاد باغات اختصاص پیدا کرده است.

حسینی با بیان اینکه به پروژه‌های بزرگ مقیاس در بودجه ۱۴۰۱ توجه جدی شده است، اظهارداشت: در احکام بودجه به شهرداری اجازه داده شده که درآمد اضافی را خرج پروژه‌های بزرگ مقیاس کند که این غیر از بودجه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سومین حرم اهل بیت لایحه بودجه شهرداری شیراز شورای شهر شیراز شورای شهر شیراز شهرداری شیراز میلیارد ریال بودجه ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۳۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با بیان اینکه ۲۰ درصد از سهم تامین اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری و ۸۰ درصد توسط دولت تامین شد گفت: توسعه فضای سبز شهر از مهم‌ترین برنامه‌های شورای شهر است، اما ایجاد بوستانی شبیه شهربازی در بجنورد ممکن نیست و از دایره جانمایی خارج شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، جمشید عین‌بیگی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: اعضای دوره فعلی شورای شهر سه سال است که این منصب را عهده‌دار شده‌اند و دو سال پس از آغاز فعالیت شورا، شهردار بجنورد تغییر کرد.

وی افزود: سال گذشته ۲۶ دستگاه اتوبوس به توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی اختصاص پیدا کرد و ۱۴ اتوبوس تاکنون تحویل داده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با بیان اینکه ۲۰ درصد از سهم تأمین اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری و ۸۰ درصد توسط دولت تأمین شد، خاطرنشان کرد: توسعه فضای سبز شهر از مهم‌ترین برنامه‌های شورای شهر است، اما ایجاد بوستانی شبیه شهربازی در بجنورد ممکن نیست و از دایره جانمایی خارج شد.

عین‌بیگی اضافه کرد: در زمینه فرهنگی و به منظور هویت‌بخشی به بجنورد و معرفی مفاخر و مشاهیر شهر، همایش نکوداشت آیت‌الله محمدتقی بجنوردی با حضور شرکت‌کنندگانی از استان‌های مختلف برگزار شد.

وی گفت: به منظور استفاده از ظرفیت‌های نخبگان و دانشگاهیان، کمیته مطالعاتی از سوی کمیسیون عمران برگزار شد که اعضای شورا پایبند به تصمیمات آن هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: برگزاری جشن عید غدیر در پارک بش‌قارداش بجنورد با حضور کم‌نظیر مردم در سال گذشته از برنامه‌های شورا بود.

کد خبر 749050

دیگر خبرها

  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • با بنده مشکل دارید، چرا باید شهر و شهرداری متضرر شود
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند