Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:11:36 GMT

زدن ماسک برای کودکان ضروری است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۶۵۶۰

زدن ماسک برای کودکان ضروری است

ایسنا/کردستان فوق تخصص ریه در کردستان با تاکید بر ضرورت و اهمیت استفاده از ماسک در کودکان بیان کرد: به کودکان بالای دو سال توصیه می شود که حتما از ماسک استفاده کنند.

دکتر محمدی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه سویه امیکرون ارگان های مختلف بدن را درگیر می کند، اظهار کرد: این بیماری با درگیرهایی متعددی خود را در کودکان بیشتر نشان می دهد و دستگاه گوارش را درگیر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از بچه ها در ابتدا به دلیل علایم گوارشی از جمله اسهال و استفراغ به دکتر مراجعه می کنند و بعد از چند روز علایم تنفسی در آن ها بروز می کند و گاهی نیز این فرآیند به صورت برعکس دیده می شود.

فوق تخصص ریه در کودکان ادامه داد: بروز امیکرون در کودکان به صورت یک بیماری تب دار است.

وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت استفاده از ماسک در کودکان بیان کرد: به کودکان بالای دو سال توصیه می شود که حتما از ماسک استفاده کنند.

به گفته محمدی، توصیه می شود که مادران دارای کودکان زیر دو سال که کنترل آن ها سخت تر بوده و ماسک زدن برایشان مشکل است، در خانه بمانند، چرا که بنا نیست که کودکان زیر دو سال به کرونا مبتلا نشوند بلکه هم مبتلا می شوند و هم انتقال می دهند.

وی تزریق واکسن کرونا را برای کودکان بالای ۵ سال ضروری دانست و گفت: تزریق واکسن به معنای آلوده نشدن به کرونا نیست، بلکه واکسن موجب می شود که در صورت مبتلا شدن، علایم و شدت بیماری و مرگ و میر کم تر شود.

این فوق تخصص ریه در کودکان از بستری شدن ۱۷۳ نفر کودک زیر ۱۵ سال بر اثر کرونا در بیمارستان بعثت سنندج، از ابتدای امسال تا کنون خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۲ مورد بستری مربوط به ماه بهمن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بین نوزادان نیز ۵۳ مورد مثبت بوده اند که ۶ مورد آن ها مربوط به بهمن ماه بوده است.

محمدی یادآور شد: تا کنون ۸۱و نیم درصد از افراد بالای ۱۲ سال در استان کردستان واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا در ایران دو سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۶۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، ابوالحسن عالی بیان کرد: طرح‌های مقابله با تنش آبی در مناطق مختلف استان بوشهر در دست اجراست که سعی می‌شود تا قبل از آغاز فصل تابستان این طرح‌ها اجرایی و وارد مدار بهره‌برداری تولید شوند.

 وی افزود: در همین راستا برای بهبود وضعیت آب مردم در جنوب استان بوشهر طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: با هدف افزایش پایداری آب شرب مشترکان در نخل تقی، عملیات بهسازی و مهندسی دوباره ایستگاه تقویت فشار مرکزی شهر و تعمیرات اساسی الکترو پمپ‌های این ایستگاه در مخزن چهار هزار مترمکعبی نخل تقی اجرا شد.

وی اظهار کرد: به تناسب تمامی اقدامات صورت گرفته در راستای رفع کمبود آب مردم، هم‌استانی‌ها نیز باید نسبت‌به بازنگری در نحوه مصرف و صرفه‌جویی در آب اهتمام لازم را داشته باشند.

عالی گفت: در سال آبی جاری میزان بارش‌ها در استان بوشهر کاهشی ۵۰ درصدی داشته که با توجه به تامین بیشتر آب مصرفی مردم از خارج استان، هم‌استانی‌ها باید بیش‌از پیش نسبت‌به مصرف بهینه آب توجه کنند.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان