Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-02@02:29:37 GMT

آموزش : از وضعیت Sleep ویندوز چقدر می‌دانید؟

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۷۲۳۰

آموزش : از وضعیت Sleep ویندوز چقدر می‌دانید؟

ایتنا - قرار دادن رایانه به حالت Sleep باعث صرفه جویی در مصرف برق و در عین حال حفظ وضعیت رایانه شما می‌شود.
اگر متوجه حالت خاموشی موقت یا Sleep (نماد ماه) در ویندوز 10 یا 11 شده‌اید، ممکن است کنجکاو باشید که چه کاری انجام می‌دهد. ما این حالت خواب‌آلود را توضیح می‌دهیم و نشان می‌دهیم که چرا واقعاً سودمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حالت خاموشی موقت یا Sleep چه کار می‌کند؟
هنگامی که ویندوز رایانه شخصی خود را در حالت Sleep قرار می دهید، رایانه شما هر چیزی را که روی آن کار می‌کنید ( برنامه‌های فعال ، فایل‌ها، پنجره‌های مرورگر و غیره) را حفظ می‌کند و وارد یک حالت کم مصرف ویژه می‌شود. در حالت Sleep ، شما نمی‌توانید از رایانه شخصی خود استفاده کنید، اما می‌توانید بعداً به سرعت کار خود را از سر بگیرید.

استاندارد حالت Sleep که امروزه به طور رایج در ویندوز رایانه‌های شخصی استفاده می‌شود در سال 1996 با انتشار استانداردهای Advanced Configuration and Power Interface‪(ACPI)‬ آغاز شد. استاندارد ACPI از چهار سطح مختلف حالت Sleep پشتیبانی می‌کند، اما لازم نیست نگران یادگیری آنها باشید. رایانه شما به طور خودکار از بهترین حالت Sleep برای سخت افزار شما استفاده می‌کند. رایانه‌های MAC شرکت اپل نیز از حالت Sleep پشتیبانی می‌کنند، که مشابه حالت Sleep در ویندوز کار می‌کند و به همان نتیجه می‌رسد: صرفه‌جویی در مصرف انرژی.
 

چه چیزی در قرار دادن رایانه شخصی در حالت Sleep مفید است؟
قرار دادن رایانه به حالت Sleep باعث صرفه جویی در مصرف برق و در عین حال حفظ وضعیت رایانه شما می‌شود، بنابراین می‌توانید به سرعت کار خود را از سر بگیرید. این موضوع خصوصا برای دستگاه‌های قابل حمل مانند تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها مفید است که ممکن است برای مدتی که از آن‌ها استفاده می‌کنید، برای حفظ عمر باتری آن‌ها را در حالت Sleep قرار دهید، سپس دوباره در حالت بیداری قرار گرفته و کار خود را از سر بگیرید.

به طور کلی، حالت Sleep برق لازم برای برخی از دستگاه‌های USB (مانند ماوس یا صفحه‌کلید، که بعدا می‌توانید از آن‌ها برای بیدار کردن رایانه شخصی استفاده کنید) و رم (تا آنچه را که روی آن کار می‌کنید از دست ندهید) را فراهم می‌کند. اما توان قطعات پرمصرف رایانه شخصی مانند PC، GPU و دیسک‌های ذخیره ساز را کاهش می‌دهد.

در حالت Sleep ، لپ تاپ‌ها ممکن است 1 وات برق مصرف کنند (در مقابل 20 تا 30 وات حالت بیداری)، و رایانه‌های شخصی رومیزی ممکن است حدود 10 وات (در مقابل 100-500 وات یا بیشتر حالت بیداری) مصرف کنند. وب سایت انرژی استار ایالات متحده استفاده از حالت Sleep خودکار را به جای خاموش کردن رایانه خود توصیه می‌کند زیرا این موسسه دریافته است که فراموشی خاموش کردن رایانه شخصی خود حتی برای چند بار می‌تواند ارزش صرفه جویی‌های پی در پی در مصرف برق، طی یک سال را خنثی کند.
 

چگونه رایانه خود را به صورت دستی در حالت Sleep قرار دهیم؟

راه‌های گوناگونی برای قرار دادن ویندوز رایانه‌های شخصی در حالت Sleep وجود دارد، بنابراین ما در اینجا فقط به چند مورد اصلی می‌پردازیم. اگر از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، اغلب می‌توانید درب آن را ببندید و رایانه به‌طور خودکار به Sleep می‌رود. (اما همیشه اینطور نیست، بنابراین ممکن است نیاز باشد تنظیمات خود را بررسی کنید.)

برای راه اندازی حالت Sleep از داخل ویندوز، روی منوی استارت کلیک کنید و وقتی منو ظاهر شد، آیکون power (در سمت چپ ویندوز 10 و سمت راست در ویندوز 11) را انتخاب کنید. در منوی ظاهر شده، گزینه «Sleep» را انتخاب کنید.
 
همچنین می‌توانید با استفاده از دکمه سخت‌افزاری یا کلید صفحه‌کلید، رایانه شخصی خود را در حالت Sleep قرار دهید. برای انجام این کار، به دنبال تصویر یک ماه کوچک یا "Zz" بگردید و دکمه کنار آن را فشار دهید. (در برخی از لپ‌تاپ‌ها، ممکن است لازم باشد کلید عملکرد ("Fn") را فشار دهید و روی دکمه sleep ضربه بزنید تا کار کند.)
 
هنگامی که این کار را انجام دادید، رایانه شما باید فوراً به حالت sleep برود. برای اینکه بعداً رایانه شخصی خود را به حالت قبل برگردانید، درب رایانه خود را باز کنید (اگر لپ تاپ است)، کلیدی را روی صفحه کلید فشار دهید، ماوس را تکان دهید یا روی صفحه لمسی خود را ضربه بزنید. به عنوان گزینه دیگر، شما معمولاً می‌توانید یک بار روی دکمه power  ضربه بزنید و دستگاه را بیدار می‌کند.
 

چگونه رایانه خود را به صورت خودکار در حالت Sleep قرار دهیم؟
شما همچنین می‌توانید ویندوز 10 یا 11 رایانه شخصی خود را با استفاده از تنظیمات ویندوز به‌طور خودکار به حالت sleep ببرید. برای انجام این کار، ابتدا تنظیمات را با فشار دادن Windows+i باز کنید.

در تنظیمات ویندوز 10، System > Power & Sleep را انتخاب کنید. سپس از منوی کشویی های زیر « When plugged in, PC goes to sleep after » یا « On battery power, PC goes to sleep after » استفاده کنید و مدت زمان را انتخاب کنید.
 
در تنظیمات ویندوز 11، گزینه System > Power & Battery را انتخاب کنید. سپس بخش « Screen and Sleep » را باز کنید و روی منوی کشویی کنار « On battery power, put my device to sleep after» یا « When plugged in, put my device to sleep after » کلیک کنید. یک دوره زمانی (مانند "15 دقیقه") را انتخاب کنید.
 
پس از آن، تنظیمات را ببندید، و حالا آماده رفتن به حالت sleep هستید. اگر رایانه شخصی شما برای مدت زمانی که در تنظیمات انتخاب کرده اید غیرفعال بماند، رایانه شما به طور خودکار وارد حالت sleep می شود. بعداً با فشار دادن دکمه power  ، ضربه زدن روی صفحه کلید یا حرکت دادن ماوس، آن را بیدار کنید.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا

منبع: ايتنا

کلیدواژه: ویندوز سیستم عامل آموزش حالت Sleep ویندوز رایانه شخصی خود حالت Sleep قرار انتخاب کنید طور خودکار رایانه شما رایانه خود حالت sleep حالت Sleep قرار دادن صرفه جویی صفحه کلید ویندوز 10 لپ تاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۷۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این فیلم بیش از حد برخاسته از جهان شخصی نیست

«برخی فیلم‌های کوتاه بیش از حد برخاسته از جهان شخصی سازنده‌اش هستند و به همین دلیل بیش از اندازه ایرانی محسوب می‌شود اما این فیلم، زبان و سوژه‌ای دارد که برای همه مردم دنیا، قابل فهم است. »

مهدیه محمدی کارگردان فیلم کوتاه «آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه شدن دیده بود» همزمان با راه‌یابی این اثر به بیست و پنجمین دوره جشنواره Short Shorts Film Festival & Asia در گفت‌وگویی با ایسنا درباره این اثر توضیح داد: این فیلم یک روایت ملودرام دارد و ایده آن در قالب گفت‌وگویی دوستانه با فیلم‌نامه‌نویس فیلم شکل گرفت. در گفت‌وگوهایی که داشتیم به یک دغدغه مشترک رسیدیم و احساس کردیم این فضای داستانی را دوست داریم. بر همین اساس ایده‌پردازی را شروع کردیم و به فیلم‌نامه نهایی رسیدیم.

