Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، زیسـت فنـاوری صنعتـی (زیسـت فنـاوری سـفید)، شـاخه ای از بیوتکنولوژی اسـت کـه بـا اسـتفاده از میکروارگانیسـم هـا و آنزیـم هـا طـی فرایندهـای تخمیـری انـواع محصولات تولیـد می شـوند. بهبـود خدمـات و اسـتخراج کامل تـر منابـع در حـوزه هـای معـدن و نفـت از دیگـر کارکردهـای زیسـت فنـاوری صنعتی اسـت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محصولاتی ماننـد پروتئیـن هـای خوراکـی قارچـی و پروتئینهایـی که از گاز طبیعی با فرآیندهای زیسـت فنـاوری تولیـد مـی شـوند در تهیـه غذاهـای پروتئینـی ماننـد سوسـیس و کالبـاس و.. مورد اسـتفاده قرار می گیرند.

همچنیـن آنزیم هـای صنعتـی و اسـیدآمینه هـا کـه بـرای فرمـول بنـدی خـوراک دام و طیـور و آبزیـان کاربـرد دارنـد بـرای کشـور ما کـه مـورد تهدیـد خطـر خشکسـالی اسـت انتخـاب مناسـبی بـرای نقـش آفرینـی بیوتکنولـوژی در توسـعه پایـدار بـه شـمار مـی رود.

در راستای اهمیت این موارد ستاد توسعه زیست فناوری برنامه های مربوط به بیوتکنولوژی صنعتی را تدوین کرده و درصدد است که به واسطه تولید این دسته از محصولات به ارزش آفرینی در حوزه بیوتکنولوژی بپردازد. ستاد توسعه زیست فناوری اعلام کرده است که در صـورت تامیـن منابـع مـورد نیـاز قابلیـت افزایـش ۲۱.۲۴۰ میلیارد دلاری درآمـد ناخالـص ملـی را دارد که این میزان می تواند ۴۱ درصد ارزش افـزوده ایجاد کند.

توسعه برنامه های بیوتکنولوژی صنعتی در ۳ حوزه

سـرفصل های برنامه هـای پیشـنهادی سـتاد توسـعه زیسـت فناوری در حـوزه بیوتکنولـوژی صنعتـی بـه منظـور جهـش اقتصـاد زیسـتی کشـور در ۳ زمینه «سوخت زیستی»، «آنزیم» و «پروتئین خوراکی» هستند.

برنامه ملی پیشنهادی در حوزه بیوتکنولوژی صنعتی به منظور جهش اقتصادی زیستی کشور

تولید سوخت زیستی از سرفصل های زیست فناوری صنعتی

تولیـد سـوخت زیسـتی اتانـول در برنامه ستاد توسعه زیست فناوری هدفگـذاری شـده اسـت کـه تـا ۱۰ سـال آینـده باعـث افزایـش تـاب آوری و ارزش افزوده ۲۱ میلیـارد دلاری می شود. این برنامه شامل ایجاد پایلوت سوخت زیستی بیواتانول و صادرات آن می شود.

برنامه مربوط به تولید سوخت زیستی

تولید آنزیم ها یکی از سرفصل های زیست فناوری صنعتی

در برنامـه ستاد توسعه زیست فناوری، تولیـد آنزیمهـای مـورد نیـاز در صنایـع شـوینده و خـوراک دام، طیـور و آبزیـان هدفگـذاری شـده اسـت کـه تـا ۵ سـال آینـده باعـث افزایـش تـاب آوری و ۲۴۰ میلیـون دلاری ارزش افزوده می شود. این برنامه شامل تولید آنزیم های مورد نیاز صنایع شوینده و تولید آنزیم ها و اسیدهای آمینه با کاربرد خوراک دام، طیور و آبزیان توسط دانش بنیان ها به تولید خواهند رسید.

برنامه مربوط به تولید آنزیم

تولید پروتئین از دیگر سرفصل های توسعه زیست فناوری صنعتی

تولیـد پروتئیـن خوراکـی قارچـی «مایکوپروتئیـن»جایگزیـن گوشـت و تولیـد پروتئیـن از گاز طبیعـی و سـایر مـواد اولیـه بعنـوان افزودنـی بـه خـوراک دام و طیـور و آبزیـان جایگزیـن سـویا و پـودر ماهـی از دیگر هدفگذاری های ستاد توسعه زیست فناوری است. قرار است این پروژه تـا ۵ سـال آینـده باعـث افزایـش تـاب آوری در ایـن زمینـه شود. این هدفگذاری برای تولید پروتئین های خوراکی قارچی جایگزین گوشت و پروتئین هایی به عنوان افزودنی در خوراک دام و طیور است.

برنامه مربوط به تولید پروتئین

کد خبر 5429976 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: زیست فناوری بیوتکنولوژی پروتئین سوخت زیستی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری نوآوری تحقیقات علمی اینترنت فناوری فضایی متاورس شرکت دانش بنیان هوش مصنوعی موبایل ایرانسل اکتشافات فضایی حکم انتصاب انتی تراست ستاد توسعه زیست فناوری زیسـت فنـاوری تولید آنزیم سوخت زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۰۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساس و بنای توسعه و رونق تولید کشور کارگران هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه اظهار کرد: کارگران در همه عرصه‌ها اعم از صنعتی، خدماتی، کشاورزی با تلاش و پشتکار در پی آبادانی کشور هستند.

وی روز کارگر را به کارگران که با عرق جبین در پی کسب روزی حلال هستند تبریک گفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به نقش مهم کارفرمایان در رونق تولید و سرمایه در کشور اشاره کرد.

وی ادامه داد: کارفرمایان محصولات مورد نیاز را تولید و برای کارگران اشتغال ایجاد می‌کنند.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله مطهری و روز معلم در ۱۲ اردیبهشت ماه؛ هفته معلم را به معلمان و فرهنگیان استان تبریک و از آنان خواست در کنار تعلیم، به تربیت اخلاقی و رفتاری دانش آموزان اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام غفوری همچنین به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در هفته آتی اشاره کرد گفت: پهلوان در تاریخ کشورمان یعنی فرهنگ انسانیت، جوانمردی و مردانگی؛ پهلوانان محلات از حق مظلوم و فقرا در مقابل زورگویان و ظالمان دفاع می‌کردند و همیشه به اخلاق‌های جوانمردی و خوب مزیّن بودند و الگوی برای جوانان و نوجوانان محلات محسوب می‌شدند لذا باید این فرهنگ را پاس بداریم.

کد خبر 6089167

دیگر خبرها

  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • اساس و بنای توسعه و رونق تولید کشور کارگران هستند
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان