Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با تمجید از روحیه استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی ملت‌های منطقه آمریکای لاتین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های گسترده و خواست دشمن برای تحت فشار قرار دادن کشورمان، توانسته در عرصه‌های مختلف از جمله صنایع نفت و گاز توانمندی‌های خوبی به دست آورد و آماده انتقال تجربیات خود به ترینیداد و توباگو انتقال هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر دوشنبه در جریان سفر به قطر و در حاشیه ششمین اجلاس سران مجمع کشور‌های صادرکنندگان گاز، در دیدار «کیت راولی» نخست وزیر ترینیداد و توباگو با اشاره به روحیه آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی ملت‌های منطقه آمریکا‌ی لاتین گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی مطالبات آزادی‌خواهانه و استقلال‌طلبانه همه ملت‌های جهان در برابر ظلم کشور‌های استکباری بوده است.

رئیس جمهور با ابراز علاقمندی کشورمان برای گسترش روابط با ترینیداد و توباگو به ویژه در عرصه بهره‌برداری از منابع نفت و گاز افزود: در دورانی که دشمن قصد داشت با تحریم و اعمال فشار صنعت نفت ایران را به تعطیلی بکشاند، وزارت نفت و فعالان بخش نفت و گاز ایران توانستند به رغم خواست دشمن به سطح بالایی از دانش و توانمندی‌های فنی دست یابند که حاصل آن بالندگی صنعت نفت و گاز کشورمان است.

با ابراز آمادگی جمهوری اسلامی برای تبادل تجربیات خود با ترینیداد و توباگو اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به ویژه در دوره فعالیت دولت سیزدهم برنامه ویژه‌ای برای گسترش روابط و تعاملات اقتصادی و سیاسی با همه کشور‌های دنیا از جمله کشور‌های منطقه آمریکای لاتین دارد و در همین راستا علاقمندیم سطح روابط خود با کشور شما را نیز ارتقا دهیم.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان نخست وزیر ترینیداد و توباگو مبنی بر تحت تاثیر قرار گرفتن تعاملات و همکاری‌های فنی و تجاری این کشور در نتیجه تحریم‌های آمریکا علیه دیگر کشور‌های منطقه آمریکا لاتین تصریح کرد: این مساله گواه ظلم و استکبار آمریکا است که حتی شامل کشور‌هایی می‌شود که با آن روابط عادی دارند.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: تجربه ۴۳ ساله جمهوری اسلامی ثابت کرده است که هر کس در مقابل ظلم مقاومت و ایستادگی کند حتما می‌تواند حقوق خود را استیفا کند.

کیت راولی نخست وزیر ترینیداد و توباگو نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کشورش از حجم قابل توجهی از منابع هیدروکربونیک برخوردار است، گفت: ترینیداد و توباگو به دنبال آن است که همچون ونزوئلا و کوبا همکاری‌ها و روابط خود با جمهوری اسلامی ایران را گسترش دهد.

کیت راولی افزود: ترینیداد و توباگو پس از استقلال از انگلستان، بر روی توسعه صنایع نفت و گاز خود تمرکز کرد و امروز شرکت‌های ملی نفت و گاز ما از توانمندی‌های خوبی برخوردار هستند، اما همچنان شرکت‌های بین‌المللی در صنایع نفت و گاز ما حضور موثری دارند.

وی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم همکاری‌ها و شرکای اقتصادی خود را بیش از پیش متنوع کنیم، تصریح کرد: علاقمندیم تا از تجربیات و توانمندی‌های ایران در عرصه نفت و گاز بهره‌مند شویم.

در همین زمینه: امضای اسناد همکاری میان ایران و قطر

انتهای پیام/

برچسب ها: آیت الله رئیسی قطر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آیت الله رئیسی قطر جمهوری اسلامی ایران ترینیداد و توباگو منطقه آمریکا نفت و گاز آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۳۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان، اما ما برای آفریقا می‌خواهیم

رئیس دولت سیزدهم گفت: همکاری با آفریقا مورد تاکید امام خمینی و همچنین مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است. غربی‌ها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند، اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم.

 

به گزارش ایرنا، ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در دومین همایش بین المللی ایران و آفریقا اولین گام بین جمهوری اسلامی ایران و قاره آفریقا را اراده دو کشور در توسعه روابط دانست و گفت: ضرورت دارد که برنامه دقیقی هم نسبت به کل قاره آفریقا و هم نسبت به یک یک کشور‌های آفریقایی با زمانبدی مشخص شود. اولین گام بین جمهوری اسلامی ایران و قاره آفریقا اراده است، به حمدالله این اراده وجود دارد و این نشست نمادی از اراده کشور‌های آفریقایی و ایران است برای گسترش روابط اقتصادی است.

رئیسی دومین گام را شناخت ظرفیت‌های قاره آفریقا و جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بیان کرد: بعضا برخی فعالان اقتصادی آشنایی کامل با ظرفیت‌های فی مابین ندارند و برگزاری این همایش به شناخت بهتر ظرفیت‌های متقابل کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس دولت سیزدهم خاطر نشان کرد: به رغم تهدید‌ها و تحریم‌ها جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های خوبی داشته و می‌توان ایران اسلامی را کشوری پیشرفته و فناور نامید. شناخت پیشرفت‌ها و دستیابی جمهوری اسلامی ایران به فناوری‌های نوین اهمیت بسیاری دارد.

وی با اشاره به تفاوت نگاه ایران به آفریقا به نسبت کشور‌های غربی اظهار کرد: همکاری با آفریقا مورد تاکید امام خمینی و همچنین مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است. غربی‌ها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند، اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دیدگاه حائز اهمیت است. تاریخ آفریقا نشان دهنده این است که بسیاری از کشور‌های غربی چگونه ذخایر آفریقا را چپاول کرده‌اند.

رئیسی با اشاره به اینکه نیروی انسانی کارآمدی در آفریقا وجود دارد، بیان کرد: این باور ماست اگرچه غربی‌ها تبلیغ می‌کنند که خودشان می‌توانند دستیابی به فناوری نوین و خلاقیت دارند، اما ما باور داریم که استعداد، دانش و توانایی آفریقا از مغرب زمین چیزی کم ندارد و توان دستیابی به بسیاری از عرصه‌ها را دارد.

دیگر خبرها

  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان، اما ما برای آفریقا می‌خواهیم
  • بسیاری از بحران‌ها نتیجه رویکرد سلطه‌طلبانه غرب است
  • بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب بوده است
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • شاهکار مهندسان ایرانی در آسیا/ تعظیم سریلانکا به توان فنی ایران
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