وی افزود: دغدغه‌ای که تبدیل به انگیزه ساخت این فیلم کوتاه شد، دغدغه‌ای برخاسته از زندگی شخصی خودم بود. به‌واسطه عزیزان و نزدیکان خودم که درگیر بیماری بودند، فضای پیرامون این بیماران را از نزدیک لمس کرده بودم و پرداختن به همین فضا، دغدغه اصلی‌ام در این فیلم بود.

این کارگردان فیلم کوتاه درباره بازخوردهای نمایش این اثر خود در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران گفت: بعد از نمایش فیلم در جشنواره شاهد بازخوردهای مثبت بسیاری بودیم. تقریبا هر کسی که از سالن اکران بیرون می‌آمد، واکنش مثبت داشت. به همین دلیل هم فیلم در آرای مخاطبان جشنواره، در ترکیب پنج فیلم بالای جدول قرار داشت. بعدها در جشنواره‌های بین‌المللی هم شاهد همین بازخوردهای خوب بودیم. فیلم در چند شهر سوئیس هم اکران‌های جشنواره‌ای را تجربه کرد که به‌شدت بازخوردهای خوبی از آن داشتیم.

وی افزود: خیلی از مخاطبان خارجی حتی می‌گفتند که با بسیاری از صحنه‌های فیلم گریه می‌کردیم. احساسم این است که مخاطبان داخلی و خارجی ارتباط احساسی خوبی با این فیلم برقرار کردند و برداشتی که از آن داشتند همان برداشت و پیامی بود که ما مدنظر داشتیم.

محمدی درباره فرآیند تولید فیلم کوتاه «آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه شدن دیده بود» هم توضیح داد: از حوالی عید نوروز سال گذشته بود که ایده‌پردازی درباره این کار را شروع کردیم و درباره آن صحبت می‌کردیم اما بعد از رسیدن به ایده نهایی و تکمیل فیلم‌نامه، در حوالی مردادماه بود که تصویربرداری در حوالی رامسر صورت گرفت. مجموع تصویربرداری کار هم سه روز طول کشید. از آنجایی که شناختی از تیم‌های شهرستانی نداشتیم هم کل تیم تولید را از تهران با خودمان راهی کردیم.

وی درباره افزایش هزینه‌های تولید فیلم‌کوتاه هم گفت: واقعا هزینه‌های تولید قابل قیاس با سال‌های قبل نیست و ما هم مانند دیگر دوستان فیلمساز در سینمای کوتاه، درگیر این چالش بودیم. بخشی از این هزینه را انجمن سینمای جوانان تقبل کرد و مابقی آن را تهیه‌کننده به‌صورت شخصی تأمین کرد. بخشی از کار هم رفاقتی و با همراهی دوستانه گروه تولید پیش رفت.

کارگردان فیلم کوتاه «آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه شدن دیده بود»، درباره راه‌یابی این فیلم به جشنواره «Short Shorts Film Festival & Asi» گفت: قطعا این رویداد، جشنواره بسیار معتبری است که یکی از درگاه‌های ورود به جشن اسکار هم محسوب می‌شود. احساس می‌کنم زبان فیلم ما زبانی جهانی بود و احتمالا به همین دلیل هم شاهد راه‌یابی آن به این رویدادهای بین‌المللی هستیم. برخی فیلم‌های کوتاه بیش از حد برخاسته از جهان شخصی سازنده‌اش هستند و به همین دلیل بیش از اندازه ایرانی محسوب می‌شود اما این فیلم، زبان و سوژه‌ای دارد که برای همه مردم دنیا، قابل فهم است. 

وی در پایان گفت: ما در فرآیند تولید تمام تلاش خود را کردیم که این فیلم را به بهترین و درست‌ترین شکل ممکن به تصویر درآوریم و خوشحالیم که حاصل کار مورد توجه رویدادهای بین‌المللی هم قرار گرفته است. متأسفانه امکان حضور در این رویداد را به‌صورت شخصی نداشتم اما امیدوارم برای این فیلم، بهترین اتفاق‌ها رخ بدهد. در ادامه هم پخش‌کننده بین‌المللی ما، برنامه‌ریزی برای حضور در رویدادهای معتبر دیگر، خواهد داشت.
فیلم کوتاه «آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه شدن دیده بود» در مؤسسه فرهنگی هنری «نگاه آخر» و با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران تولید شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • ظهور شاه‌کلید قفل‌های دیجیتال/ رایانه‌های کوانتومی رمزگذاری را بی‌معنا می‌کنند
  • این فیلم بیش از حد برخاسته از جهان شخصی نیست
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • کیس رایانه مینیاتوری + فیلم
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)