Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روزنامه انگلیسی زبان نیشن روز دوشنبه در سرمقاله خود با عنوان «احیای برجام» نوشت: گزارش‌ها حاکی است که تهران و واشنگتن اکنون بیش از هر زمان دیگری به نجات توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ نزدیک شده‌اند.

در این سرمقاله آمده است: با توجه به جزئیاتی که منتشر شده است، نمایندگان ایران، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه، آلمان، اتحادیه اروپا و ایالات متحده همچنان در حال مذاکره درباره جزئیات پیش نویس توافق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه نیشن با اشاره به سابقه کارشکنی آمریکا در قبال توافق هسته‌ای و خروج یکجانبه از آن در عین پایبندی تهران به تعهدات برجامی علیرغم اقدامات یکجانبه ایالات متحده، تاکید کرد: این توافق در شرف احیای مجدد است، شاید ایالات متحده باید تصمیم خود برای خروج از برجام را که بزرگترین دستاورد دیپلماتیک تلقی می شود، بررسی کند.

این روزنامه پاکستانی افزود: رفتار دولت سابق آمریکا در قبال برجام و خروج یکجانبه از آن به اعتبار این کشور آسیب وارد کرد، تنش‌ها با تهران و در منطقه تشدید شد و از همه مهم تر به مشکلات مردم ایران افزوده شد زیرا تحریم‌های یکجانبه آمریکا مردم ایران را نشانه رفت.

نیشن نوشت: درس عبرت واضح است، آمریکا بدون آسیب رسانی باید راهکار دیپلماتیک را درپیش بگیرد و این روش موجب تامین رفاه مردم ایران نیز خواهد شد.

به نوشته این روزنامه، ایران از ایالات متحده خواسته است تا تضمین دهد که مانند دولت قبلی از برجام عقب‌نشینی نمی‌کند، اما واشنگتن در تعهد خود مردد است زیرا نمی‌تواند در مورد آنچه ممکن است در یک دولت متفاوت اتفاق بیفتد، اطمینان دهد. از منظر ایران، با توجه به اینکه پیش از این نیز سابقه ای وجود دارد که ایالات متحده از توافق خارج شده، حتی زمانی که تهران به دستورالعمل ها پایبند بود، این یک خواسته منطقی است.

روزنامه نیشن افزود: انتظار می‌رود ایالات متحده درس خود را آموخته باشد و با حسن نیت مذاکره کند تا این گفت‌وگوها به نتیجه برسد.

برچسب‌ها برجام ایالات متحده آمریکا ایران پروندهٔ خبری مذاکرات برای رفع تحریم ها در وین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام ایالات متحده آمریکا ایران برجام ایالات متحده آمریکا ایران ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۸۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر، حقوق بشر آمریکایی با خیزش نخبگان و دانشگاهیان دانشگاه‌های سرتاسر آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی به وضوح مفهوم خود را نمایان ساخته است.

در همین ارتباط، وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود امروز شنبه در گزارشی به تشریح وضعیت حقوق بشر در آمریکا پرداخته و از عدم پایبندی این کشور به حقوق و آزادی‌های بنیادین بشری انتقاد کرده است.

وزارت خارجه روسیه در تشریح وضعیت حقوق بشر در آمریکا تصریح کرده که ایالات متحده آمریکا علی‌رغم وجود تناقض‌های عمیق در جامعه این کشور همچنان خود را سردمدار حراست از حقوق بشر معرفی می‌کند در حالی که عجله‌ای برای پایبندی به تعهدات قانونی خود در این زمینه نشان نمی‌دهد.

مسکو می‌افزاید: عملیات‌های نظامی در خاک کشورهای اروپایی و خاورمیانه، احداث زندان‌های مخفیانه در سراسر دنیا و اجرای سیاست‌های ضد مهاجرتی در سال‌های اخیر از جمله مواردی است که روسیه آن را مصداق زیر پا گذاشتن آزادی‌ها و حقوق بشری توسط ایالات متحده برشمرده است.

وزارت خارجه روسیه تصریح کرده که این موارد نقض حقوق بشر نشان‌دهنده «ماهیت دوگانه» موضع‌گیری دستگاه‌های حاکمیتی آمریکا در خصوص موازین حقوق بشر و همچنین قوانین بین‌المللی است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که ایالات متحده آمریکا به طور فعالانه از تاکتیک‌های جنگ نیابتی علیه روسیه استفاده می‌کنند که نمونه آن در کمک‌های نظامی گسترده این کشور به اوکراین نمایان است.

گزارش وزارت خارجه روسیه همچنین می‌گوید آمریکا در حال اعمال فشارهای آشکار علیه کشورهای دارای حاکمیت مستقل به بهانه اجرای مکانیسم‌های حقوق بشری است که هدف آن ایجاد ذهنیت منفی علیه فدراسیون روسیه و متحدان و شریکانش در صحنه بین‌المللی است.

کد خبر 6096708

دیگر خبرها

  • تعلیق تحویل مهمات به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • اینجا «ایالات متحده اسرائیل» است!
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است