Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:54:44 GMT

تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‎‌ایم

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۸۶۸۳

تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‎‌ایم

در ششمین گردهمایی شعب افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، وضعیت فرهنگی کشور مورد ارزیابی قرار گرفت؛ در این نشست از جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی برای بهبود وضعیت فرهنگی کشور یاد شد.

به گزارش ایسنا، ششمین گردهمایی شعب مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، امروز، سوم اسفند با حضور دکتر جمال رحیمان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی؛ دکتر مهدی رفیعی بهابادی، رییس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران؛ دکتر سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و دکتر جواد پورکریمی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران در سالن جلسات ایسپا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در ششمین گردهمایی شعب ایسپا اظهار کرد: موفقیت جهاد دانشگاهی را می‌توان در 3 نکته بیان کرد. نکته اول، روحیه و فرهنگ جهادی سبب موفقیت جهاد دانشگاهی است. از تمامی دوستان دعوت می‌کنم برای حفظ این فرهنگ تلاش کنند. اگر فرهنگ جهادی و جهادگری نبود شاهد موفقیت پژوهشگاه‌ها، مراکز علمی و دانشگاهی جهاد دانشگاهی نبودیم. نمایگشاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی در دی ماه سال جاری برگزار شد و برخی مسئولان از این نمایشگاه بازدید کردند؛ دستاوردهای جهاد دانشگاهی برای آنها شگفت‌انگیز بود.

وی درباره دومین شاخصه موفقیت جهاد دانشگاهی اظهار کرد: بلندهمتی و پشتکار از دیگر دلایل موفقیت این نهاد است؛ جهاد دانشگاهی به سمت افق‌های تعریف شده خود گام برمی‌دارد و برای دست‌یابی سریع‌تر به اهداف خود موانع مسیر را حذف می‌کند. شهید سلیمانی معتقد بود، تهدیدها را می‌توان به فرصت تبدیل کرد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه شناخت جایگاه مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران اهمیت فراوانی دارد، توضیح داد: ایسپا می‌تواند افکار جامعه در ارتباط با مسائل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را به دست اندرگاران نظام اسلامی ارائه دهد. ایسپا می‌تواند در سیاست‌گذاری‌ها و ارزیابی نظام کشور تاثیرگذار باشد؛ همچنین دیدگاه واقعی‌تری از مردم  درباره مسائل کشور ارائه دهد. مرکز افکار سنجی می‌تواند در توسعه عدالت اجتماعی، عدالت اقتصادی و رفع محرومیت تاثیرگذار باشد.

دکتر رحیمیان با بیان اینکه تمامی داده‌ها باید بر مبنای معیارهای علمی جمع‌آوری شوند، توضیح داد: توجه به شاخص‌های علمی بسیار اهمیت دارد. برخی از داده‌ها جنبه محرمانه دارند، باید در انتشار داده‌ها دقت کرد تا دشمنان از آن سوءاستفاده نکنند.

وی درباره محور سوم نیز توضیح داد: مسائل اداری و ساختاری جهاد نیز اهمیت دارد. دست‌اندرکاران و مسئولان اجرایی کشور به ایسپا بسیار توجه می‌کنند. شعب مرکز افکار سنجی با ظرفیت‌های مرکز را به مسئولان استانی معرفی و اعتماد آنها را جلب کنند. مادامی که خودمان را به مسئولان طراز اول استانی معرفتی نکنیم؛ هیچگاه اعتماد به دست نخواهد آمد.. تمامی استان ها ظرفیت‌های متفاوتی دارند که از این موارد می‌توان به عنوان منبع درآمد شعب استفاده کرد. باید از تمام ظرفیت ایسپا استفاده کرد.

دکتر رحیمیان در ادامه گفت: از معاونان فرهنگی می‌خواهم از جابجایی افراد با تخصص صرف نظر کنند. افرادی که چندین سال تجربه یک پست را دارند به راحتی جابه‌جا نکنند. همچنین نگاه عادلانه به تمام شعب و مراکز جهاد اشته باشند، نگاه غیر عادلانه با فرهنگ جهادی منطبق نیست.

برخی از شعب استانی فعال نیستند

دکتر مهدی رفیعی بهابادی در این مراسم گفت: 2 سال از شیوع پاندمی کرونا می‌گذرد؛ شرایط برگزاری جلسات حضوری در این بازه زمانی میسر نبود. تصمیم بر این است که نفر از اعضای شورای فنی شعب ایسپا از میان معاونان فرهنگی استان‌ها انتخاب شوند. مشکلات شعب با حضور این افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران با بیان اینکه کووید 19 ارتباطات و فعالیتهای ایسپا را تحت تاثیر قرار داد، تشریح کرد: در این دوران، پیمایش‌ها به صورت صورت تلفنی انجام شدکه امیدواریم با بهبود شرایط در سال آتی امکان اجرای پروژه‌ها به صورت حضوری میسر شود. اجرای پیمایش‌های حضوری را از مدتی پیش دوباره از سرگرفتیم اما بازهم تاکید می‌کنم که بسیاری از پروژه‌ها به صورت تلفنی انجام شد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در خرداد ماه سال جاری گفت: تعداد پروژه‌ها در سال‌های برگزاری انتخابات کم می‌شود؛ چرا که پس از اینکه دولت جدید مسئولیت اجرای امور را در دست می‌گیرد بخش اعظمی از سال سپری شده است. ‎‌

دکتر رفیعی بهابادی توضیح داد: گردآوری اطلاعات به صورت تلفنی از روش‌های مرسوم در دنیا است؛ مسائلی که حساست چندانی نداته باشند به صورت تلفنی انجام می‌شوند. از زمان پاندمی ویروس کرونا، 30 پروژه را به سرانجام رساندیم؛ 20 پروژه در ارتباط با کرونا و 10 مورد دیگر نیز در ارتباط با مسائل این ویروس است. هیچ موسسه‌ای مانند ایسپا اطلاعاتی در ابعاد مالی، فرهنگی و اجتماعی در ارتباط با این بیماری ندارد.

رئیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران با بیان اینکه شعب ایسپا می‌توانند از ظرفیت نظرسنجی تلفنی استفاده کنند، اظهار کرد: این شیوه به صورت تصادفی انجام می‌شود؛ اطلاعات به دست آمده دقیق و منطبق با واقعیت است. یک روز به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، نتایج نظرسنجی در ارتباط با این موضوع را اعلام کردیم که به واقعیت بسیار نزدیک بود.

وی درباره وضعیت فعالیت شعب ایسپا گفت: برآوردها حاکی از آن است، حدود 20 درصد مراکز افکارسنجی در استان‌ها فعال هستند. بسیاری از شعب غیرفعال هستند یعنی طرحی را تعریف نمی‌کنند. من از شعب می‌خواهم تا فعالیت بیشتری داشته باشند.

دکتر رفیعی بهابادی با اشاره به جشنواره شعب برتر ایسپا گفت: بازهم تکرار می‌کنم، تعداد محدودی از شعب فعال هستند. اغلب پروژه‌های تعریف شده در ارتباط با مسائل رضایتمندی مشتریان از شرکت‌های گاز، آب و فاضلاب است؛ پروژه‌های مهن اجتماعی بسیار اندک هستند. تعداد پروژه‌های کارفرمایی بسیار زیاد است که می‌توان آن را جذب کرد.

رئیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران اظهار کرد: کارگاه‌های آموزشی را هر دو سال یکبار برگزار می‌کردیم. با استفاده از ظرفیت استودیو خبرگزاری ایکنا توانستیم که بسته‌های آموزشی خود در زمینه‌های کار با نرم‌افزار ایسپا، گزارش‌نویسی، پروپزال نویسی و طرح پسش ضبط کنیم. افرادی که به تازگی عضو مرکز افکارسنجی می‌شوند، می‌توانند از این بسته‌های آموزش بهره برند.

وی با اشاره به محدود بودن تعداد پرسشگران در شعب استانی ایسپا توضیح داد: این افراد در مراکز استان‌ها حضور دارند؛ پرسشگران در سایر شهرهای استان‌ها حضور ندارند تا تعداد آنها بسیار محدود است. تمامی شهرستان‌ها باید یک پرسشگر داشته باشند که دوره‌های آموزشی را با موفقیت سپری کرده باشد. انتظار داریم، پرسشگران تنها در مراکز استان‌ها متمرکز نباشند. اگر پرسشگر در سایر شهرها حضور داشته باشند، پروژه‌ها با دقت بیشتری انجام می‌شود.

دکتر رفیعی بهابادی با بیان اینکه سایت مرکز افکار سنجی را بازطراحی خواهیم کرد، افزود: تصمیم داریم تا جایگاهی برای اخبار شعب داشته باشیم. شعب ایسپا، اخبار مهم خود را ارسال کنند تا از طریق سایت یا شبکه‌های اجتماعی مرکز منتشر شود.

ادامه دارد 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران ایسپا وضعیت فرهنگی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران جهاد دانشگاهی مرکز افکار صورت تلفنی شعب ایسپا پروژه ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «پایش و ارتقای سلامت» اعضای جهاد دانشگاهی سلامت محور است

رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی گفت: طرح «پایش و ارتقای سلامت» یک طرح سلامت‌محور است که در آن سلامت جسم و روان مورد توجه قرار دارد و در بحث سلامت جسمانی و مسائل درمانی مهم‌ترین موضوعاتی که می‌تواند سلامت اعضا را مورد خطر قرار دهد، شناسایی و در قالب تهیه پرونده شخصی توصیه‌های لازم برای درمان انجام خواهد گرفت.

علی منتظری، رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح پایش و ارتقای سلامت اعضای جهاد دانشگاهی باتوجه‌به اهمیت آن در نظام فکری سازمان جهاد دانشگاهی آغاز شده است؛ این طرح در ادامه همان تکریم و توجه این سازمان به نیروی انسانی است.

رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی بیان کرد: ما امیدواریم تمام واحدها و سازمان‌های وابسته در جهاد دانشگاهی همکاری مناسبی با این طرح داشته باشند، در این مرحله مطالعات علم، دریافت داده‌ها به‌صورت پژوهشی و تحقیقاتی توسط اعضای هیئت‌علمی و پژوهشگران جهاد دانشگاهی طراحی‌شده و امیدواریم این طرح با تلاش‌های صورت‌گرفته به‌صورت موفقیت‌آمیز اجرا شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم این طرح یک طرح پزشکی صرف نباشد و تمام ابعاد سلامت را مورد ارزیابی قرار دهد، تصریح کرد: این طرح سلامت‌محور است و در آن سلامت جسم و روان مورد توجه قرار دارد و در بحث سلامت جسمانی و مسائل درمانی مهم‌ترین موضوعاتی که می‌تواند سلامت اعضا را مورد خطر قرار دهد، شناسایی و در قالب تهیه پرونده شخصی توصیه‌های لازم برای درمان انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جهاد دانشگاهی در کنار معلمان برای تربیت نسل‌های متخصص
  • تهدیدها را در توزیع برق به فرصت تبدیل کرده ایم
  • شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی
  • ۱۲ حکم رئیس دانشگاه تهران برای بزرگداشت سنت دانشگاهی ایران صادر شد
  • رقابت ۲۱ هزار و ۱۶۹ داوطلب استان کرمان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • رئیس جهاد دانشگاهی کشور وارد گلستان شد
  • طرح «پایش و ارتقای سلامت» اعضای جهاد دانشگاهی سلامت محور است
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری