Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی(سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲) از روز شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ آغاز شده و تا روز سه شنبه ۱۰ اسفند ادامه دارد. این آزمون در روزهای پنج شنبه و جمعه ۵ و ۶ خرداد ۱۴۰۱ در کلیه رشته ها به جز رشته مددکاری اجتماعی به صورت یک مرحله ای برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع به روزرسانی شده آزمون آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی ۱۴۰۱ ، از روز ششم شهریور ماه بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار دارد. 

دارا بودن دانشنامه کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی گروه پزشکی و مدارک بالاتر متناسب با رشتته تحصتیلی مورد تقاضا در رشته های امتحانی کارشناسی ارشد بر اساس مدارک مورد پذیرش هر رشته امتحانی از یکی از دانشگاه های داخل یا خارج از کشور حسب تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری و یا گواهی مبنی بر فارغ التحصیل حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ توستط دانشگاه مربوطه برای دانشجویان سال آخر الزامی است.

دانشجویان تنها در صورتی که حداکثر تا تاریخ فوق فارغ التحصیل شوند مجاز به شرکت در این آزمون هستند. افرادی که بعد از تاریخ مذکور فارغ التحصیل شوند، مجاز به شرکت در آزمون نیستند.

رشته های مصوب شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی مشخص شده و رشته های مورد تایید دانشگاه علمی کاربردی مورد تایید وزارت بهداشت قرار نمی گیرد.

داوطلبانی که طبق مدارک مورد پذیرش جدول شماره ۱ مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام نسبت به انتخاب رشته امتحانی اقدام نکنند در هر مرحله از روند برگزاری آزمون اعم از بررسی مدارک، اعلام نتایج، پذیرش و دوره تحصیل از روند سنجش حذف و از ادامه تحصیل محروم خواهند شد. به عنوان مثال اگر دانش آموخته رشته هوشبری، مجموعه امتحانی پرستاری را انتخاب کرده و پس از شرکت در آزمون مجاز به انتخاب رشته محل شود، در صورت داشتن سایر شرایط، فقط مجاز به انتخاب و تحصیل در رشته محل های دو رشته پرستاری مراقبت های ویژه و ویژه نوزادان از مجموعه پرستاری می باشد.

طبق مصوبه یازدهمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، مدارک دارندگان مدرک معادل، گواهی اتمام دوره، دارندگان میانگین کل کمتر از ۱۲ در مقطع کارشناسی و همچنین مدارک دارندگان مدرک تحصیلی که از طریق آزمون داخلی پذیرفته شده‌اند، صرفا دارای ارزش استخدامی می باشد و این افراد به دلیل عدم احراز شرایط بند ۳-۲ -آیین نامه آموزشی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب چهل و سومین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی مجاز به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته های علوم پزشکی نیستند.

طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کلیه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ به دوره های مذکور راه یافته اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی تحصیلی بالاتر برخوردار می شوند.

عدم اشتغال به تحصیل همزمان در دوره های کارشناسی ارشد و یا سایر مقاطع تحصیلی در همان دانشگاه و یا دانشگاه های دیگر و سایر موسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور از دیگر شرایط شرکت در آزمون فوق اعلام شده است.

بر اساس اعلام دبیرخانه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، تحصیل همزمان در دوره های کارشناسی ارشد صرفا برای دوره های حضوری بوده و جهت دوره های غیر حضوری (مجازی)، ممنوعیت وجود دارد.

دانشجویان دوره کارشناسی ارشد که از تحصیل محروم مانده یا از ادامه تحصیل منصرف می شوند، پس از تسویه حساب با دانشگاه محل تحصیل خود، می توانند مجددا  در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته شرکت نمایند.

کلیه پذیرفته شدگان سنوات قبل که متقاضی ثبت نام و شرکت در این آزمون هستند،در صورت ثبت نام در دانشگاه پذیرفته شده،باید تا زمان قبولی در این آزمون، انصراف دهند. بدیهی است در صورتی که دانشجویان این امر را رعایت نکنند، ضمن لغو قبولی، طبق مقررات با فرد خاطی برخورد خواهد شد.

طبق رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ می توانند در آزمون سال ۱۴۰۱ ثبت نام و شرکت نمایند و افرادی که پس از پذیرش در آزمون سال گذشته، به دلیل  مغایرت معدل، مغایرت مدرک تحصیلی، عدم ارائه ۲ سال سابقه کار بالینی در رشته های مورد نظر، عدم ارائه مدرک تحصیلی مورد تائید، لغو قبولی شده اند، با توجه به رای دیوان عدالت اداری، محرومیت یک ساله برای این افراد اعمال نخواهد شد.

در ر شته هایی که مدرک تحصیلی مورد پذیرش جهت شرکت در آزمون، کارشناسی ارشد اعلام شده، داوطلبان در صورت قبولی در رشته محل هایی که تحصیل در آنها رایگان می باشد، ملزم به پرداخت شهریه در رشته پذیرفته شده نمی‌باشند.

همچنین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، تمام وقت می باشد. بنابراین هرگونه اشتغالی غیر از تحصیل برای دانشجو ممنوع است. داوطلبان شاغل، قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آن را نزد خود نگهدارند تا در صورت لزوم پس از قبولی به دانشگاه مربوطه ارائه نمایند.

بر اساس اعلام دبیرخانه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، گذراندن طرح نیروی انسانی هم زمان با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مجاز نمی باشد.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی علوم پزشکی کارشناسی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کنکور 1400 کنکور 1401 اخبار مرتبط جزییات تعهدات داوطلبان گروه پزشکی در کنکور ۱۴۰۱ تعداد ثبت نام داوطلبین در آزمون کارشناسی ارشد تا امروز آغاز ثبت‌نام آزمون ارشد پزشکی از فردا فقهای شورا ساعت ها به شکایات شرعی شهروندان رسیدگی می کنند امروز آخرین مهلت مجدد نام نویسی در آزمون ارشد ۱۴۰۱ سوابق تحصیلی چه تاثیری در کنکور ۱۴۰۱ دارد؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها گلایه بازنشسته ها از افزایش ناچیز عیدی منتظر تصمیمات اروپا و آمریکا هستیم ابلاغ ممنوعیت تعطیلی کلی مدارس به دلیل کرونا نحوه لغو امکان پاسخ به استوری اینستاگرام برای فالوورها اضطراب و افسردگی در بین مردان افزایش یافت خبر جدید برای پذیرفته شدگان ارشد علوم پزشکی ۱۴۰۰ بیش از ۴۲۵ میلیون مبتلا به کرونا درجهان ثبت شد خطیب زاده: هنوز موضوعات سخت و کلیدی در وین باقی مانده‌ است رییسی صبح امروز به قطر رفت چه کسانی نیاز به قرنطینه ۵ روزه اومیکرون دارند؟ پل تاریخی کرج در آستانه نابودی + عکس نامه رهبر معظم انقلاب به مجلس درباره بانک ها گسترش سریع سویه اومیکرون پنهان کار عشق پرواز + عکس مرندی: لغو همه تحریم ها هدف هر توافقی در وین است ارزان ترین تلویزیون چند؟ (جدول) صعود هشت هزار واحدی شاخص کل بورس در پایان نیمه اول معاملات مقایسه قائدی با روماریو توسط اماراتی ها! محموله جدید واکسن آسترازنکا وارد کشور شد برای حل مشکلات صنعت خودرو از توان بخش خصوصی استفاده شود محدودیت‌ های کرونایی در هنگ‌کنگ افزایش یافت فاصله بسیار سرعت اینترنت ایران با شرایط ایده آل وضعیت ترسناک پیک ششم کرونا در بیمارستان ها + عکس محققان به ساخت قرنیه مصنوعی دست یافتند تابستان سال آینده با کم آبی شدید مواجه می شویم پذیرش آمریکا بر مهر و موم سانتریفوژهای پیشرفته ایران بیت کوین بهترین بازی نابود کننده پول است هزینه اقامت در هتل های لوکس دوحه قطر + جدول ممنوعیت تعطیلی کلی و سراسری مدارس و مراکز آموزشی مزرعه گلایول در بوشهر + عکس عادی انگاری موجب گسترش انواع سرطان شد صالح آبادی میزان بدهی بانک ها را اعلام کرد دوگانه تغییر فاز نرخ در بازار پتروشیمیایی ها نظام مالی قراردادهای بازارگردانی عامل بروز خروسک در کودکان کرونا است جراحی اقتصاد و معیشت مردم نرخ رسمی ۲۵ ارز ثابت ماند قیمت وام مسکن نزولی شد؛ کاهش قیمت ادامه دارد؟ بیم و امید برجامی در بورس تغییرات آب و هوایی چه تاثیری در انتقال بیماری دارد یک تلفن بی سیم هم قیمت دو کیلو گوشت + جدول قیمت جبهه‌‌‌‌ بندی برجامی در تالار شیشه‌‌‌‌ ای سنگین ترین صف های خرید و فروش در بورس / حکشتی در صدر تقاضای سهامداران قرار گرفت مجوز مجلس به وزارت نفت برای فروش فرآورده نفتی پالایشگاه آبادان دستور رییسی برای پرداخت فوری عیدی بازنشستگان اخبار متناقض درباره مالیات خانه های خالی مسکن حمایتی مسکن رانتی است عملیات های ریاضی چگونه در مغز انجام می شود؟ قیمت دلار ۲ اسفند ماه ۱۴۰۰ جبران جزیی ضرر بازار رمزارزها بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی علوم پزشکی کارشناسی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کنکور 1400 کنکور 1401 شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی کارشناسی ارشد ناپیوسته آزمون کارشناسی ارشد مقطع کارشناسی ارشد مقطع کارشناسی پذیرفته شدگان شرکت در آزمون مدرک تحصیلی ادامه تحصیل گروه پزشکی ثبت نام رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۷۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، داریوش جاوید در مراسم گرامیداشت مقام شامخ استاد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با بیان اینکه اندیشه‌های شهید مطهری باید الگوی اساتید دانشگاه باشد، اظهار کرد: اگر اندیشه‌های این شهید بزرگوار در جوانان ما رسوخ کند، علم با عمل همراه می‌شود.

وی با اشاره به مطلبی از استاد الهی قمشه‌ای عنوان کرد: استاد باید محبوب باشد تا درس محبوب باشد، و استاد زمانی محبوب می‌شود که عاشق باشد و جذبه عشق استاد همان هیبت استاد را نشان میدهد. دانشجو و دانش آموز درس را هرچقدر هم که سخت باشد، اگر به استاد علاقه‌مند باشند فرامی‌گیرند.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به کاهش تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر به ۸۳۰ هزار دانشجو به تبعیت از کاهش هرم جمعیتی و افزایش مراکز علمی افزود: اگر همین میزان به ۶۸۰ هزار دانشجو می‌رسید، امکان کنترل دانشگاه آزاد اسلامی مشکل می‌شد، اما با عنایت خداوند و ایده‌پردازی‌های دکتر طهرانچی، اعتماد مردم به این دانشگاه مجدداً جلب و در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی از انتخاب اول جوانان برای تحصیل است و یک‌میلیون و ۳۶۰ هزار دانشجو در حال تحصیل در این دانشگاه هستند.

جاوید، هدف از صدور بخشنامه‌های مختلف در حوزه‌های متفاوت را تحول عنوان کرد و گفت: تحول در دانشگاه تنها با همدلی و همکاری تمام اعضای هیئت علمی و کارکنان اتفاق می‌افتد و ذکر این نکته ضروری است که برای پیشبرد اهداف دانشگاه، تحول یک نیاز اساسی است.

وی، دلیل محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان را ارتباط موثر بین علم و عرصه دانست و گفت: متأسفانه در رشته‌های غیرپزشکی به‌دلیل وجود فاصله بین عرصه و علم دچار مشکل هستیم و تأسیس دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی و سایر دانشکده‌ها برای رفع همین چالش است که دانشجویان رشته‌هایی مانند روانشناسی، علوم تربیتی و سایر رشته‌ها همزمان با تحصیل، در عرصه عمل نیز حضور داشته باشند.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه سرانه هر دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی بین ۱۴ تا ۱۵ میلیون است، افزود: این دانشگاه به دنبال برقراری عدالت آموزشی است تا همه جوانان این کشور امکان استفاده از تحصیلات دانشگاهی را داشته باشند.

جاوید، رفع دغدغه و چالش همکاران و مسائل معیشتی و رفاهی آنان را از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه برشمرد و افزود: در تحول اداری، کارکنان نیز مانند اعضای هیات علمی، ارتقا پیدا می‌‌کنند.

وی با ارائه یک خبر خوب نیز تصریح کرد: از این پس حق‌التحقیق به جای حق‌التدریس به صورت متمرکز از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت می‌شود و خروجی پژوهشیار در این خصوص مبنای عمل است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
  • ۹۸ درصد پذیرفته شدگان ان. جی. ال دهلران بومی هستند
  • تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری صلاحیت علمی دارند/ چرا سازمان ثبت اسناد و املاک بهانه‌تراشی می‌کند؟
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود