Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-04@13:41:40 GMT

«معدن» پنجره ورود ایران به قزاقستان شود

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۲۵۳۱

معاون وزیر صنعت و توسعه زیرساخت قزاقستان گفت: تمایل داریم بخش معدن پنجره ورود ایران به قزاقستان باشد.

به گزارش بازارنیوز، وجیه‌الله جعفری در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ایران و قزاقستان با اشاره به تفاهم‌نامه‌های ایران و قزاقستان در حوزه معدن و صنایع معدنی گفت: اسناد همکاری های پیشین نیاز به پیگیری از سوی طرفین دارد از همین رو می توان آن تفاهم نامه ها را مورد بازبینی و پایه همکاری های آتی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بر همین اساس قرار بود شرکت های معدنی ایرانی سرمایه گذاری هایی در بخش های مختلف معدنی قزاقستان از جمله سنگ آهن، بوکسیت و سرب و روی داشته باشند.

جعفری تاکید کرد: در حال حاضر تمایل به بروز رسانی این تفاهم نامه ها و بررسی امکان ایجاد تفاهم نامه های جدید برای سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در قزاقستان داریم.

رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: قطعا پتانسیل موجود در هر دو کشور می تواند در راستای توسعه همکاری ها قرارگیرد.

به گفته وی، نشست تخصصی کارشناسان می تواند زمینه این امر را فراهم سازد و ایمیدرو نیز قادر است در فرآیند همکاری های دوجانبه، نقش آفرینی کند.

جعفری گفت: شرکت های ایرانی به سرمایه گذاری در ایجاد کارخانه کنسانتره در پروژه سرب و روی شاکیا در قزاقستان تمایل دارند که در جلسات کارشناسی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

* معدن پنجره ورود ایران به قزاقستان شود

روسلان بایمیشو معاون وزیر صنعت و توسعه زیرساخت قزاقستان در این دیدار گفت: بخش معدن می‌تواند پنجره ورود شرکت‌های ایرانی به قزاقستان باشد.

بایمیشو افزود: با توجه به تجربه موفق همکاری ایران و قزاقستان در یکی از پروژه های استخراج مس در قزاقستان و همچنین پتانسیل های ایران در بخش معادن و استخراج آنها، تمایل به همکاری با ایران در حوزه های مختلف معدنی داریم.

وی بیان داشت: وزارت صنعت و توسعه زیرساخت قزاقستان نیز تمایل به بازبینی و به روزرسانی تفاهم نامه های قبلی(سال 2016) دارد چرا که دلیل حضور ما در ایمیدرو نیز توسعه همکاری ها در این حوزه است.

بایمیشو افزود: به زودی لیست پروژه های نیازمند سرمایه گذاری و فهرست همکاری ها در اختیار کارشناسان برای بررسی قرار خواهد گرفت تا تفاهم نامه های جدید همکاری آماده شود.

طی این دیدار مقرر شد، تصمیم گیری در خصوص بروزرسانی تفاهم نامه های قبلی و بررسی مسائل و پتانسیل های ایجاد تفاهم نامه های جدید و سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در پروژه های مختلف (ماشین آلات، حفاری، پیمانکاری و..) بخش معدن قزاقستان در جلسات کارشناسی انجام شود. این کمیسیون، متشکل از کارشناسان تخصصی معرفی شده از سوی دو کشور طی روزهای آتی تشکیل و جلسات آن نیز برگزار خواهد شد.

در پایان نیز جعفری و معاون وزیر صنعت و توسعه قزاقستان ابراز امیدواری کردند که برگزاری جلسات کارشناسی به توسعه همکاری های و ایجاد تفاهم نامه های جدید در بخش معدن منجر شود.





/فارس

برچسب ها: قزاقستان ، معدن ، وزارت صمت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000QlU

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: قزاقستان معدن وزارت صمت تفاهم نامه های جدید شرکت های ایرانی تفاهم نامه ها سرمایه گذاری صنعت و توسعه پنجره ورود همکاری ها بخش معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۲۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد

 تفاهم‌نامه به منظور همکاری در جذب سرمایه گذاران و صاحبان صنایع برای سرمایه گذاری در جهت بهره‌برداری از مزیت‌های صید و صیادی و ایجاد صنایع وابسته آن، ایجاد صنایع چوب، ایجاد کارخانه فرآوری نارگیل، ایجاد مرکز تجاری و بسته‌بندی چای در منطقه آزاد چابهار برای صادرات و صادرات مجدد به کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان، اوراسیا و قفقاز جنوبی، به امضای حمیرا ریگی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و آریاراتنه مارتین رئیس هیات سرمایه گذاران و صاحبان صنایع سریلانکا رسید.

توافق شد بزودی هیاتی از سرمایه گذاران و صاحبان صنایع سریلانکا برای بازدید، ارزیابی و سرمایه گذاری به منطقه آزاد چابهار سفر کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد