Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سعید طالبی پور روز دوشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر گچساران افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه های گردشگری، جاذبه های تاریخی، طبیعی و صنایع دستی بسیار غنی است و در این زمینه حمایت بیشتری از سوی مسوولان صورت گیرد.

وی بیان کرد: این استان به دلیل دارا بودن جاذبه های متعدد گردشگری مذهبی،‌تاریخی و طبیعی سالانه میزبان میلیون‌ها زائر و گردشگر از سراسر ایران و همچنین کشورهای مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبی پور ابراز کرد: شیوع کرونا علاوه بر تعطیلی اماکن و عتبات مقدس، موجب تعطیلی مجموعه‌های گردشگری در استان شد که این موضوع خسارت سنگینی به فعالان حوزه گردشگری وارد کرد.
سرپرست اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در صورتی که این استان وارد وضعیت کرونا کم خطر شود نوروز امسال می تواند فرصت مناسبی برای معرفی فرهنگ و محصولات صنایع دستی استان و گچساران باشد.
طالبی پور تصریح کرد: گچساران به دلیل قرار گرفتن در مسیر ارتباطی استانهای جنوب کشور، وجود بقعه بی بی حکیمه خاتون (س) و آب و هوای مناسب دارای ظرفیت های ویژه در زمینه گردشگری است.

 سرپرست اداره ‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمیته‌های ۱۰ گانه ستاد اجرایی خدمات سفر در استان تشکیل و فعال شد. همچنین طرح‌های گردشگری این شهرستان که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد است با حمایت دولت و پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ فعال می شود.

طالبی پور با بیان اینکه حرم بی بی حکیمه سالانه پذیرای مسافران و زائران بسیاری از داخل و خارج کشور است گفت: کمپینگ اقامتی برای مسافران و زائران در نظر گرفته شده و انتظار می رود زائران برای اقامت و استراحت به این مکان گردشگری هدایت شوند.

وی گفت: در صورت مجوز ستاد استانی کرونا، جشنواره‌های سنتی نوروز در ورودی گچساران در ایام نوروز ۱۴۰۱ برپا خواهد شد و ورود گردشگران نوروزی  موجب رونق کسب و کارهای محلی در این شهرستان خواهد شد.
روانبخش دیهیم فرماندار گچساران نیز در این نشست گفت: با وجود بیماری کرونا، پذیرایی از مسافران نوروزی در این شهرستان هنوز مشخص نشده و دستگاه های متولی و خدمات رسان آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند به همین دلیل کمیته ۱۰ گانه ستاد نوروزی در این شهرستان تشکیل شده است.

وی بیان کرد: هدف از اجرای این کمیته ها خدمت رسانی به مسافران و معرفی فرهنگ و صنایع دستی گچساران به گردشگران و مسافران  نوروزی است.
دیهیم تصریح کرد: باید امکانات لازم برای پذیرایی از مسافران و گردشگران در این شهرستان مهیا شود.

وجود زباله در ورودی و خروجی شهر دوگنبدان، نا مناسب بودن سرویس های بهداشتی مکان های عمومی این شهر، نبودآمبولانس با امکانات پزشکی در حرم بی بی حکیمه از مهمترین مشکلات مطرح شده در این ستاد بود.

برچسب‌ها گردشگری نوروز گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری نوروز گچساران گردشگری نوروز گچساران کهگیلویه و بویراحمد صنایع دستی طالبی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۲۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل امور عشایر استان گفت: بازگشایی جاد‌ه های عشایری ، آبرسانی سیار ، تامین امنیت مسیر کوچ از جمله اقدامات امور عشایر استان در سال جدید برای کوچ عشایر می‌باشد.   آذرفر افزود: کهگیلویه و بویراحمد در مسیر کوچ عشایر استان‌های فارس، خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری واقع شده است.   از جمعیت ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ، ۷۲ هزار نفر عشایر هستند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی