Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - اسلام جاودان خرد گفت: توجه به پدیده آتش سوزی های احتمالی سال آینده در جنگل های استان مهم است اگرچه مطابق پیش بینی های هواشناسی در اسفند ماه جاری و فروردین ماه سال آتی نزولات جوی مطلوبی در پیش داریم اما باید از هم اکنون به فکر برنامه ریزی کاملی برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی جنگل ها در سال آینده باشیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او توجه فوری به ساماندهی سایت دوپشته دشت روم ضروری دانست و گفت: مطابق با آخرین بررسی های صورت گرفته، جایگاه دفن زباله سایت دو پشته دشت روم وضعیت نامطلوبی دارد و  هرچه زودتر باید ساماندهی شود.

جاودان خرد به وظایف شهرداری ها ،فرمانداری ها ،بخشداری ها و دهیاری ها در مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت : در قانون مدیریت پسماند وظایف هر دستگاه به وضوح مشخص و تعین شده است و می طلبد دستگاه های متولی به جد پای کار بیایند تا یک بار برای همیشه این معضل در استان حل شود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: در مدیریت جدید سازمان ،  فعالیت مراکز درمانی دولتی و بخش خصوصی در مدیریت پسماند  به جد تحت نظارت ویژه قرار خواهد گرفت .

در این دیدار شهرام مهدوی مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد با حمایت از فعالیت های محیط زیست گفت: در صورت لزوم برای کمک به حل معضلات و مشکلات زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد ،دغدغه های این بخش در شورای تامین مطرح می شود.

او گفت: به عنوان یک طرفدار محیط زیست ،برای حفاظت از محیط زیست منطقه از هیچ گونه تلاشی دریغ نخواهم کرد  .

مهدوی مطلق گفت: مسائل و مشکلات زیست محیطی شهرستان بویراحمد را پیگیری می کند و اگر نیاز شد برای حل مشکلات زیست محیطی جلسات شورای تامین تشکیل خواهد شد.

او گفت: شهرداران ،بخشداران، دهیاران و دستگاه های اجرایی عضو ستاد مدیریت پسماند  شهرستان بویراحمد موظفند، مطابق با قانون به وظایف محوله خود در قانون مدیریت پسماند عمل کنند.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد محیط زیست دفن زباله مدیریت پسماند محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۸۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با حضور نامی، معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور، اظهار کرد: معضل پسماند در استان ظرف یک بازه زمانی کوتاه مدت در شهر ایلام و استان رفع شود.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه پسماند امروز به منزله طلای سیاه در سطح جهان است، گفت:هر فردی در این حوزه سرمایه گذاری کند هم به حوزه حفاظت از محیط زیست کمک می‌کند و هم در حوزه سرمایه گذاری، از حاشیه سود برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه به مسئولان مربوطه در حوزه پسماند اعلام اخطار می‌کنم که باید این موضوع در استان حل شود، ابراز کرد: این زیبنده استان نیست که موضوع پسماند در استان به یک مشکل تبدیل شود.

بهرام نیا خاطرنشان کرد: حل این معضل باید حتما در دستور کار شهردار‌ها و فرمانداری‌های ایلام، مهران و ملکشاهی قرار گیرد که در یک بازه زمانی کوتاه مدت این معضل در استان حل شود.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه در بحث پسماند نیاز به یک هم افزایی است، مطرح کرد: سرمایه گذاری، هم افزایی و تعامل مردم و جدیت مدیران دستگاه‌های مرتبط در این حوزه لازم است.

بهرام‌نیا تصریح کرد: به معدود افرادی که حقوق شهروندی مردم را رعایت نکنند و پسماند‌های خود را در حاشیه جاده‌ها و اطراف شهر رها می‌کنند اخطار می‌دهیم که طبق قانون با این قانون شکنان برخورد خواهد شد.

وی با قدردانی از مشارکت اقشار مختلف مردم برای داشتن شهری زیبا و لزوم فرهنگ‌سازی در این حوزه، ابراز کرد: برای جلوگیری از رها شدن پسماند توسط برخی افراد، در بسیاری از بلوار‌های اطراف شهر ایلام نیوجرسی نصب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد