Web Analytics Made Easy - Statcounter

1. بهبود روحیه 2. بهبود عملکرد ذهنی 3. کاهش خطر ابتلا به جنون 4. مناسب برای حافظه 5. احساس خواب آلودگی در بعضی مواقع

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ مصرف قهوه برای بسیاری از افراد یکی از ضروری ترین کارهای هنگام صبح است و بدون آن روز خود را آغاز نمی کنند. در واقع آن ها قهوه می خورند تا برای ادامه روز انرژی بالایی داشته باشند اما جالب است بدانید که قهوه اثرات خاص دیگری هم روی مغز دارد که در این قسمت از بهداشت و سلامت با آن ها آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1. بهبود روحیه

اگر به دنبال بهبود روحیه و همزمان افزایش انرژی هستید، احتمالا نوشیدن یک فنجان قهوه، آسان ترین راه حل رسیدن به این مهم است. قهوه به دلیل محتوای کافئین اثرات مثبتی روی روحیه دارد.

کافئین در دوز پایین یعنی کم تر از 200 میلی گرم می تواند به بهبود روحیه کمک کند. تحقیقات نشان می دهد خانم هایی که بیشتر کافئین مصرف می کنند، نسبت به بقیه کمتر افسردگی می گیرند.

2. بهبود عملکرد ذهنی

بهبود عملکرد ذهنی در حین کار را می توان با مصرف قهوه شاهد بود. مطالعه ای در این باره روی یک گروه از افراد که قهوه مصرف می کردند انجام شد. گروه اول 65 میلی گرم و گروه دوم 200 میلی گرم کافئین در طول روز استفاده می کردند.

محققان در این مطالعه به این نتیجه رسیدند که میزان هوشیاری و اضطراب در هر دو گروه یکسان است اما عملکرد گروه دوم در انجام کار های ساده تر و یا انجام چند کار به شکل هم زمان بیشتر بوده است.

3. کاهش خطر ابتلا به جنون

اگر سابقه خانوادگی ابتلا به الزایمر دارید یا می خواهید با بالا رفتن سن تان از لحاظ ذهنی سالم باشید، قهوه می تواند به شما کمک کند تا سلامت خود را در طولانی مدت تضمین کنید. قهوه باعث افزایش تمرکز و پایداری ذهنی شده و از افت عملکرد ذهن جلوگیری می کند.

قهوه همچنین خطر ابتلا به جنون، آلزایمر و پارکینسون را می کاهد. مطالعات نشان می دهد که مصرف سه الی پنج فنجان قهوه در طول روز تا 65 درصد خطر ابتلا به آلزایمر و جنون را کاهش می دهد.

4. مناسب برای حافظه

اگر مدام چیز ها را فراموش می کنید، احتمالا مصرف کمی کافئین بتواند همه چیز را تغییر دهد. قهوه آنتی اکسیدان بالایی دارد و برای عملکرد مغز مناسب است. این آنتی اکسیدان ها به نگهداری و تقویت سلول های مغزی کمک می کند و می تواند حافظه و عملکرد ذهن را بهبود ببخشد، البته اگر در طولانی مدت مصرف شود.

طبق تحقیقات سال 2014، به عده ای از جوانان پلاسبو و عده ای دیگر 200 میلی گرم کافئین دادند، آن هایی که کافئین خورده بودند، حافظه بهتری داشتند و در بلند مدت عملکرد ذهنی بهتری نسبت به گروه پلاسبو داشتند.

5. احساس خواب آلودگی در بعضی مواقع

کافئین موجود در قهوه عاملی برای افزایش انرژی در کوتاه مدت است اما ممکن است بعضی از افراد را نیز خسته کند اما چگونه؟ مصرف قهوه نه تنها روی مغز اثرگزار است، بلکه قطع مصرف آن باعث می شود که در تعداد هورمون هایی مثل آدرنالین و دوپامین آشفتگی و ناتعادلی ایجاد گردد.

این هورمون ها عامل سرحال نگه داشتن شما هستند که دچار اختلال می شوند. همچنین سطح آدنوزین افزایش می یابد و باعث احساس خستگی، سر درد خواهد شد.

منبع: نمناک این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد چای سکته مغزی قهوه مغز کافئین خوردن قهوه اخبار مرتبط چای و قهوه چه تاثیری بر مغز دارد؟ هشدار؛ اومیکرون دارید به این نوشیدنی لب نزنند « چای » باعث کاهش سکته مغزی می‌شود؟ چای یا قهوه‌ را چگونه ترجیح می‌دهید؟ تغییرات و عوارض ترک ناگهانی قهوه کافئین مصرف کنیم یا نه؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها برگزاری شش نشست کمیسیون مشترک اقتصادی با همسایگان در ماه های اخیر بعد از خوردن قهوه برای مغز چه اتفاقی می افتد! ‏دوران‌ بدزبانی با خبرنگاران‌ گذشته است چرا افراد به هنگام احساس درد پرخوری می کنند! بدهی دولت ۹۶۲ هزار میلیارد تومان اعلام شد قیمت تور کربلا و نجف ویژه مبعث پیامبر اکرم (ص) + جدول با دیدن این قیمت ها شوکه می شوید! ممنوعیت سرمایه گذاری در مناطق شورشی اوکراین سلطان بازار نفت تضعیف می شود؟ قیمت دلار ۳ اسفند ماه ۱۴۰۰ واشنگتن تضمینی نمی دهد ماسک‌ صورت خانگی که محافظ پوست است ساخت ورزشگاه اتحاد در متاورس توسط منچسترسیتی خبر مهم؛ بازنشستگان با نامه کسر از حقوق وام ۵۰ میلیونی می گیرند تعویق مذاکرات وین و تبعات آن رایزنی وزیر خارجه عراق با قانون گذاران آمریکایی درباره مذاکرات وین موفقیت گل گهر در جشنواره ملی تعالی سازمانی رییسی: به دنبال ارتقا امنیت گاز هستیم روش استفاده از اسپند برای لاغری سریع جزییات پذیرش بدون آزمون دانشجوی دکتری در دانشگاه امیرکبیر «علی مطهری» مجرم نیست مصوبه عجیب کمیسیون تلفیق رییسی: افزایش عرضه گاز به جهان با اهداف انسان دوستانه عکس یادگاری سران کشورها در مجمع اوپک گازی انعقاد تفاهم نامه همکاری نفتی بین ایران و ونزوئلا رییس جمهور خودخوانده دونتسک از ولادیمیر پوتین تشکر کرد این افراد مشمول دریافت سود سهام عدالت هستند تعطیلی سراسری مدارس ممنوع عقبگرد دسته جمعی قیمت پژو / پراید به مرز ۱۸۰ میلیون تومان رسید آغاز توزیع کارت آزمون دکتری ۱۴۰۱ از امروز ماجرای دو برابر شدن کرایه اتوبوس های تهران در شب جلسه جدید برای آزادسازی واردات خودرو آشنایی با روغنی که پشه را دفع می کند! چند خودروی فرسوده در ایران تردد می کند؟ این روش خاطرات فراموش شده را به یادتان می آورد! شمارش معکوس تعیین دستمزد ۱۴۰۱ خودروی هنری ها چه شکلی است؟! گرفتگی عضلات پا را چگونه برطرف کنیم؟ فولکس وانت برقی می سازد کارگران شهرداری عیدی نمی گیرند! دولت میز مذاکره را ترک نمی کند شورای نگهبان درباره مصوبات، پنهان کاری در قبال مردم ندارد ۱۳ عادت ناسالم که شما را سریع تر پیر می کنند استقبال امیر قطر از رییسی در بدو ورود به اجلاس اوپک گازی فایل صوتی فرمانده سابق سپاه چیز جدیدی نبود شرایط آزمون استخدامی برای جذب معلمان + لینک ثبت نام عدد عجیب تخلف در ساخت و ساز نگاهی به جدیدترین اتومبیل مرسدس بنز F۱ قیمت مسکن کاهش داشت؟ صیانت خاموش یا کودتای نامحسوس علیه اینترنت کشور! بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چای سکته مغزی قهوه مغز کافئین خوردن قهوه خطر ابتلا بهبود روحیه عملکرد ذهنی میلی گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۸۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماته؛ چای گیاهی محبوب فوتبالیست‌ها که لاغرتان می‌کند!

چای گیاهی ماته (Mate) که در میان ستاره‌های فوتبال آمریکای جنوبی مانند لیونل مسی محبوب است، خاصیت لاغری نیز دارد. کارشناسان می‌گویند این نوشیدنی تلخ با بویی شبیه بادام زمینی، احتمالاً به دلیل کافئین موجود، متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و سوخت چربی را تسریع می‌کند.

به گزارش روزیاتو، شاید همین خواص باعث شده که ناگهان ماته در میان فوتبالیست‌ها محبوبیت پیدا کند. مسی، یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال، به نوعی سفیر این نوشیدنی شده و اغلب عکس‌هایی از خود در حال نوشیدن ماته تازه دم، منتشر می‌کند. دیوید بکهام، که مسی را به تیم اینتر میامی دعوت کرد نیز تحت تأثیر او ماته را امتحان کرد.

مصرف ماته در میان ستاره‌های آرژانتینی، اروگوئه‌ای و حتی اروپایی مانند آنتوان گریزمان و پل پوگبا رایج است. اریک دایر، مدافع سابق تاتنهام نیز در جام جهانی ۲۰۱۸ اعتراف کرد که به این نوشیدنی اعتیاد دارد.

چای ماته مانند قهوه انرژی بخش است، اما طرفداران آن ادعا می‌کنند که سردرد و افت ناگهانی انرژی همراه با نوشیدن قهوه را ندارد. محققان می‌گویند ماته می‌تواند باعث کاهش وزن شود. یک مطالعه در برزیل در سال ۲۰۱۹ نشان داد که این نوشیدنی سبز خواص ضد چاقی دارد.

همچنین طی یک تحقیق در کره جنوبی در سال ۲۰۱۵ مشخص شد که افراد چاق با مصرف روزانه کپسول ماته می‌توانند تا ۰.۷ کیلوگرم وزن کم کنند. سایر مطالعات نیز مزایای مشابهی را گزارش کرده اند؛ مانند پژوهشی در نروژ در ۲۰۱۸ که نشان داد این مکمل میزان سوزاندن چربی را در هنگام ورزش افزایش می‌دهد.

با این حال، یک متخصص تغذیه می‌گوید که اثرات لاغری ماته ممکن است ناشی از کافئین آن باشد نه خود نوشیدنی. کافئین با افزایش سطح آدرنالین، متابولیسم چربی را تحریک می‌کند. ماته همچنین سرشار از پلی فنول‌های آنتی اکسیدان و محرک متابولیسم است. اما این متخصص معتقد است اگر رژیم سالم و ورزش را رعایت کنید، ماته اثر کمی روی کاهش وزن دارد.

دیگر خبرها

  • سم‌زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار!
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش آلفرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • چگونه به فاسیولا مبتلا می شویم؟
  • خواص شگفت‌انگیز این میوه برای سلامت قلب
  • قیمت مهمترین ارزها در بازار تهران/ لیر ترکیه تحت تأثیر چه اتفاقی است؟
  • فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب
  • ماته؛ چای گیاهی محبوب فوتبالیست‌ها که لاغرتان می‌کند!