Web Analytics Made Easy - Statcounter

بزرگترین و پیشرفته ترین قطعه ساز کشور توانسته با داخلی‌سازی، تولید و اشتغال‌زایی دستاوردهای بزرگی در صنعت خودرو بدست آورد و جدیدترین آن بومی سازی سخت افزار و نرم افزار ای سی یو برای خودروهای توربوشارژ پس از دو سال کار تحقیقاتی است.

با شروع فصل جدید تحریم های ظالمانه آمریکا و قطع همکاری شرکت های تابعه با ایران، نخست ضربه سنگین تحریم ها را صنعت خودروسازی کشور متحمل شد، اما دیری نپایید که شرکت های قطعه ساز داخلی مانند کروز به عنوان پیشتاز در تولید قطعات الکترونیکی در این شرایط سخت تحریم در جهت داخلی سازی قطعات پیشرفته خودرو مانند ای سی یو گام های موثری برداشته و مانند همیشه سعی در پیشبرد این صنعت و کاهش میزان وابستگی به کشورهای خارجی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ای سی یو (Electronic Control Unit) همان کامپیوتر خودرو که وظیفه کنترل سنسورها و عملگرهای خودرو را با الکترونیکی شدن کنترلرها بر عهده دارد؛ یکی از قطعات پیشرفته خودرو است.

محمدرضا دهقان مدیر واحد تحقیق و نوآوری شرکت صنایع تولیدی کروز گفت: بعد از آنکه شرکت پژو فرانسه در سال 90 با عرضه نکردن قطعات پیشرفته خودرو از جمله ای سی یو تعداد زیادی از خودروهای 206 را زمین گیر کرد، داخلی سازی این قطعه پیشرفته را در دستور کار خود قرار دادیم و در سال 91 با داخلی سازی اولین نسل از ای سی یو دستاورد بزرگی در صنعت خودروسازی بدست آوردیم.

دهقان با اشاره به اینکه نخستین شرکت داخلی در بومی سازی صد درصدی ECU هستیم اظهار کرد: در این 9 سال متناسب با اضافه شدن آپشن و تجهیزات به روز به خودروها، توانستیم 6 نسل متفاوت از سخت افزار و نرم افزار آن را به جزء قطعات ریز الکترونیک خاص داخلی سازی و تولید کنیم. تاکنون سه میلیون و 100هزار ECU داخلی سازی شده برای خودروسازان تامین کردیم.

وی در خصوص نحوه عملکرد ای سی یو توضیح داد: این قطعه هایتک به عنوان سامانه مدیریت موتور یک برد الکترونیکی است که با استفاده از میکروپروسسور مخصوص (دربردارنده لایه های مختلف نرم افزاری) و مدارات ورودی و خروجی متعدد، امکان دریافت، تحلیل ورودی ها و همچنین ارسال فرمان های لازم براساس شرایط تنظیم شده (کالیبراسیون) را دارا است. کروز توانسته تمام اجزای تشکیل دهنده آن را از سخت افزار تا بخش نرم افزاری که مهمترین بخش آن محسوب می شود داخلی سازی کند و این امر با مهندسی معکوس بسیار متفاوت می باشد.

مدیر واحد تحقیق و نوآوری کروز از اقدام جدید برای داخلی سازی نرم افزار و سخت افزار ای سی یو برای خودروهای توربوشارژ خبر داد و گفت: نمونه های آن آماده و در حال تست است. سخت افزار نسل ششم ای سی یو به روز شده و تفاوت عملکردی آن این است که واتر پمپ برقی است، توربو شارژ را در خودرو وارد مدار می کند و آپشن استارت استاپ دارد.

طبق گفته دهقان کار تحقیقاتی این پروژه از 2 سال گذشته توسط یک تیم 50 نفره و با همکاری دانشگاهیان آغاز شد.

از این ای سی یو می توان در تمامی خودروهایی که توربوشاژ دارند (چه داخلی و چه خارجی) مانند سمند و دنا توربو شارژ و شاهین استفاده کرد. پیش از این ای سی یو توربوشارژ کاملا واردتی بود و این محصول یک دستاورد ملی محسوب می شود.

کروز با طراحی و تولید ECU هم اکنون در جمع بزرگترین شرکت های قطعه ساز دنیا مانند کنتیننتال و بوش آلمان، آپتیو انگلستان، دنسو ژاپن، آتولیو سوئد و میتسوبیشی الکتریک ژاپن که سابقه پرقدرتمندی در تولید ای سی یوهای به روز دارند، قرار گرفته است. این شرکت توانسته وابستگی به منابع خارجی را روز به روز کاهش دهد و از خروج ارز از کشور در زمان شرایط سخت تحریم جلوگیری کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: داخلی سازی نرم افزار سخت افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام خودروهای داخلی باید به ردیاب مجهز شوند

رئیس پلیس آگاهی پایتخت بر ضرورت تجهیز خودروها به ردیاب تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار علی ولیپور گودرزی در حاشیه اجرای طرح دستگیری سارقان و مالخران وسایل نقلیه درباره ایمنی خودروها و اقدامات ضروری برای جلوگیری از سرقت خودرو اظهار کرد: جلسات مستمری در خصوص ایمنی و امنیت خودروها میان خودروسازان و پلیس آگاهی برگزار شده است و همچنان نیز جلساتی در این خصوص برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جلسات موارد و پیشنهادات خود را در مورد ایمنی خودروها و راهکارهای ارتقای امنیت خودروها ارائه دادیم که یکی از موارد مطرح شده از طرف ما این بود که تمام خودروها به ردیاب مجهز شوند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: در جلسات مستمر خود با شرکت‌های خودروساز داخلی که در آن استاندار تهران هم حضور دارند، نظرات و دیدگاه‌های خود را در این خصوص بیان می‌کنیم و در مواردی هم با توجه به پرونده‌های موجود مواردی از نقص ایمنی خودروها را به خودروسازان منتقل می‌کنیم تا آن را برطرف کنند، البته در همین راستا نیز تولید بعضی خودروها که امنیت و ایمنی لازم را نداشتند، متوقف شد.

سردار ولیپور گودرزی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری میان پلیس و یکی از شرکت‌های دانش‌بینان در حوزه ساخت ردیاب گفت: استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی در خودروها راهکار خوبی برای ممانعت از سرقت خودروها است و می‌تواند سرنخ خوبی برای پیدا شدن وسیله نقلیه بعد از سرقت باشد، از این رو تاکید پلیس این است که خودروهای داخلی باید به ردیاب مجهز شوند.

وی ادامه داد: مالکان خودروهای فعلی نیز می‌توانند با مراجعه به مراکز معتبر خودروی خود را به ردیاب مجهز کنند، علاوه بر آن توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیسی نیز ضروری و استفاده از قفل فرمان، پارک خودرو در محل‌های دارای روشنایی از جمله این موارد است.

کد خبر 749692

دیگر خبرها

  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • پوستکوعلو: نمی‌توان به بهانه تیم‌سازی در دستیابی به موفقیت ناکام ماند
  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • تمام خودروهای داخلی باید به ردیاب مجهز شوند
  • افزایش ارزش صادراتی گروه محصولات غیرخودرویی ایران‌خودرو
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۲ اردیبهشت +جدول
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها