Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس حقوقی ورزشی گفت: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های دولتی با منع قانونی برای تصدی شغل دولتی دیگر روبرو نیستند.

خبرگزاری میزان - امیرساعد وکیل درخصوص ابهامات درباره ادامه فعالیت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در فدراسیون‌های ورزشی بر اساس رأی دیوان عدالت اداری اظهار داشت: در این خصوص باید از دو منظر به موضوع نگاه کرد از نگاه اول همانگونه که در قانون اساسی و قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل آمده هیچ یک از وزرا و معاونین و کارکنان دولت نمی‌توانند بیش از یک شغل دولتی داشته باشند و تنها استثنایی که در قانون به آن اشاره شده مربوط به اعضای هیئت علمی دانشگاه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق این قانون اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها علاوه بر وظایف آموزشی و پژوهشی می‌توانند یک شغل دیگر دولتی هم داشته باشند.

این کارشناس حقوقی در ادامه صحبت‌های خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از زاویه دیگری به این موضوع توجه کنیم باید بگویم که بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین نامه انتقال کارکنان دولت این امکان وجود دارد که کارکنان دولت به دستگاه‌های دیگر دولتی منتقل شوند. از آنجایی که فدراسیون‌ها به عنوان موسسات غیردولتی در نظر گرفته شده است امکان انتقال و مأموریت برای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات غیردولتی به دیگر دستگاه‌ها وجود ندارد، اما اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های دولتی با منع قانونی برای تصدی شغل دولتی دیگر روبرو نیستند.

بیشتر بخوانید: شعبانی‌بهار: نگران از دست دادن ریاست فدراسیون تیراندازی با کمان نیستم/ گردنم از مو نازک‌تر است

انتهای پیام/

برچسب ها: فدراسیون کشتی علیرضا دبیر غلامرضا شعبانی بهار فدراسیون تیراندازی با کمان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فدراسیون کشتی علیرضا دبیر غلامرضا شعبانی بهار فدراسیون تیراندازی با کمان اعضای هیئت علمی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۰۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری

 علیرضا حیدری در سی و یکمین آیین نکوداشت استاد برگزیده کشوری که امروز در سازمان پژوهشی‌های علمی و صنعتی درحال برگزاری است، گزارشی از روند انتخاب استادان نمونه اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال تحصیلی بخشنامه انتخاب عضو هیئت علمی برجسته به همه دانشگاه‌ها ارسال و مدتی به آنها فرصت داده شد تا افراد واجد شرایط را به دبیرخانه معرفی کنند.

وی در ادامه تصریح کرد:  ابتدا تا ۳۰ دی ماه فرصت داشتند ولی تا فروردین هم پرونده‌هایی دریافت شد، بهتر است در دوره بعد بازه زمانی را رعایت کنیم. در نهایت حدود ۱۵۰ پرونده بعد از داوری اولیه در دانشگاه‌ها به دبیرخانه رسید.

معاون مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه وزارت علوم تأکید کرد: تعدادی از پرونده‌ها حداقل امتیازهای تعیین کننده را نداشتند و بقیه پرونده‌ها غربالگری شدند و در نهایت ۸۷ پرونده به دست آمد که انتخاب کار دشواری بود.

حیدری در پایان اظهار کرد: با توجه به برخی معیارها مانند توجه به گستره جغرافیایی، گروه‌های آموزشی یعنی ۶ گروه علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی و هنر و معماری ۶۵ عضو هیئت علمی از ۳۱ دانشگاه به این عنوان دست یافتند.

معاون مرکز هیئت‌های امنا و هیئت های ممیزه وزارت علوم خاطرنشان کرد: امسال تعداد اعضای هیئت علمی نمونه کشوری در مقایسه با سال گذشته ۱۰ نفر بیشتر شده است و ۶ نفر از استادان نمونه خانم هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند 
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری
  • تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند