Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه سوریه با اشاره به اینکه کشورهای عربی از دشمنی با ایران هیچ سودی نمی برند تاکید کرد که کشورش نسبت به مذاکرات ایران و عربستان خوشبین است.

به گزارش ایسنا، فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه که به مسکو سفر کرده است در گفت وگو با روسیاالیوم درخصوص مذاکرات بین عربستان و ایران گفت: ما به مذاکرات ایران و عربستان بسیار خوشبین هستیم و از آن حمایت می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: کشورهای غربی می‌خواهند که ایران و کشورهای عربی دشمن باشند البته دولت‌های عربی باید بدانند دشمنی با ایران که با شعارهای مختلفی انجام می‌گیرد، هیچ سودی برای آن ها به دنبال نخواهد داشت.

مقداد همچنین بر اهمیت توافق کشورهای عربی با ایران به منظور ایجاد ثبات در منطقه تاکید کرد.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به حمایت های ایران از این کشور در جنگ با تروریسم و روابط متوازن و بر اساس احترام متقابل میان تهران و دمشق گفت که کشورش می تواند در نزدیک کردن دیدگاه های ایران و کشورهای عربی خلیج فارس ایفای نقش کند.

پیش از این قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرده بود که تفاهم بین ایران و عربستان برای منطقه و جهان مهم است و بغداد به طور گسترده از این تفاهم حمایت می کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: عراق نسبت به دور پنجم مذاکرات میان تهران و ریاض که به زودی در بغداد برگزار خواهد شد، خوشبین است.

از سوی دیگر فیصل بن فرحان، وزیر امورخارجه عربستان اخیرا در اظهاراتی در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که عربستان سعودی علی رغم عدم پیشرفت اساسی در دوره های قبلی به دنبال برنامه ریزی برای برگزاری دور پنجم مذاکرات مستقیم با ایران است.

بن فرحان با تاکید بر اینکه ریاض کماکان خواهان گفت وگو با تهران است، خاطر نشان کرد: در واقع این امر مستلزم تمایل جدی همسایه‌های ما در ایران برای رسیدگی به مسائل اساسی موجود است. ما امیدواریم که تمایل جدی برای یافتن یک شیوه جدید وجود داشته باشد.

وزیر امورخارجه عربستان همچنین بیان کرد: اگر ما شاهد پیشرفت اساسی درخصوص این پرونده ها باشیم، نزدیک شدن به یکدیگر و بهبود روابط هم امکانپذیر است. هرچند که تاکنون شاهد آن نبوده ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و عربستان فیصل مقداد سوريه گفت وگوهای ایرانی عربی کشورهای عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۷۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم

به گزارش جماران؛ در گفتگوی تلفنی امروز پنج شنبه مارگوس تاساکانا وزیر امور خارجه استونی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و احولات منطقه ای بحث و تبادل نظر شد.

طرفین در این گفتگو با اشاره به وجود فرصت ها و ظرفیت های همکاری میان دو کشور، آمادگی متقابل برای توسعه بیش از پیش مناسبات را مورد تاکید قرار دادند.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات فلسطین تاکید کرد: عمق فاجعه نسل کشی و جنایات صهیونیست ها در غزه می طلبد که تمامی کشورها برای برقراری آتش بس پایدار، رفع کامل محاصره انسانی، تبادل اسرا و جلوگیری از وقوع جنایات بیشتر رژیم اسراییل در غزه تلاش کنند. 

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به درخواست طرف استونیایی در خصوص کشتی توقیف شده در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و آزادی خدمه استونی اظهار داشت: کشتی توقیف شده که در آب‌های سرزمینی ایران رادار خود را خاموش کرده و امنیت دریانوردی را به خطر انداخته در توقیف قضایی قرار دارد، اما ایران همه خدمه آن را با نگاه انسانی آزاد کرده است و در صورت همراهی کاپیتان کشتی، امکان بازگشت آنها به کشورشان و از جمله استونی فراهم است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات دریایی از سوی تمامی کشتی ها در راستای حفظ امنیت دریانوردی امری ضروری و غیرقابل اجتناب است. 

مارگوس تاساکانا وزیر امور خارجه استونی نیز ضمن با اهمیت دانستن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که در سایه رفع موانع، مناسبات فی‌مابین بیش از پیش گسترش یابد. 

وزیر امور خارجه استونی همچنین با اشاره به بحران های منطقه ای، خواستار همکاری همه کشورها برای توقف جنگ‌ در غزه شد.

وی از نگاه انسانی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی خدمه کشتی توقیف شده قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • نتانیاهو به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات است
  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است
  • وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • تصویری از میز غذای وزیر اقتصادمان در شهر ریاض عربستان
  • دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • انتقاد از واکنش برخی کشورهای عربی بعداز حمله سپاه به اسرائیل (فیلم)
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض