Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@12:30:33 GMT

توافق ایران و قطر برای ساخت تونل دریایی بین دو کشور

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۳۱۷۸

توافق ایران و قطر برای ساخت تونل دریایی بین دو کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مفاد توافقنامه‌های ایران و قطر در حوزه دریایی و بندری که در سفر رئیس‌جمهور به دوحه به امضا می رسد، گفت: سازمان بنادر ۳ توافقنامه را زیر نظر وزیر راه و شهرسازی پیش می برد.

‌به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌اکبر صفایی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک هیات ایرانی به ریاست رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی کشورمان با وزیر حمل و نقل قطر و مجموعه متولی امور دریایی و بنادر این این کشور، اظهار داشت: از سوی وزارت راه و شهرسازی ۴ توافقنامه مدنظر قرار گرفته که یک مورد در بخش هوایی، یک مورد بخش دریایی، یک مورد در حوزه بندری و چهارمین مورد‌، ساخت تونل زیر دریا بین ایران و قطر است که یک پروژه بی نظیر به شمار می رود و از بندر دیر بوشهر تا قطر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال مذاکره و رایزنی هستیم و سازمان بنادر ۳ توافقنامه را زیر نظر وزیر راه پیش می‌برد تا در نهایت با حضور رئیس‌جمهور به امضاء برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایجاد تونل زیر‌زمینی قطر را به کل کشورهای شمالی، اروپا، کشورهای حوزه دریای خزر، شرق و غرب از طریق جاده و ریل وصل می کند، گفت: این پروژه یک تحول عظیم برای قطر و نیز جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود تا خلیج فارس به شمال و جنوب متصل شود و ارتباط گسترده‌ای با کشورهای غرب آسیا و حاشیه دریای خزر تا مدیترانه به وجود آید.

وی با تاکید بر اینکه توافقنامه مدنظر، گام بسیار بلندی برای دو کشور است، گفت: بخشی از این توافقنامه مربوط به حوزه دریایی و در عین حال دارای بخش جاده و ریل است و به همین دلیل کمیته مشترک تشکیل می شود و زمانی که مذاکرات دو کشور به نتیجه برسد، به امضا می رسد.

بنابراین گزارش وزیر راه و شهرسازی در صدر هیاتی اعم از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با هدف گسترش ارتباطات زمینی، بندری، دریایی و هوایی از سوی دو کشور به قطر سفر کرده است و فردا نیز رئیس‌جمهور به دوحه سفر خواهد کرد تا توافقنامه های مربوطه بین دو کشور در بخش های مختلف در حضور وی به امضاء برسد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ایران قطر تونل دریایی وزیر راه و شهرسازی سازمان بنادر دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انعقاد قرارداد مکانیزه‌سازی پایانه مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به ارزش سرمایه‌گذاری حدود ۲۴ هزار میلیارد ریال میان اداره کل بنادر و دریانوردی استان و شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲، گفت: فرآیند تحویل و تحول پایانه مواد معدنی در نشست مشترک  مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی و  اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  مورد بررسی و چارچوب آن تعیین شد.


ابوطالب گرایلو در ادامه روند صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی در چند سال اخیر را رو به رشد کرد و بر ضرورت ساماندهی آن در قالب یک پایانه مجهز به منظور افرایش بهره وری عملیات تخلیه و بارگیری تأکید کرد و افزود: رشد ترافیک و جذب مشتریان جدید از اهم اهداف برای سرمایه‌گذاری در این پایانه است.


وی ادامه داد: در این قرارداد، ضمن بهسازی و نوسازی تأسیسات، محوطه‌ها و انبارها، خرید و تأمین تجهیزات پیشرفته به منظور تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال، افزایش سهم منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) از صادرات و واردات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی مد نظر است.


گرایلو می‌گوید: در جریان این نشست مقرر شد شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی با اهتمام ویژه به برنامه‌ریزی دقیق به منظور انجام عملیات تخلیه و بارگیری، همزمان در خصوص شروع عملیات اجرایی توسعه سرمایه‌گذاری اقدام کند.


با انعقاد این قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال در مساحتی بالغ بر ۴۰ هکتار ضمن ایجاد ۲۰۰ نفر فرصت اشتغال، شاهد افزایش صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی، کود شیمیایی و افزایش سهم استان خوزستان در صادرات غیرنفتی کشور و ایجاد فرآیند‌های استاندارد عملیات تخلیه و بارگیری در کنار ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • وجود ۴۷۵ نقطه پرتصادف در جاده های کشور
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد