Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@21:21:12 GMT

اگر مذاکرات به بن‌بست برسد مقصرش است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۵۳۵۸

اگر مذاکرات به بن‌بست برسد مقصرش است

علی اکبر علیزاده برمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به مذاکرات وین، اظهار داشت: آمریکایی ها و رسانه‌هایشان دارند فضای مذاکرات را به سمتی می برند که اگر این مذاکرات با شکست رو به رو شد بگویند مقصر آن ایران است، این درحالی است که ایران هیچگاه خواهان برهم خوردن مذاکرات نبوده بلکه اگر مذاکرات به بن بست برسد مقصر آن آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مثلا در زمان خروج آمریکا از برجام در زمان ترامپ ایران با درخواست اروپایی ها یکسال در برجام باقی ماند و به دنیا ثابت کرد که ایران خواهان برهم خوردن مذاکرات و برجام نیست بلکه آمریکا قصد این موضوع را دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در این مذاکرات نیز خواسته ایران کاملا روشن و شفاف است و ایران در قبال آنچه که می دهد قصد دارد به همان اندازه آورده‌ای داشته باشد این طور درست نیست که ایران از انرژی صلح آمیز خود چشم پوشی کند در مقابل طرف روبه رو به تعهدات خود عمل نکند.

علیزاده تصریح کرد: خواسته ایران لغو تمام تحریم های ظالمانه است و در مذاکرات آتی این خواسته ایران باید تحقق پیدا کند و همچنین باید آمریکا تضامینی دهد که دیگر اتفاقی که در زمان ترامپ افتاد دوباره تکرار نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سخنان رهبری درباره قابل اعتماد نبودن طرف آمریکایی، بیان داشت: آمریکایی ها همواره نشان داده اند که قابل اعتماد نیستند اکنون هم در مذاکرات وین این موضوع را ثابت کرده اند زیرا بیش از 200 نماینده جمهوری خواه از بایدن خواسته‌اند که میز مذاکره با ایران را ترک کند یا گفته اند که ما این مذاکرات را قبول نداریم که این موضوع نشان می دهد اگر توافقی هم صورت بگیرد آمریکا دوباره به آن پایبند نخواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مذاکرات آمریکا کمیسیون امنیت مجلس مذاکرات هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۵۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعد از حمله ایران حماس راحت‌تر نه می‌گوید!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 5 کانال دوازده اسرائیل گزارشی از مذاکرات برای تبادل اسرا میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها منتشر کرد. آن گونه که در این گزارش گفته می‌شود، بعد از حمله ایران به اسرائیل، حماس اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و راحت‌تر در مذاکرات نه می‌گوید. این گزارش جالب را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • تضمین آتش بس دایمی رکن اساسی مذاکرات است
  • بعد از حمله ایران حماس راحت‌تر نه می‌گوید!
  • ببینید | دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ مگر سیلاب به داد مردم سیستان برسد
  • تجمع دانشگاهیان ارومیه در حمایت از دانشجویان معترض آمریکایی